واشنگتن مدعی کوشش ایران و روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات اخیر آمریکا شد

به گزارش مجله تور مالزی، جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی مدعی شد که ایران و روسیه کوشش نموده اند که بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماه نوامبر (آبان) برگزار گردید، تأثیر بگذارند.

واشنگتن مدعی کوشش ایران و روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات اخیر آمریکا شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری ان بی سی، جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارشی ایران و روسیه را به کوشش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان ماه 1399) برگزار گردید، متهم کرد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در ابتدای این گزارش که سه شنبه شب به وقت تهران منتشر شد، تأکید نموده است که هیچ گونه شواهدی دال بر اینکه بازیگران خارجی کوشش نموده باشند بر ابعاد فنی و فرآیند رأی گیری در انتخابات اخیر آمریکا -از ثبت نام رأی دهندگان و اخذ رأی آنها گرفته تا شمارش آرا و گزارش نتایج- تأثیر بگذارند، مشاهده نشده است، اما بعضی بازیگران خارجی از جمله ایران و روسیه به وسیله مطرح کردن اطلاعات نادرست و ادعاهای اغراق آمیز درباره سیستم رأی گیری در آمریکا کوشش نموده اند که اعتماد شهروندان آمریکایی به فرآیند و نتیجه انتخابات را تضعیف نمایند.

در این گزارش که در مورد آنچه کوشش روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا خوانده شده، آمده است: ارزیابی ما این است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اجازه عملیات تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا با هدف بدنام کردن جو بایدن و حزب دموکرات، حمایت از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق، تضعیف اعتماد عمومی به فرآیند انتخابات و دامن زدن به اختلافات اجتماعی-سیاسی در ایالات متحده را صادر و گروهی از سازمان های دولتی روسیه این عملیات را اجرا نموده اند.

جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد ایران نیز مدعی شده است که کوشش های ایران برای تأثیرگذاری بر انتخابات آمریکا ماهیتی مخرب تر داشته است، اما ایران طرفدار هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نبوده است.

در این گزارش ادعا شده است: ارزیابی ما این است که ایران یک کارزار چندبعدی و پنهانی را برای تأثیرگذاری بر انتخاب آمریکا اجرا نموده تا شانس انتخاب مجدد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق را بدون اینکه مستقیماً از رقبای او حمایت کند، کاهش دهد، اعتماد عمومی به فرآیند انتخابات و نهادهای ایالات متحده را تضعیف کند و به تنش های اجتماعی در آمریکا دامن بزند.

مقامات و رسانه های آمریکایی پیش از این نیز ایران و روسیه را به کوشش برای دخالت یا تأثیرگذاری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم نموده بودند؛ اتهامی که ایران و روسیه قویاً آن را تکذیب نموده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1529

به "واشنگتن مدعی کوشش ایران و روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات اخیر آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن مدعی کوشش ایران و روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات اخیر آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید