ضرورت توجه به ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش مجله تور مالزی، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سیزدهمین کنفرانس فرماندهی و کنترل :نیازمند توجه بیشتر به ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه آموزش های مهارتی هستیم.

ضرورت توجه به ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،وحید یزدانیان در مراسم آغاز به کار سیزدهمین کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران (C4I) با اشاره به اهمیت انکار ناپذیر (C4I) اضافه کرد: این کنفرانس یکی از مهم ترین رویدادهای علمی کشور است که با دوازده دوره برگزاری به بلوغ رسیده است و در آغاز به کار سیزدهمین دوره برگزاری آن به میزبانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات امیدواریم خروجی این کنفرانس برای کشور و بخش ICT مفید باشد.

وی به شعار این کنفرانس با موضوع فرماندهی و کنترل، فناوری های نو، پیشرفت ملی اشاره کرد و گفت: پژوهش در فرماندهی و کنترل نقش بسیار کلیدی دارد و نیازمند یک نقشه راه است و هدف نهایی و جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها و داشتن یک یا چند سناریو، نقشه راه را برای ما ترسیم میکند.

یزدانیان با اشاره به اینکه پدیده هایی که با آن سر و کار داریم می توانند استاتیک و یا دینامیک باشند، اضافه کرد : پدیده های دینامیک یا پویا با سه ویژگی تغییر، پیشرفت و حرکت می توانند نقشه راه را برای ما ترسیم کند.

وی شرح داد: در (C4I) ، هم تغییر، هم حرکت و هم پیشرفت وجود دارد و با پیچیدگی هایی که در حوزه ارتباطات و فرماندهی و کنترل وجود دارد چاره ای جز وارد شدن به موضوع پژوهش نداریم.

یزدانیان گفت: با وجود 12 دوره برگزاری کنفرانس ملی فرماندهی و کنترل ایران هنوز در خصوص مباحث اولیه فرماندهی و کنترل بحث وجود دارد و اگر بخواهیم به یک مفهوم جامع و تاثیر گذار دست پیدا کنیم باید در امر تحقیق و پژوهش فعالتر باشیم.

وی با بیان اینکه (C4I) موضوعی است که بسیار با اهمیت و مهم است، شرح داد: در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت های علمی بسیار خوب و گسترده ای صورت گرفته است و این پژوهشگاه با سه پژوهشکده فناوری ارتباطات، فناوری اطلاعات و امنیتICT و دو مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال و مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی توانسته اقدامات بسیار خوبی را در حوزه ارتباطات و زیر ساختهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و تجزیه تحلیل اطلاعات، مقابله با تهدیدات سایبری و هوش مصنوعی و مطالعات راهبردی اقتصاد دیجیتال، انجام دهد.

دکتر یزدانیان اضافه کرد: نیازمند توجه بیشتر به ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسعه آموزش های مهارتی و پژوهشی در حوزه فرماندهی و کنترل هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1955

به "ضرورت توجه به ارتباطات و فناوری اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه به ارتباطات و فناوری اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید