فهرست کامل رانندگان و تیم های فصل 2021 مسابقات فرمول 1

به گزارش مجله تور مالزی، فصل 2021 مسابقات فرمول 1 از ماه های آینده شروع می گردد و اکنون فهرست تیم های حاضر در این فصل و اسامی رانندگان آن ها تقریبا قطعی شده است.

فهرست کامل رانندگان و تیم های فصل 2021 مسابقات فرمول 1

گذر از همه گیری کرونا و حضور تماشاگران نوید یک فصل جذاب را برای سال جاری می دهد. رقابتی که برندهای مطرح صنعت، با رانندگان حرفه ای قدرت و سرعت خودروهای مسابقه ای خود را در آن به نمایش می گذارند.

این فصل از مسابقات از ماه مارس شروع می گردد و تا آخرین ماه سال 2021 ادامه خواهد داشت که همین موضوع آن را به طولانی ترین فصل در تاریخ رقابت های فرمول یک تبدیل نموده است.

بازگشت فرناندو آلونسو، ظهور برند آلپین، شروع دوباره استون مارتین و بسیاری از جابه جایی های رانندگان در تیم ها، همه از چیزهایی است که در این فصل منتظر آن هستیم و به همین دلیل در این راهنما نگاهی به 10 تیم فرمول 1 و 20 راننده آن ها داریم که قرار است در فصل 2021 مسابقات اتومبیل رانی فرمول 1 با یکدیگر رقابت نمایند.

مرسدس (Mercedes)

رانندگان

  1. والتری بوتاس (Valtteri Bottas) شماره 77
  2. در آینده اعلام می گردد.

به احتمال زیاد راننده دیگر مرسدس لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton) خواهد بود که شش پیروزی در هفت دور قهرمانی را با تیم سیلور اروز (Silver Arrows) کسب نموده است. اگرچه مرسدس هنوز به صورت رسمی قراردادی را با همیلتون امضا ننموده است اما حضور والتری بوتاس برای پنجمین فصل حضورش در این تیم آلمانی قطعی شده است.

رد بول (Red Bull)

رانندگان

  1. سرجیو پرز (Sergio Perez) شماره 11
  2. مکس فرستاپن (Max Verstappen) شماره 33

ردبول در پایان فصل گذشته، تصمیمی تکان دهنده گرفت تا الکساندر آلبون (Alex Albon) را پس از فراز و نشیب های سال 2020 کنار بگذارد. در عوض پس از کنار گذاشتن او، تیم ریسینگ پوینت (Racing Point) سرجیو پرز را به عنوان بازیکن آزاد انتخاب کرد. راننده اهل مکزیک که اکنون در کنار مکس فرستاپن، برای پنجمین فصل کامل حضور خود به این تیم می پیوندد.

مک لارن (McLaren)

رانندگان

  1. دنیل ریکیاردو (Daniel Ricciardo) شماره 3
  2. لاندو نوریس (Lando Norris) شماره 4

پس از پشت سر گذاشتن یک فصل طوفانی در سال 2020، دنیل ریکیاردو از رنو به مک لارن می رود و به لاندو نوریس انگلیسی می پیوندد که وارد سومین فصل خود در مسابقات فرمول 1 می گردد. سال جاری همچنین مک لارن برای نخستین بار از سال 2014 با موتور مرسدس رقابت می دهد.

استون مارتین (Aston Martin)

رانندگان

  1. سباستین فتل (Sebastian Vettel) شماره 5
  2. لنس استرول (Lance Stroll) شماره 18

استون مارتین برای نخستین بار از سال 1960 به عنوان یک تیم کاری به فرمول 1 بازگشته است، و سباستین فتل، قهرمان چهار دوره رقابت ها در کنار لنس استرول در این تیم انگلیسی که قبلا با عنوان Racing Point شناخته می شد، حضور خواهند داشت.

آلپین (Alpine)

رانندگان

  1. فرناندو آلونسو (Fernando Alonso) شماره 14
  2. استابان اوکون (Esteban Ocon) شماره 31

حضور رنو برای سال 2021 با تغییراتی همراه شده و از این پس با برند آلپین در مسابقات فرمول 1 دیده می گردد. سال جاری فرناندو آلونسو اسپانیایی، قهرمان دو دوره، پس از دو فصل حضور نداشتن در رقابت ها در کنار استبان اوکون برای رنو فرانسه مسابقه می دهد.

  • برند آلپین رنو به طور رسمی به خودروهای الکتریکی اختصاص یافت

فراری (Ferrari)

رانندگان

  1. چارلز لکلرک (Charles Leclerc) شماره 16
  2. کارلوس ساینز (Carlos Sainz) شماره 55

کارلوس ساینز در سال 2021 جدیدترین راننده لباس های معروف روسو کورسا (Rosso Corsa) می گردد و در کنار راننده فعلی چارلز لکلرک برای فراری ایتالیا مسابقه می دهد تا سومین فصل حضور خود در اسکودریا را تجربه کند.

آلفاتاوری (AlphaTauri)

رانندگان

  1. پیر گسیلی (Pierre Gasly) شماره 10
  2. یوکی تسونودا (Yuki Tsunoda) شماره راننده در آینده اعلام می گردد.

برای فصل 2021 پیر گسیلی در تیم آلفاتاوری به عنوان دیگر تیم ایتالیایی، با یوکی تسونودا که نخستین حضورش در مسابقات فرمول 1 را خواهد داشت، همراه می گردد. تسونودا راننده ژاپنی است که از مسابقات فرمول 2 به این مسابقات راه یافته و به تیم ایتالیایی آلفاتاوری می پیوندد.

آلفا رومئو (Alfa Romeo)

رانندگان

  1. کیمی رایکونن (Kimi Raikkonen) شماره 7
  2. آنتونیو جیووینازی (Antonio Giovinazzi) شماره 99

آلفارومئو در سال 2021 ثبات را انتخاب نموده است و آنتونیو جیووینازی و کیمی رایکونن وارد سومین فصل مشترک خود در این تیم مستقر در هینویل سوئیس می شوند.

هاس (Haas)

رانندگان

  1. نیکیتا مازپین (Nikita Mazepin) شمار ه در آینده اعلام می گردد.
  2. میک شوماخر (Mick Schumacher) شمار ه در آینده اعلام می گردد.

در رادیکال ترین تغییر رانندگان این فصل فرمول 1 شرکت هاس آمریکا یک ترکیب کاملا جدید و تازه وارد برای سال 2021 در نظر گرفته که از رقابت های فرمول 2 به فرمول 1 گام می گذارند. در فصل 2021 نیکیتا مازپین و میک شوماخر که پسر مایکل شوماخر قهرمان هفت دور رقابت هاست، برای این تیم مسابقه خواهند داد.

ویلیامز (Williams)

رانندگان

  1. نیکلاس لطیفی (Nicholas Latifi) شماره 6
  2. جورج راسل (George Russell) شماره 63

نیکلاس لطیفی و جورج راسل در سال 2021 دومین فصل حضور خود را در تیم دوریلتون کپیتال (Dorilton Capital) ویلیامز بریتانیا سپری خواهند کرد. فصلی که برای نخستین بار اعضای خانواده ویلیامز هم در پست های ارشد تیم حضور دارند.

  • اکنون می توانید رانندگی با خودروی فرمول 1 را تجربه کنید

عکس کاور: نمایی از آمادگی رانندگان فرمول 1 برای حضور در پیست

Credit: Formula 1

منبع: Formula 1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1397

به "فهرست کامل رانندگان و تیم های فصل 2021 مسابقات فرمول 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست کامل رانندگان و تیم های فصل 2021 مسابقات فرمول 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید