فرار رو به جلوی داورزنی؛ در جام ملتهای آسیا ناکامی المپیک جبران شد!

به گزارش مجله تور مالزی، به نظر می رسد رئیس فدراسیون والیبال پس از عذرخواهی های پیاپی فرمول جدیدی را برای فراموشی نتایج ضعیف ایران در المپیک و لیگ ملت ها کشف کرده است.

فرار رو به جلوی داورزنی؛ در جام ملتهای آسیا ناکامی المپیک جبران شد!

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال که در ماه های اخیر به دلیل نتایج ضعیف ایران در لیگ ملت ها و المپیک مورد انتقاد پیشکسوتان و دوستداران والیبال قرار گرفته، در جدیدترین اظهار نظر خود ضمن قبول نتایج ضعیف ایران در المپیک توکیو و لیگ ملت ها گفت: همه از فرآیند المپیک درس گرفتیم که در آینده و در اینگونه نشست ها از این تجارب باید استفاده کنیم تا در نهایت والیبال ایران حضور شایسته ای در رویدادهای مهم جهان داشته باشد. خوشبختانه در جام ملت های آسیا با کادر کاملا ایرانی قهرمان شدیم تا ناکامی های المپیک و لیگ ملت ها جبران شود.

این صحبت های داورزنی بارها از سوی منتقدان مورد نقد گرفت چرا که رئیس فدراسیون والیبال اهمیت رقابت های المپیک و لیگ ملت ها را برابر با قهرمانی در آسیا کرده است! صحبت های عجیب رئیس فدراسیون والیبال نشان می دهد که او همچنان تحت فشار است و نتوانسته افکار عمومی را راضی کند. به اعتقاد والیبال دوستان این صحبت ها فرار رو به جلو است چرا که بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که باید تیم دوم والیبال ایران به راحتی در آسیا قهرمان شود. اگر داورزنی این اندازه به قهرمانی آسیا اعتقاد دارد، پیشنهاد می شود که تیم ملی دیگر به مسابقات لیگ ملت ها و المپیک اعزام نشود و فقط برای افتخار آفرینی به رقابت های آسیایی رفته تا فدراسیون ایران برای مردم با قهرمانی افتخار آفرینی کند!

قهرمانی والیبال ایران در رقابت های آسیایی با کادر ایرانی نتیجه خوبی است اما اینکه رئیس فدراسیون والیبال بخواهد به دلیل این قهرمانی نتایج ضعیف دوران آلکنو و ابهامات موجود را فراموش کند و پاسخی به آنها ندهد، قابل قبول نیست. داورزنی که با عذرخواهی های پیاپی نقدها به خود را کم کرده بود، در جدیدترین صحبت های خود نشان داد که همچنان او دنبال توجیه نتایج ضعیفی است که هیچگاه به صورت شفاف در مورد آن صحبت نشد.

داورزنی همچنین گفت: فدراسیون مدعی نیست که کارش نقص نداشته، اما اگر تصمیمی بر اساس مشورت و خرد جمعی گرفته شده، باید از آن دفاع کنیم!

این صحبت ها درحالی زده می شود که بهنام محمودی و چندین تن از پیشکسوت ان و کارشناسان والیبال ایران بارها اظهار داشته که داورزنی معمولا مشورت پذیر نیست و فقط در ظاهر مشورت می گیرد. به نظر می رسد رفتار فدراسیون نشین ها در زمان برد و شکست کاملا متناقض است.

از طرف دیگر رئیس فدراسیون والیبال بلافاصله پس از قهرمانی والیبالیست های ایران در رقابت های آسیایی این مسابقات را طوری بزرگنمایی و از آن به عنوان افتخار بزرگ یاد کرد که به نظر می آید او تیم های حاضر در رقابت های آسیایی را ندیده و انگار برای اولین بار است که چنین مقامی برای والیبالیست های ایران به دست آمده است!

قهرمانی در هر تورنمنتی باعث خرسندی و خوشنودی هموطنان و والیبال دوستان خواهد شد اما باید یک نکته را در نظر گرفت که در چه رقابت هایی قهرمان شدیم؟ قطعا سطح والیبال ایران در سالهای اخیر فراتر از آسیا بوده و نباید فدراسیون والیبال و داورزنی با همچون صحبت هایی مسابقات آسیایی را بزرگنمایی کند چراکه ممکن است این صحبت ها به آینده والیبال ایران صدمه بزند. قطعا مسابقات آسیایی به دلیل حضور تیم های ضعیف در آن، آنچنان مطرح نیست و قهرمانی برای تیمی مانند ایران نمی تواند نشان دهنده پیشرفت والیبال ایران باشد؛ هرچند که شاید قهرمانی برای تیم های دیگر آسیایی در این رقابت ها پیشرفت محسوب شود.

بهتر است به جای اینکه چندین بار قهرمانی در آسیا را بزرگنمایی کرده فکری برای برای مسائل تیم ملی و والیبال ایران کنیم. امید است که مدیریت فدراسیون والیبال برای یک بار هم که شده سوالات کارشناسان را به درستی پاسخ دهد و از حالا به فکر رویدادهای جهانی پیش رو و المپیک پاریس باشد نه اینکه با بزرگنمایی بیش از حد جام ملتهای آسیا، سطح والیبال ایران را تا حد این مسابقات محدود کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1852

به "فرار رو به جلوی داورزنی؛ در جام ملتهای آسیا ناکامی المپیک جبران شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار رو به جلوی داورزنی؛ در جام ملتهای آسیا ناکامی المپیک جبران شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید