سفر اروپایی نخست وزیر عراق؛ روابط مالی و تجاری در صدر مذاکرات الکاظمی

به گزارش مجله تور مالزی، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز در سفری چهار روزه راهی سه کشور اروپایی می گردد و مسائل مالی و تجاری و تحولات منطقه ای محور اصلی مذاکرات وی در این سفر را تشکیل می دهد.

سفر اروپایی نخست وزیر عراق؛ روابط مالی و تجاری در صدر مذاکرات الکاظمی

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه عراقی المسله، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در سفری چهار روزه راهی سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس می گردد.

مصطفی غالب رئیس بانک مرکزی عراق از جمله افراد هیئت همراه الکاظمی در این سفر هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بانک مرکزی عراق با صدور بیانه ای اظهار داشت غالب در این سفر با همتایان خود ملاقات خواهد نمود و در خصوص مسائل مشترک به ویژه حذف نام عراق از فهرست اتحادیه اروپا در خصوص کشورهای پرخطر بحث و تبادل نظر خواهد نمود.

همچنین با توجه به صندلی اقتصادی فرانسه، آلمان و انگلیس در اروپا و دنیا، توسعه روابط بانکی و سرمایه گذاری اقتصادی بین عراق و این سه کشور اروپایی از دیگر محورهای تبادل نظری غالب در این سفر خواهد بود.

الکاظمی در سفر به فرانسه که به دعوت رسمی اجرا شده است با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه ملاقات خواهد نمود و محور تبادل نظرهای آنان بر توسعه روابط دو جانبه و افزایش همکاری مشترک در زمینه های مختلف از جمله امنیتی و نظامی متمرکز خواهد بود به اضافه اینکه تحولات منطقه نیز مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

نخست وزیر عراق پس از فرانسه راهی آلمان خواهد شد.

سفارت آلمان در عراق اظهار داشت، آنجلا مرکل صدراعظم آلمان سه شنبه در برلین با الکاظمی ملاقات خواهد نمود.

بنابر اعلام سفارت آلمان با وجود شرایط سخت شیوع کرونا در برلین، دو طرف راههای توسعه روابط دو جانبه و همکاری اقتصادی و نیز مبارزه با کرونا و جنگ علیه گروه تروریستی داعش را مورد آنالیز قرار خواهند داد و تحولات منطقه ای نیز از دیگر موضوعات مورد آنالیز مرکل و الکاظمی خواهد بود.

انگیس مقصد پایانی سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خواهد بود.

احمد ملا طلال سخنگوی دولت عراق سه شنبه هفته پیش اعلام نموده بود که الکاظمی در سفر اروپایی خود راهی فرانسه، آلمان و انگلیس خواهد شد و هدف از آن تقویت روابط و گشایش روابط با جامعه دنیای و توسعه روابط اقتصادی و تجاری عراق خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1209

به "سفر اروپایی نخست وزیر عراق؛ روابط مالی و تجاری در صدر مذاکرات الکاظمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر اروپایی نخست وزیر عراق؛ روابط مالی و تجاری در صدر مذاکرات الکاظمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید