تور یونان ارزان: فرودگاه سانتورینی؛ یونان

به گزارش مجله تور مالزی، فرودگاه بین المللی سانتورینی یا سادورینی (تیرا)، واقع در شمال دهکده کاماری، سالانه بیش از 2 میلیون مسافر را جابه جا می نماید.

تور یونان ارزان: فرودگاه سانتورینی؛ یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

شاید بتوان عمده معروفیت سانتورینی را مدیون خانه های سفید رنگ با سقف آبی دانست که به نوعی یکی از نمادهای مشهور یونان هم به شمار می فرایند. با این وجود، هوای عالی، تفرجگاه های لوکس و جاذبه های متعدد، از این شهر مقصدی عالی برای تعطیلات ساخته اند. این شهر با وجود جذب گردشگران بسیار، نسبت به دیگر شهرها و جزایر پرتردد هزینه ای کمتری برایتان می تراشد. بدون شک اگر هوادار مکان های عاشقانه برای سفرهای ماه عسلی باشید هم می توانید سانتورینی را به عنوان گزینه ای جدی در نظر بگیرید.

معرفی فرودگاه

فرودگاه سانتورینی در سال 1972 افتتاح شد. در دسامبر سال 2015، با امضای توافق نامه سرمایه گذاری شرکتی بین شرکت Fraport و کسب وکار خصوصی، این فرودگاه و 13 فرودگاه محلی دیگر یونان، خصوصی سازی شدند.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: JTR
  • کد ایکائو: LGSR
  • ارتفاع از سطح دریا: 39 متر
  • فاصله هوایی تا تهران: 2342 کیلومتر معادل 7 ساعت

پایانه ها

فرودگاه سانتورینی دارای یک پایانه بسیار قدیمی و پرهرج ومرج است، بنابراین پیشنهاد می کنیم به موقع آن جا حاضر شوید. ساختمان فرودگاه سانتورینی بسیار کوچک است و در فصل های شلوغ بسیار گرم و خفه می گردد. امکانات این فرودگاه به تازگی بیشتر شده است، و ما در آن شاهد باجه های چک این، پله برقی، امکانات مربوط به حمل ونقل بار و مسلفران، و غیره هستیم. اکنون فرودگاه این امکان را دارد که همزمان 6 پرواز به مقاصد مختلف داشته باشد. از دیگر امکانات فرودگاه می توان به مغازه ها، دستگاه خودپرداز، جواهرفروشی، مرکز اپلیکیشن های هواشناسی، سیستم نمایش اطلاعات پرواز، رستوران و کافه، دفاتر اجاره خودرو، تبدیل ارز، اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه سانتورینی در 6 کیلومتری مرکز کاماری واقع شده است.

راه های دسترسی

مسافت از مرکز فیرا تا فرودگاه 6 کیلومتر است، که با خودرو این فاصله 20 دقیقه طول می کشد.

افراد می توانند برای رفتن به و بازگشت از فرودگاه سانتورینی از وسایل حمل ونقل عمومی، که بیشتر اتوبوس است، استفاده نمایند.

نرخ کرایه تاکسی نیز بین 30 تا 40 یورو و فاصله بین فرودگاه تا مرکز شهر 30 دقیقه است.

به وسیله اتوبوس هم می توانید از فرودگاه به مرکز شهر بروید که مقرون به صرفه تر از تاکسی است اما مدت زمان رسیدن به مرکز شهر 80 دقیقه است. هزینه بلیت اتوبوس نیز 2.2 یورو است.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و سانتورینی صورت نمی گیرد.

منبع: کجارو / airmundo.com / en.wikipedia.org
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1887

به "تور یونان ارزان: فرودگاه سانتورینی؛ یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: فرودگاه سانتورینی؛ یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید