نقشه برداری هوایی از 34 روستای زیر 20 خانوار در داراب

به گزارش مجله تور مالزی، خبرنگاران/فارس مدیر بنیاد مسکن داراب از اجرای طرح نقشه برداری هوایی از 34 روستای زیر 20 خانوار جمعیت در این شهرستان برای مشخص محدوده طرح هادی اطلاع داد.

نقشه برداری هوایی از 34 روستای زیر 20 خانوار در داراب

محمدرضا حسن زاده چهارشنبه 19 آبان از اجرای طرح نقشه برداری هوایی از 34 روستای زیر 20 خانوار جمعیت در این شهرستان برای معین محدوده طرح هادی اطلاع داد و گفت: اجرای طرح های هادی زمینه ساز محرومیت زدایی و توسعه دوچندان این روستاها خواهد بود.

او در حاشیه اجرای این طرح یادآور شد: بنیاد مسکن از همه ظرفیت های پیش رو برای اجرای طرح های هادی و بازنگری در این طرح ها استفاده خواهد نمود.

حسن زاده با بیان اینکه اجرای طرح هادی به عنوان سند 10 ساله توسعه روستایی در واقع ساماندهی کالدی روستا است، اضافه نمود: ساماندهی کالبدی سکونتگاه های روستایی طرحی است که به منظور توسعه هماهنگ و موزون فعالیت های کشاورزی، صنعتی و خدماتی به وسیله توزیع مناسب جمعیت و فعالیت و استقرار بهینه خدمات در محیط های روستایی، هماهنگ با نظام شبکه شهری تهیه می گردد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب با برشمردن قابلیت های طرح های هادی، اضافه نمود: طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، مقدار و مکان توسعه آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را برحسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی و طرح های جامع ناحیه ای معین می نماید.

حسن زاده به بعضی از اهداف مورد نظر از تهیه و اجرای طرح های مذکور اشاره نمود و گفت: ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، مالی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات به وسیله ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، راهنمایی شرایط فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی از جمله این اهداف است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان داراب در ادامه با ارائه گزارشی از اجرای طرح های توسعه دراین شهرستان از صدور بیمه نامه جهت منازل روستایی به تعداد 390 فقره اطلاع داد و اضافه نمود: در سالی که گذشت 459 قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن و واجد شرایط در روستاها به مساحت 16 هزار و 650 متر مربع واگذار شده است.

حسن زاده بعلاوه از تملک اراضی ملی در روستاها با همکاری اداره منابع طبیعی در راستای توسعه مسکونی روستایی به مقدار 40 هکتار اطلاع داد و گفت: جابجایی روستای کوه سفید بخاطر فرونشست زمین و ایجاد شهرک تازه در زمینی به مساحت 15 هکتار از دیگر اقدامات بنیاد در سال گذشته بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1841

به "نقشه برداری هوایی از 34 روستای زیر 20 خانوار در داراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه برداری هوایی از 34 روستای زیر 20 خانوار در داراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید