طغیانی: حذف ارز ترجیحی دغدغه های معیشتی را برطرف می کند ، هدررفت 100 هزار میلیارد از منابع این ارز

به گزارش مجله تور مالزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف ارز ترجیحی می تواند دغدغه های مردم از لحاظ معیشتی را برطرف کند و فرآیند تولید براساس منطق اقتصادی انجام شود.

طغیانی: حذف ارز ترجیحی دغدغه های معیشتی را برطرف می کند ، هدررفت 100 هزار میلیارد از منابع این ارز

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره جزئیات تغییر در نحوه تخصیص ارز ترجیحی کالاهای اساسی اظهارکرد: تصمیم نهایی مجلس درباره ارز ترجیحی این است که این ارز در بودجه سال 1401 باقی بماند اما منابع آن به شکل متفاوتی توزیع می شود.

وی اضافه کرد: در گذشته منابع ارز ترجیحی، اول زنجیره به وارد کنندگان داده می شد تا واردات را با قیمت پایین انجام دهند اما تا به دست مصرف کننده برسد، منابع زیادی به هدر می رفت. تا به امروز یک سوم از منابع ارز ترجیحی به مبلغ 100هزار میلیارد تومان هدر رفته است

طغیانی گفت: منابع ارز ترجیحی به صورت کالابرگ الکترونیکی یا به صورت نقدی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. دولت باید جبران ارز ترجیحی را به نحوی انجام دهد که هزینه کالاهای اساسی بالا نرود.

وی گفت: حذف ارز ترجیحی می تواند دغدغه های مردم از لحاظ معیشتی را برطرف کند و فرآیند تولید براساس منطق اقتصادی انجام شود.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2046

به "طغیانی: حذف ارز ترجیحی دغدغه های معیشتی را برطرف می کند ، هدررفت 100 هزار میلیارد از منابع این ارز" امتیاز دهید

1 کاربر به "طغیانی: حذف ارز ترجیحی دغدغه های معیشتی را برطرف می کند ، هدررفت 100 هزار میلیارد از منابع این ارز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طغیانی: حذف ارز ترجیحی دغدغه های معیشتی را برطرف می کند ، هدررفت 100 هزار میلیارد از منابع این ارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید