پژو پارس با موتور تازه به بازار می آید

به گزارش مجله تور مالزی، بر اساس برنامه گروه خودروسازی ایران خودرو، در آینده نزدیک پژو پارس، سمند و پژو 405 با موتور تازه XU پلاس روانه بازار می گردد. پروژه ارتقای موتور 4 محصول ایران خودرو به XU7P با استاندارد آلایندگی اروپا 5 اجرا شد.

پژو پارس با موتور تازه به بازار می آید

در راستای ارتقای کیفی موتور XU7 در زمینه آلایندگی، توان، گشتاور و کاهش مصرف سوخت، کاهش حداکثری نرخ مصرف روغن موتور و ارتقای سیستم خنک کاری موتور، پروژه ارتقای موتور محصولات ایران خودرو به XU7P با استاندارد آلایندگی اروپا 5 انجام شد.

این موتور با ثابت ماندن حجم، افزایش توان و گشتاور دارد و مصرف سوخت آن در چرخه سیکل رانندگی شهری 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش است. در مرحله نخست این طرح، ارتقای موتور بر روی 4 محصول پارس بنزینی، سمند بنزینی، پارس و 405 دوگانه سوز اجرا شده است. پارس بنزینی مجهز به این موتور در روزهای آینده و سمند بنزینی در شهریورماه به مرحله فراوری انبوه خواهد رسید.

در موتور XU پلاس، تمام فرآیند توسعه محصول، ساخت قطعات و قالب ها، مجموعه ها و سامانه ها به صورت صددرصد داخلی انجام می گردد. این موتور باتوجه به ارتقای مشخصات فنی و کیفی، ارتقای سیستم خنک کاری، بهبود انتقال قدرت موتور و تغییرات در نمای ظاهری اجزای موتور که نسبت به موتور جاری XU7 کاملاً فرق دارد، به عنوان موتور نسل نو خانواده XU به مشتریان عرضه می گردد.

تغییرات انطباق موتور در این طرح شامل طراحی سامانه هوارسانی نو، تغییر لوله های سوخت، تغییر نسبت دنده های جعبه دنده متناسب با موتور نو، تغییر سامانه برق و الکترونیک، بهبود سامانه خلأ بوستر ترمز، مجموعه رگلاتور گاز نو برای واریانت های گازسوز است.

بعلاوه ارتقای سطح آلایندگی به اروپا 5، ارتقای عملکردی موتور (افزیش توان و گشتاور موتور حدود 10 درصد)، کاهش حداکثری مصرف سوخت، بهبود کیفی، ارتقای سامانه خنک کاری موتور با استفاده از سامانه هواگیری اتوماتیک و تغییر نمای ظاهری موتور ازجمله بهبودهای اجرا شده در این محصولات نسبت به محصول مبنا است.

نگاشت موتور نیز کاملاً در داخل کشور و به وسیله سازندگان داخلی اجرا شده که یکی از دستاورد های این پروژه است. اندازه کاهش ارزبری در کل این طرح، دست کم 3 میلیون یورو فقط در حوزه توسعه محصول است. XU پلاس محصولی دوگانه سوز است و در شرایط گازسوز هم قابلیت رانندگی خوبی برای مشتری ایجاد می نماید.

آگهی های خرید و فروش پژو پارس

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2056

به "پژو پارس با موتور تازه به بازار می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژو پارس با موتور تازه به بازار می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید