طباطبایی: تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک از گروهش صعود می نماید

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران، قرعه کشی مسابقات بسکتبال سی دومین دوره بازی های المپیک روز گذشته انجام شد تا شرایط تیم ها در گروه های سه گانه این دوره از رقابت ها تعیین گردد. بر اساس قرعه کشی اجرا شده، تیم ملی بسکتبال ایران در گروه اول با فرانسه و آمریکا ملاقات خواهد نمود. دیگر تیم این گروه بعد از برگزاری رقابت های انتخابی در کانادا تعیین خواهد شد.

طباطبایی: تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک از گروهش صعود می نماید

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص قرعه کشی و تعیین حریفان تیم ملی بسکتبال ایران گفت: هفته گذشته فدراسیون دنیای بسکتبال به صورت رسمی اظهار داشت که به دلیل پاندمی کرونا، قرعه کشی مسابقات المپیک را متفاوت از همواره و بدون حضور نمایندگان تیم های صاحب سهمیه برگزار می نماید اما در جریان چگونگی قرعه کشی و برنامه فیفا برای آن بودیم.

وی با یادآوری اینکه پیش از این مسابقات بسکتبال المپیک در دو گروه شش تیمی برگزار می شد، گفت: این دوره از رقابت ها، تیم ها در سه گروه چهار تیمی گروه بندی شده اند.

پیش از این در سرانجام مرحله مقدماتی مسابقات المپیک، از هر گروه چهار تیم راهی دور بعد می شدند و رقابت های اصلی را پیگیری می کردند اما با تغییرات اعمال شده در گروه بندی تیم ها، چگونگی صعود آنها هم متفاوت شده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: در سرانجام مرحله مقدماتی مسابقات بسکتبال المپیک، تیم های اول و دوم از هر گروه راهی مرحله دوم می شوند. تیم های چهارم حذف می شوند و از میان سه تیمی که صندلی سوم گروه های خود را کسب نموده اند هم دو تیم برتر جواز صعود را می گیرند و بدین ترتیب ترکیب هشت تیمی مرحله دوم مسابقات تعیین می گردد.

طباطبایی با تأکید بر اینکه کوشش تیم ملی بسکتبال ایران این است که به عنوان تیم سوم از گروه خود صعود داشته باشد، گفت: اول باید ببینیم حریف سوم ما در گروه اول مسابقات چه تیمی خواهد بود اما در هر صورت باید کوشش داشته باشیم با برنامه ریزی و تشکیل اردوهای به موقع و نتیجه بخش، شرایط لازم را مهیا کنیم تا بتوانیم به عنوان تیم سوم از گروه خود صعود داشته باشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تأکید بر سطح بالای بسکتبال آمریکا و فرانسه گفت: در خصوص آمریکا و سطح بسکتبال این تیم که اصلاً نیازی به صحبت نیست. پر واضح است که خیلی از بهترین های دنیا در آمریکا حضور دارند. فرانسه هم از تیم های مطرح در این رشته است. حریفان ما هر دو مدعی هستند اما اینکه با چه ترکیبی در المپیک حاضر می شوند هم مسئله مهمی است که می تواند برایمان قابل توجه باشد.

وی در این رابطه ادامه داد: تعیین است که آمریکا بازیکنان زیادی از لیگ MBA خواهد داشت. حتی فرانسه هم بسکتبالیست های زیادی دارد که در لیگ حرفه ای آمریکا شاغل هستند. با این حال تعیین نیست این دو تیم با چه ترکیبی راهی المپیک می شوند. قاعدتاً ترکیبی قدرتمند در اختیار خواهند داشت اما در هر صورت پی بردن به نفرات اعزامی این دو تیم و بررسی آنها در هدفی که برای سوم شدن داریم، اهمیت دارد. این موضوع را در رابطه با حریف سوم تیم ملی هم مد نظر داریم.

رئیس فدراسیون بسکتبال اشاره ای به جام دنیای 2019 چین که تیم ملی ایران از حضور در آن صاحب سهمیه المپیک شد، داشت و گفت: در آن جام تیم ایران مقابل اسپانیا رقابت نزدیکی تا دقایق سرانجامی داشت درحالی که اسپانیا در نهایت تیم اول مسابقات شد. این موضوع را یادآور می شوم که بگویم بسکتبال ایران توانایی های بالایی دارد و به شرط برنامه ریزی های خوب و آزمون های نتیجه بخش، می توانم در المپیک به هدف خود برای صعود از مرحله مقدماتی دست یابم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1420

به "طباطبایی: تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک از گروهش صعود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی: تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک از گروهش صعود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید