شیائومی برنامه دارد در 3 سال بزرگ ترین تولیدکننده موبایل دنیا گردد

به گزارش مجله تور مالزی، لو ویبینگ، معاون ارشد شیائومی و مدیر کل ردمی، دیروز طی مصاحبه ای گفت که مدیران شیائومی قصد دارند در عرض 3 سال این شرکت را به بزرگ ترین تولیدنماینده گوشی های هوشمند در دنیا تبدیل نمایند.

شیائومی برنامه دارد در 3 سال بزرگ ترین تولیدکننده موبایل دنیا گردد

او خاطرنشان نموده که حدود 70 درصد از فروش گوشی های هوشمند در چین به وسیله فروشگاه های فیزیکی و به صورت آفلاین انجام می شود و به همین دلیل شیائومی میخواهد به این حوزه به طور ویژه ای توجه کند. مدتی قبل تعداد فروشگاه های شیائومی در چین به 10 هزار رسید و آن ها می خواهند تا 3 سال دیگر حدود 20 هزار فروشگاه دیگر در این کشور راه بیندازند. در این زمینه برندهای زیرمجموعه هلدینگ BBK یعنی اوپو و ویوو عملکرد بسیار بهتری در چین دارند. بعلاوه شیائومی در زمینه فروش آفلاین در دیگر کشورها هم ضعیف تر از رقبا عمل نموده است.

معاون ارشد شیائومی خاطرنشان نموده که رقبای این شرکت با تمرکز بر فروش آفلاین توانسته اند گوشی های هم سطح این شرکت را با قیمت بسیار بالاتری به دست کاربران برسانند. این موضوع به حضور فروشنده ها برمی شود که قدرت بالایی برای متقاعد کردن مشتریان خود دارند ولی در فروشگاه های آنلاین چنین امکانی وجود ندارد.

بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده، شیائومی طی سه ماهه سوم 2021 حدود 44.8 میلیون گوشی راهی بازار نموده ولی اپل به لطف عرضه 48 میلیون گوشی توانسته بالاتر از شیائومی قرار بگیرد. شیائومی طی دو سال اخیر چند باری پیروز شده اپل را پشت سر بگذارد ولی این پیروزیت دائمی نبوده است.

اگرچه پشت سر گذاشتن اپل احتمالا چالش چندان مهمی برای شیائومی محسوب نمی شود، اما در این میان کنار زدن سامسونگ برای دستیابی به مقام نخست بازار موبایل کار بسیار سخت تری است. سامسونگ در سه ماهه سوم 2021 حدود 69 میلیون گوشی به دست کاربران رسانده و همچنان فاصله زیادی از رقبای خود دارد. اگرچه کاهش فروش بعضی از گوشی های سامسونگ نگرانی هایی را ایجاد نموده، اما از طرف دیگر این شرکت بخش بزرگی از بازار آمریکا را در اختیار دارد که شیائومی هنوز وارد این بازار نشده است و احتمالا در آینده نزدیک هم نمی تواند چنین کاری را انجام دهد.

شیائومی در کنار دستیابی به مقام نخست این بازار در سال 2024، میخواهد در همین سال فراوری انبوه خودروهای برقی را هم شروع کند. باید ببینیم آیا مدیران شیائومی طی 3 سال آینده به اهداف موردنظر خود دست پیدا می نمایند یا نه.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 تیر 1401 بروزرسانی: 24 تیر 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2043

به "شیائومی برنامه دارد در 3 سال بزرگ ترین تولیدکننده موبایل دنیا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی برنامه دارد در 3 سال بزرگ ترین تولیدکننده موبایل دنیا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید