صعود دوباره بیت کوین، سقوط لیر در برابر دلار

به گزارش مجله تور مالزی، خبرنگاران : نفت در ماه مه (خرداد) پنج بار اوج خود را به چالش کشید تا اینکه انتها در روز اول ژوئن (11 خرداد)این سطح را شکست و با بیش از 3 درصد افزایش 70 دلار در برنت و 68 دلار در وست تگزاس اینترمدییت.

صعود دوباره بیت کوین، سقوط لیر در برابر دلار

بر اساس گزارش خبرنگاران، و نقره در معاملات روز چهارشنبه آمریکا کمی سخت طی راستا کرد. این دو فلز پس از رسیدن طلا به بالاترین سطح پنج ماهه در شرایط مکث یا اصلاحات روی نمودارها قراردارند. آخرین قیمت معاملات آینده طلای آگوست (شهریور) با 1.50 دلار افزایش به 1.905.20 دلار رسید و نقره کمکس در ژوئیه(دی) با 0.058 دلار افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید.

در اقتصاد دنیا نیز اردوغان دوباره با نرخ بهره گلاویز شده است؛رئیس جمهور ترکیه بار دیگر خواهان شده و گفته است که کاهش بار هزینه های بهره برای فراوری کنندگان منجر به در آینده خواهد شد. درخواست او برای کاهش نرخ بهره موجب شد در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود برسد.

آینده بیت کوین

طی روزهای گذشته بیت کوین (BTC) با معاملات 33 هزار دلار و مقاومت در برابر 40هزار دلار معامله شد. اولین ارز رمزنگاری شده در دنیا در زمان نوشتن این مقاله نزدیک به 37هزار دلار معامله می شد و طی 7 روز گذشته حدود 5 درصد کاهش داشت.

شکست کوتاه مدت می تواند یک هدف صعودی را در حدود 45هزار دلار بدست آورد ، اگرچه مقاومت همچنان قوی است. در حال حاضر ، 40 هزار دلار یک مانع اصلی است که می تواند قدرت خرید را در کوتاه مدت محدود کند.

با توجه به اینکه بیت کوین در ترکیه و چین با فشارهای نظارتی روبرو شده است ، سرمایه گذاران نگران هستند که محدودیت های سرمایه گذاری بیشتری روی ارز رمزنگاری شده در ایالات متحده اعمال گردد ، خصوصاً اکنون که گری جنسلر رئیس جدید کمیسیون اوراق بهادار آمریکا،اعلام نموده است مقررات جدید در راه است.

بهبود مالی تدریجی

قیمت نفت خام در هفته جاری پس از اعلام خوش بینی روزافزون OPEC در خصوص تعادل بین تقاضا و عرضه ، تقویت شد و تأیید کرد که میخواهد به افزایش فراوری ادامه دهد.

بلومبرگ به نقل از عبدالعزیز بن سلمان ، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت که تقاضای نفت خام نشانه های روشنی از پیشرفت را نشان داده است. و الکساندر نوواک روسیه بهبود مالی تدریجی را یادآوری نموده است.

بهبود تقاضا همان چیزی است که باعث افزایش قیمتها می گردد علی رغم انتظارات نفت خام برای برگشت نفت خام ایران در ماه آینده به بازار پس از لغو تحریمهای ایالات متحده ، هنوز ناظران به انتظار نشسته اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1638

به "صعود دوباره بیت کوین، سقوط لیر در برابر دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود دوباره بیت کوین، سقوط لیر در برابر دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید