شناسایی 2 بیمار مبتلا به وبا در استان اردبیل

به گزارش مجله تور مالزی، رئیس گروه بیماری های واگیردار استان اردبیل از شناسایی 2 بیمار مبتلای قطعی به وبا در این استان اطلاع داد.

شناسایی 2 بیمار مبتلا به وبا در استان اردبیل

جواد ابیشوند گفت: با افزایش موارد مشکوک به ابتلا و تایید 2 مورد ابتلای به بیماری وبا در استان اردبیل، خطر شیوع این بیماری در اردبیل افزایش یافته است.

رئیس گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از انجام بیش از 2 هزار نمونه برداری از افراد مشکوک به ابتلای به وبا در استان اردبیل اطلاع داد و می گوید: هر 2 مورد مبتلای قطعی در مراکز درمانی این استان درمان شده اند.

او با تاکید بر حساس شدن مردم و متولیان بخش بهداشت و درمان استان برای پیشگیری و کنترل این بیماری گفت: از چند مورد بیمار مشکوک به وبا نیز نمونه برداری شده که جواب آزمایش آنها تا به امروز تایید نشده است.

به گفته ابیشوند، این استان هم اکنون آلوده به وبا تلقی می گردد و به همین دلیل باید اقدامات مراقبتی و بهداشتی مردم هم افزایش یابد.

او با بیان این که وبا بیماری عفونی و باکتریایی است که با علائم اسهال شدید همراه است، گفت: این بیماری اغلب به وسیله آب و مواد مصرفی عمومی به خصوص میوه و سبزی آلوده به باکتری وبا منتقل می گردد.

رئیس گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل می گوید: افراد مبتلا به وبا دچار اسهال آبکی به شدت ترشحی می شوند که در صورت تاخیر در مراجعه به مراکز درمانی و مداوا، آب بدن آنها کم شده و در پی آن با افت فشار خون و عوارض کلیوی جان خود را از دست می دهند.

او خواهان مراجعه زودهنگام افراد مشکوک به ابتلا به مراکز درمانی شد و گفت: در صورت مراجعه به موقع، این بیماری قابل کنترل و درمان است.

ابیشوند ضدعفونی و گندزدایی سبزی و میوه مصرفی و بعضی مواد غذایی، شستشوی دست ها با آب و صابون و رعایت دستورالعمل های عمومی بهداشتی به خصوص بعد از حضور در سرویس های بهداشتی مدارس، دانشگاه ها، رستوران ها، پمپ بنزین ها و کلیه مراکز عمومی را از جمله راه های پیشگیری از ابتلا به وبا ذکر کرد.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2105

به "شناسایی 2 بیمار مبتلا به وبا در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 2 بیمار مبتلا به وبا در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید