علیرضا پاکدل: فدراسیون ها در دولتی بودن و نبودن بلاتکلیف هستند

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران، ابلاغ دولت وافتادن ورزش از چاله به چاه/همه چیز بااجازه بانک مرکزی عنوان گزارش خبرنگاران است که در آن به موضوع ابلاغ دولت برای افتتاح حساب فدراسیون ها در بانک مرکزی اشاره شده و اینکه به واسطه واریز و برداشت از این حساب، از این پس قوانین دولتی در خصوص فدراسیون ها هم اجرا می گردد.

علیرضا پاکدل: فدراسیون ها در دولتی بودن و نبودن بلاتکلیف هستند

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال از منتقدان به این قانون است که باعث چالشی جدید برای ورزش می گردد. وی با اشاره به نتیجه اینگونه قوانین تاکید دارد به جای اینکه در این اوضاع اقتصادی کمکی به فدراسیون ها گردد، روز به روز چالش ها و موانع آنها بیشتر هم می گردد.

وی در تبادل نظر با خبرنگاران با تاکید بر اینکه فدراسیون ها به لحاظ ساختار و تشکیلات بلاتکلیف هستند، گفت: یک جا نهاد دولتی به حساب می آئیم و تمام قوانین دولتی را در خصوص ما اعمال می نمایند، یک جا هم غیر دولتی هستیم. هر جا به نفع باشد جهت را همانگونه معین می نمایند و این مسئله ای است که باعث می گردد از آن به شدت متضرر شویم.

رئیس فدراسیون هندبال توضیح داد: کارمان به جایی رسیده که باید رسیدگی به ماموریت اصلی خود که رسیدگی به ورزش قهرمانی و ارتقای آن است را کنار گذاشته و به صورت مداوم دغدغه مسائلی مانند حساب بانکی، اقتصادیات، بانک مرکزی، بخشنامه و .... داشته باشیم که فقط وقت گیر و بازدارنده هستند.

وی تاکید نمود: فدراسیون ها چاره ای جز افتتاح حساب در بانک مرکزی نداشتند چراکه در غیراینصورت باقی مانده بودجه امسال در اختیارمان قرار نمی گرفت. حتی کمیته ملی المپیک هم از این پس بودجه فدراسیون ها را به وسیله این حساب ها در اختیارشان قرار می دهد. در این اوضاع که بابت تامین ریال به ریال هزینه های خود مشکل داریم چاره ای نداشتیم جز تبعیت از قانونی که باعث دولتی به حساب آمدن مان می گردد.

پاکدل با اشاره به اینکه با عنوان شفاف سازی ملزم به افتتاح حساب در بانک مرکزی شده ایم، اعلام نمود: مگر قبل از این شفاف سازی اقتصادی نبود؟ همه دستگاه های نظارتی و مراجع ذی صلاح تا پیش از این هم روی مسائل اقتصادی فدراسیون ها نظارت داشتند و قاعدتا اگر مسئله ای بود، رسیدگی می شد. البته که با مشکل اقتصادیات روبرو بودیم که حتی تا آستانه مسدود شدن حساب های مان هم پیش رفت اما آیا این راه حل که باعث اعمال قوانین دولتی در فدراسیون ها می گردد، درست است؟

وی ادامه داد: ورزش نقطه امید و تنها محل دلخوشی برای مردم و جامعه است اما به جای اینکه با ورزش آنهم در این اوضاع بدِ اقتصادی مدارا گردد، مدام مشکل تراشی می گردد. هر روز یک داستان جدید داریم که برای مان مشکل ساز می گردد. یک روز مشکل اقتصادیات داریم و حالا هم با موضوع دولتی شدن روبرو هستیم که خلاف اساسنامه است. تکلیف را تعیین نمایند که بالاخره دولتی هستیم یا غیردولتی.

رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه به طور حتم انجام عملیات اقتصادی فدراسیون ها در بانک مرکزی مشکل ساز می گردد، اعلام نمود: دولت به جای اینکه به فکر برطرف موانع و مسائل در ورزش باشد، اقداماتی انجام می دهد که باعث افزایش آنها هم می گردد.

پاکدل با اشاره به در پیش بودن رقابت های انتخابی المپیک برای هندبال گفت: برای اعزام تیم به این مسابقات کمبودهای اقتصادی زیادی داریم اما کارمان به جایی رسیده که به بدون توجه به چنین دغدغه هایی باید فعالیت های دیگرمان را تعطیل کنیم و فقط به فکر موانع دست و پاگیر باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 357

به "علیرضا پاکدل: فدراسیون ها در دولتی بودن و نبودن بلاتکلیف هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علیرضا پاکدل: فدراسیون ها در دولتی بودن و نبودن بلاتکلیف هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید