مساجد پکن پس از 6 ماه باز شد

به گزارش مجله تور مالزی، گزارش ها حاکی است بعد از 6 ماه تعطیلی بر اثر شیوع ویروس کرونا، تعدادی از مساجد پکن باز شده و مسلمانان می توانند فعالیت های مذهبی خود را در این اماکن مذهبی انجام دهند.

مساجد پکن پس از 6 ماه باز شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با این حال و بر اساس اعلام انجمن اسلامی پکن، در حال حاضر تنها انجام فعالیت های مذهبی در مساجد مجاز است و بازدیدنمایندگان اجازه ورود به این اماکن را نخواهند داشت.

نمازگزاران باید برای شرکت در نماز جماعت ثبت نام نمایند حضور در آیین نماز آدینه نیز تنها به وسیله ثبت نام در پایگاه اینترنتی اماکن مذهبی پکن و یا تماس با مسجد مورد نظر امکانپذیر خواهد بود.

برای ورود به مساجد تب افراد اندازه گیری می گردد نمازگزاران باید در عین حال ماسک داشته باشند فاصله افراد هنگام اقامه نماز هم حداقل باید یک متر باشد.

هوا شی یکی از مساجد معروف و مراکز دینی اصلی مسلمان شهر پکن است که بیش از 600 سال قدمت دارد و مساحت آن 2 هزار متر مربع است این مسجد اکنون بر روی نمازگزاران باز شده است.

با توجه به کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش سطح هشدار بهداشت عمومی، سینماهای چین نیز در مناطق با ریسک پایین شیوع کرونا از دوشنبه قبل به صورت مرحله ای بازگشایی شدند.

گزارش های رسمی دولت چین حاکی است که حدود 20 میلیون مسلمان در این کشور زندگی می نمایند بر اساس آمار شورای اطلاع رسانی دولت چین به ترتیب بودیسم، تائوییسم، اسلام، مسیحیت کاتولیک و پروتستان بیشترین پیروان را در چین دارند بر اساس این آمار چین دارای 35 هزار مسجد است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1098

به "مساجد پکن پس از 6 ماه باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مساجد پکن پس از 6 ماه باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید