مونسان: وجود مسجد، خانقاه و آتشکده در بافت تاریخی نطنز نشان دهنده هم زیستی مسالمت آمیز ادیان در ایران است

به گزارش مجله تور مالزی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به شهرستان نطنز در استان اصفهان از بافت تاریخی قصبه نطنز بازدید کرد.

مونسان: وجود مسجد، خانقاه و آتشکده در بافت تاریخی نطنز نشان دهنده هم زیستی مسالمت آمیز ادیان در ایران است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عصر امروز چهارشنبه 11 مهر به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان به شهرستان نطنز سفر کرد و به همراه فرماندار، نماینده مردم نطنز در مجلس، مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان و تعدادی از مدیران و مسئولان استان اصفهان و شهر نطنز از بافت تاریخی قصبه نطنز بازدید به عمل آورد.

او با حضور در این بافت تاریخی از مسجد جامع نطنز، خانقاه شیخ عبدالصمد نطنزی، و آتشکده ساسانی و سایر بخش های بافت تاریخی قصبه نطنز بازدید به عمل آورد و بر مرمت و بهسازی این محور تاریخی تأکید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در این بازدید فاز اول مرمت بافت تاریخی قصبه نطنز را افتتاح کرد.

معاون رئیس جمهوری در این بازدید با اشاره به اهمیت بافت تاریخی قصبه نطنز و ضرورت احیای بافت های تاریخی خواهان حمایت از طرح های مرمتی این بافت تاریخی شد.

مونسان در این بازدید با اشاره به وجود سه اثر خانقاه، مسجد و آتشکده در این محور تاریخی گفت: وجود این اثر تاریخی در کنار هم و در یک محور نشان دهنده زندگی مسالمت آمیز ادیان در ایران است.

او گفت: نمونه ای از این زندگی مسالمت آمیز را در شهرهای تاریخی مانند یزد دیده بودیم و در سایر نقاط کشورمان از جمله نطنز نیز شاهد آثاری هستیم که نشان می دهد ادیان در طول تاریخ در کشور ما زندگی مسالمت آمیزی داشته اند.

او در حاشیه این بازدید خطاب به فریدون الله کمک مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان دستورات لازم در مورد احیای این بافت تاریخی از جمله نور پردازی آتشکده ساسانی و اتصال این آتشکده به خانقاه و تبدیل محور اتصالی این دو اثر به یک محور گردشگری و تاریخی را صادر کرد.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت این بافت تاریخی ارزشمند از ثبت این محور و بافت تاریخی در حافظه موقت برای ثبت جهانی اطلاع داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در ادامه بازدید خود از بافت تاریخی قصبه نطنز از موزه آثار تاریخی در این محور باستانی و نیز کارگاه سرامیک سازی سنتی عبادی بازدید کرد.

او در بازدید از کارگاه سرامیک سازی سنتی عبادی که بیش از یک قرن قدمت دارد با استادکاران و هنرمندان این کارگاه در بافت تاریخی قصبه نطنز از نزدیک گفت و گو کرد.

مونسان همچنین یک چایخانه سنتی را در این بافت تاریخی افتتاح کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 280

به "مونسان: وجود مسجد، خانقاه و آتشکده در بافت تاریخی نطنز نشان دهنده هم زیستی مسالمت آمیز ادیان در ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان: وجود مسجد، خانقاه و آتشکده در بافت تاریخی نطنز نشان دهنده هم زیستی مسالمت آمیز ادیان در ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید