چین استفاده یوآن دیجیتالی را به طور گسترده شروع می نماید

به گزارش مجله تور مالزی، رسانه های دولتی چین خبر دادند که این کشور از این هفته (از دوشنبه به بعد) استفاده از ارز دیجیتال جدید خود را در 4 شهر مهم خود شروع خواهد نمود.

چین استفاده یوآن دیجیتالی را به طور گسترده شروع می نماید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از گاردین، رسانه های دولتی چین خبر دادند که این کشور از این هفته (از دوشنبه به بعد) استفاده از ارز دیجیتال جدید خود را در 4 شهر مهم خود شروع خواهد نمود. کارشناسان معتقدند توسعه این ارز دیجیتال حاکمیت دلار را تضعیف نموده و تحریم های آمریکا را بی اثر می نماید.

در ماه های اخیر بانک مرکزی چین مشغول توسعه ارز دیجیتال خود، ای-آرام بی (مخفف رنمینبی نام دیگر یوآن) بوده است. این ارز قرار است اولین ارز دیجیتالی باشد که توسط یک اقتصاد عظیم مورد استفاده قرار می گیرد.

گزارشات حاکی از این است که این کشور کشور استفاده آزمایشی از یوآن دیجیتالی را در شهر های مهمی مانند شنزن، چنگدو و همچنین منطقه جدیدی در جنوب پکن به نام ژیونگان و مناطقی که میزبان المپیک زمستانی 2020 هستند شروع نموده است.

رسانه دولتی این کشور، چاینادیلی، گزارش داد که این ارز دیجیتال به صورت رسمی در سیستم پولی این شهر ها به کار گرفته شده است و قرار است بعضی از کارکنان دولت از ماه می حقوق خود را با این ارز دریافت نمایند.

چاینا دیلی گزارش داد: یک ارز دیجیتال دولتی می تواند جایگزین کاربردی ای برای معاملات دلار بوده و تأثیر هرگونه تحریم آمریکا را در سطح شرکت یا کشور ها از بین ببرد.

این روزنامه ادامه می دهد: می توان از این ارز برای تسهیل یکپارچگی با بازار های ارز های تجارت جهانی استفاده کرد و ریسک اختلالات با انگیزه سیاسی را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 962

به "چین استفاده یوآن دیجیتالی را به طور گسترده شروع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین استفاده یوآن دیجیتالی را به طور گسترده شروع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید