نگاهی به مربیان خارجی احتمالی برای جانشینی اسکوچیچ

به گزارش مجله تور مالزی، بعضی از سرمربی های خارجی راهنمایی تیمی را بر عهده ندارند و می توان برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران با آن ها مذاکره کرد.

نگاهی به مربیان خارجی احتمالی برای جانشینی اسکوچیچ

در حالی که حدود چهار ماه تا شروع جام جهانی به جای مانده است، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از سمتش برکنار شد تا فدراسیون نشین ها در پی سرمربی تازه باشند.

هر چند گفته می شود، گزینه های داخلی مثل دایی، نکونام و قلعه نویی مهمترین گزینه های جانشینی اسکوچیچ هستند، اما سرمربیان بزرگی هم در دنیای فوتبال هستند که این روز ها تیم ندارند و می توان آن ها را به ایران آورد.

کارلوس کی روش

سرمربی 69 ساله سابق تیم ملی کشورمان هنوز هم طرفداران زیادی در ایران دارد و فوتبالدوستان ایرانی خاطرات خوش در جام های جهانی 2014 و 2018 با کی روش را هنوز فراموش نکردند. کی روش پس از ناکامی در رساندن مصر به جام جهانی، با این تیم قطع همکاری کرد و برای رسیدن به پنجمین جام جهانی خود، شاید تنها شانسش حضور دوباره روی نیمکت تیم ملی ایران باشد.

ولادمیر پتکوویچ

پتکوویچ بوسنیایی بین سال های 2014 تا 2021 سرمربی تیم ملی سوئیس بود و در جام های جهانی 2014 و 2018 این تیم را به یک هشتم نهایی جام جهانی رساند. پتکوویچ سال جاری سرمربی تیم فوتبال بوردوی فرانسه بود که با قرار دادن این تیم در رتبه بیستم، نتوانست مانع سقوط آن ها شود. گفته می شود پتکووریچ یکی از گزینه های آجرلو برای راهنمایی تیم استقلال هم بود.

برت فان مارویک

تیم های ملی هلند، عربستان، استرالیا و امارات تیم هایی هستند که فن مارویک 70 ساله سابقه راهنمایی آن ها را دارد. او در جام جهانی 2010 هلند را به عنوان نایب قهرمانی جام جهانی رساند. هر چند که این دوره نتوانست همراه با تیم ملی امارات حضور در قطر را تجربه کند.

آلبرتو زاکرونی

سرمربی سابق تیم های یوونتوس، میلان و اینتر دیگر صلابت گذشته را ندارد و آخرین دوره مربی گری او هم به راهنمایی تیم ملی امارات برمی شود که در آنجا توفیقی نداشت و در سال 2019 برکنار شد. او بین سال های 2010 تا 2014 هم راهنمایی ژاپن را برعهده داشت که در جام جهانی 2014 همراه با این تیم حذفی زودهنگام داشت.

مارسلو بیلسا

بیلسا در رده ملی راهنمایی تیم های آرژانتین و شیلی را برعهده داشته و در تیم ملی کشورش توفیق چندانی نداشت، اما شیلی را در جام جهانی 2010 به مرحله یک هشتم نهایی رساند.

خورخه سمپائولی

دیگر سرمربی آرژانتینی بیکار این روزها، خورخه سمپائولی است که او هم مانند بیلسا در رده ملی شیلی و آرژانتین را راهنمایی نموده و به هر دو تیم نتوانست بیشتر از مرحله یک هشتم نهایی پیشروی کند.

یواخیم لو

سرمربی 62 ساله آلمانی، از سال 2006 تا 2021 به مدت 15 سال راهنمایی ژرمن ها را برعهده داشت و به تازگی و بعد از ناکامی در یورو 2020 از سمتش کنار رفته است.

کلودیو رانیری

سرمربی مطرح ایتالیایی فقط یک دوره در سال 2014 با نشستن روی نیمکت یونان، سابقه راهنمایی ملی را در کارنامه دارد، اما در رده باشگاهی راهنمایی تیم های مطرح زیادی را برعهده داشته و افتخارات خوبی هم دارد.

ماتوریسیو پوچتینو

سرمربی جوان آرژانتینی که روی نیمکت تاتنهام نامی برای خودش دست و پا کرد، همین چند روز پیش از راهنمایی پاری سن ژرمن اخراج شد و این فعلا تیمی ندارد. هر چند سابقه مربیگری در رده ملی را هم ندارد.

مربیان دیگری مانند چزاره پراندلی، رافائل بنیتز، فرانک دیبوئر، یورگن کلینزمن، خوان کارلوس اوسوریو، هکتور کوپر، رینالدو روئدا و گرنوت روهر هم این روز ها تیم ندارند و می توان آن ها را برای نشستن روی نیمکت ایران متقاعد کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2053

به "نگاهی به مربیان خارجی احتمالی برای جانشینی اسکوچیچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مربیان خارجی احتمالی برای جانشینی اسکوچیچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید