نمایشگاه دائمی صنایع دستی توسط نمایندگان گردشگری ایجاد گردد
به گزارش مجله تور مالزی، سید عباسعلی امامیه به خبرنگاران گفت: با آغاز تحریم ها به سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد کردیم که نمایندگی های اطلاع رسانی گردشگری در کشورها می توانند نمایشگاه دائمی برپا نمایند و فضایی 60 تا 80 متر را برای ارائه محصولات صنایع دستی در نظر بگیرند و هنرمندان شاخص در حوزه صنایع دستی که برند فراوری می نمایند در این نمایشگاه به عرضه محصولاتشان بپردازند.

نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن توضیح داد: در ژاپن نیز می توانیم چنین کاری کنیم تا محصولات آنها به زبان ژاپنی معرفی گردد. به این ترتیب می توان پلی بین خریدار ژاپنی و هنرمند ایرانی ایجاد کرد. فرق این کار با شرکت های بازرگانی این است که آن شرکت ها ممکن است کاری نمایند که محصول با قیمت مناسب به دست خریدار و یا بازار نرسد.
وی ادامه داد: نمایندگان اطلاع رسانی می توانند تنها فضا را به این افراد اختصاص دهند و یا خدمتی تعریف نمایند یا اینکه نمونه این کالاها را در چند نمایشگاه شرکت داده و کاتالوگ آنها عرضه گردد. با این کار خریدار با هنرمند به صورت مستقیم ارتباط می گیرد و یا میتواند از طریق نمایندگی این اقدام انجام گردد. این طرح می تواند سه ساله انجام گردد. در آن صورت دیگر احتیاج نیست که هنرمند برای اجاره غرفه و یا رفت و آمد و اسکان هزینه کند چون به صورت دائمی محصولش در نمایشگاه عرضه خواهد شد. این پیشنهاد را به سازمان توسعه تجارت درباره محصولات غذایی و معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی داده ام.
منبع: خبرگزاری مهر