هیچ فعالیتی حذف نمی گردد، از مشورت اهالی نشر استفاده شده است

به گزارش مجله تور مالزی، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی را درباره ساماندهی موسسات تابعه این معاونت ارائه کرد.

هیچ فعالیتی حذف نمی گردد، از مشورت اهالی نشر استفاده شده است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساماندهی موسسات تابعه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای طرح فراگیر ساماندهی موسسات وزارتخانه انجام می گردد.

این معاونت در اطلاعیه خود آورده است:

گرچه پیش از این بارها در جلسات هم اندیشی و تخصصی و نیز مصاحبه ها و اطلاعیه معاونت امور فرهنگی توضیحاتی درباره طرح ساماندهی موسسات تابعه این معاونت ارائه و بر حفظ تمامی فعالیت و ماموریت های اصلی موسسات تاکید شده است اما به منظور تشریح فرایند انجام این طرح توضیحاتی تفصیلی ارائه می گردد.

1. ساماندهی و ادغام موسسات معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس برنامه فراگیر این وزارتخانه در راستای کوچک سازی ساختار دولتی منطبق با برنامه ششم توسعه و سیاست های کلان کشور و نیز تکلیف دولت بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی انجام می گردد.

2. تاکید دولت جمهوری اسلامی ایران بر چابک سازی نهادها و موسسات وابسته به دولت، کاهش هزینه ها، برطرف بعضی مسائل و مسائل اداری و حقوقی و همچنین ارتقای بهره وری به ویژه به وسیله کسب و کارهای فنآورانه فرهنگی را می توان از جمله دلایل اجرای این طرح دانست.

3. همانگونه که از عنوان طرح پیداست، در طرح ساماندهی موسسات بنا نیست فعالیت های تکلیفی یا خدماتی که به وسیله هر یک از این موسسات به حوزه نشر و فعالان این حوزه و مخاطبان آن ارائه می شده حذف گردد. تغییرات ایجاد شده مربوط به ساختار اداری و سازمانی موسسات و نیز بازتعریف فعالیت های جدید بر اساس مقتضیات زمان است.

به همین دلیل تا به امروز مشورت های متعدد از مسیرهای گوناگون با متخصصان اداری و حقوقی انجام شده که ساختار به گونه ای باز طراحی گردد که نه تنها آسیبی متوجه محتوای فعالیت های ارزنده این موسسات در سال های گذشته نگردد بلکه بر پویایی این فعالیت ها اضافه کند.

4. در فرایند تصمیم سازی برای اجرای این طرح، جلسات متعدد مصاحبه و مشورت با پیشکسوتان حوزه نشر، موسسان و مدیران موسسات و اهالی نشر و قلم برگزار شده است. بسیاری از این افراد از اجرای این طرح استقبال کردند و حتی در این جهت با معاونت فرهنگی همراهی داشتند. در میان منتقدان طرح ، بعضی با اصل ساماندهی و ادغام موافق ولی نگران چگونگی انجام آن بوده و هستند.

ضمن ارج نهادن به این دغدغه، در پاسخ باید گفت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها به معاون فرهنگی و دیگر دست اندرکاران ساماندهی موسسات تذکر داده اند که در فرایند ساماندهی موسسات به گونه ای عمل گردد که حقوق قانونی کسی و یا حرمت اخلاقی فردی خواسته یا ناخواسته مورد تعدی قرار نگیرد.

امیدواریم با به پایان رسیدن این کار به زودی شاهد پویای فعالیت ها و رضایت خاطر اهالی فرهنگ و به ویژه همکاران موسسه باشیم.

4028/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1023

به "هیچ فعالیتی حذف نمی گردد، از مشورت اهالی نشر استفاده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ فعالیتی حذف نمی گردد، از مشورت اهالی نشر استفاده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید