سیستم پویا برای خودروهای برقی ، وسط بزرگراه شارژ می شوند

به گزارش مجله تور مالزی، سیستم شارژ پویا ابتکاری است که استفاده از باتری های کوچک تر و سبک تر را ممکن و از اتلاف وقت رانندگان در ایستگاه های شارژ باتری جلوگیری می نماید.

سیستم پویا برای خودروهای برقی ، وسط بزرگراه شارژ می شوند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، نخستین جاده الکتریکی دنیا (E20) که به طول 21 کیلومتر و در فاصله دو شهر اوربرو به هالسبری در حال ساخت است، مقدمه احداث سه هزار کیلومتر جاده الکتریکی در سوئد تا پیش از سال 2045 میلادی است.

از آنجایی که مجلس اروپا در نشست ماه گذشته خود قانون ممنوعیت فراوری خودروهای دیزلی و بنزینی از سال 2035 را تصویب کرد، تامین زیرساخت های مورد احتیاج برای اجرای این قانون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا شتاب گرفته است.

سوئد بر پایه ابتکاری تازه ساخت یک جاده الکتریکی دارای امکان شارژ پویا را شروع نموده که به خودروهای سواری و کامیون ها این امکان را می دهد که در طول حرکت باتری های خود را شارژ نمایند؛ ابتکاری که استفاده از باتری های کوچک تر و سبک تر را ممکن و از اتلاف وقت رانندگان در ایستگاه های شارژ باتری جلوگیری می نماید.

در این بزرگراه که در حدفاصل اوربرو به هالسبری، شهرهای بزرگ سوئد از جمله استکهلم، گوتنبرگ و مالمو را به یکدیگر متصل می نماید، سه روش شارژ پویای خودروهای عبوری در حال آزمایش است. نخست، احداث شبکه بالاسری کاتناری (OCS) که برای تامین برق مورد احتیاج اتوبوس ها و قطارهای برقی استفاده می گردد. دوم، سیستم رساناست که شبیه شارژ بی سیم گوشی های هوشمند عمل می نماید. در این روش، صفحات ریلی زیر آسفالت جاده تعبیه می گردد که خودروهای الکتریکی به هنگام عبور می توانند به صورت بی سیم شارژ مورد احتیاج خود را تامین نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • این خودروی چینی رکوردشکنی خواهد نمود | باتری هیجان انگیز با برد باورنکردنی

در سیستم شارژ القایی هم تجهیزات ویژه ای در زیر جاده دفن می گردد که الکتریسیته مورد احتیاج را به سیم پیچ مورد نظر در خودروی الکتریکی ارسال می نماید و سپس این سیم پیچ از آن برای شارژ باتری خودرو استفاده می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2206

به "سیستم پویا برای خودروهای برقی ، وسط بزرگراه شارژ می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم پویا برای خودروهای برقی ، وسط بزرگراه شارژ می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید