نخستین فیلم مستند بیت کوین ساخته شد ، کوشش یک زن برای مبادله ارز دیجیتال در قلب چین

به گزارش مجله تور مالزی، یک زن چینی کوشش کرد در قالب فیلمی مستند محدودیت های دولت چین در مورد بیت کوین را دور زده و به مدت 21 روز بدون هیچ پول نقدی زندگی کند. موضوعی که حواشی جالبی به همراه داشت.

نخستین فیلم مستند بیت کوین ساخته شد ، کوشش یک زن برای مبادله ارز دیجیتال در قلب چین

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از بیت کوین نیوز؛ مدت ها است که چین محدودیت هایی گسترده را علیه ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین اعمال نموده است.اما شبکه نتفلیکس تصمیم گرفته با ساخت یک مستند عمق فشار روی کاربران بیت کوین در چین را نشان دهد.

ماجرای این فیلم به شکل مستند در کوچه پس کوچه های شهرهای مختلف چین می گذرد. زن قهرمان این فیلم وظیفه دارد طی 21 روز تمامی امورات زندگی خود را از خوراک تا پوشاک با ارز دیجیتال راه بیندازد.

جالب است بدانید از قوانین مهم فیلم مذکور این است که دختر داستان حق ندارد هیچ یاری خیریه برای دریافت غذا یا ... را دریافت کند، بلکه وظیفه دارد با اقناع رستوران دارها، فروشنده ها و مدیران هتل ها برای دریافت ارز دیجیتال گذران زندگی کند.

این زن جوان در حدود 1300 دلار برای زنده ماندن در اختیار دارد اما این رقم کاملا به شکل بیت کوین است.او باید با آنچه که در شهرهای پرجمعیت چین می گذرد رو به رو می شد و البته چالش وی از پکن شروع شد.

تفاوت اصلی این مستند با دیگر مستندها شیوه تنظیم آن است. اگرچه از دید بعضی، این مستند نوعی تبلیغ برای بیت کوین است. اما عده ای دیگر معتقدند این مستند بیش از آن که تبلیغ بیت کوین باشد نشان دهنده محدودیت های متعدد آن در کشورهای مختلف است و در نتیجه چندان ارزش تبلیغاتی ندارد.

در بخش نخست این فیلم زن ماجرا بارها و بارها نا امید می گردد او طی روز در پارک ها، رستوران ها و اماکن مختلف در پی اقناع افراد برای مبادله با پول مجازی بود. در نهایت یک شهروند او را به وسیله برنامه وی چت پیدا می نماید و قبول می نماید چند مبادله آنلاین با وی ترتیب دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2132

به "نخستین فیلم مستند بیت کوین ساخته شد ، کوشش یک زن برای مبادله ارز دیجیتال در قلب چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین فیلم مستند بیت کوین ساخته شد ، کوشش یک زن برای مبادله ارز دیجیتال در قلب چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید