چند نکته برای چیدمان میز به روش فنگ شویی

به گزارش مجله تور مالزی، همه دوست دارند فضای زندگی شان در خانه همواره مرتب باشد ؛ زیرا نظم عامل بسیار مهمی است که باعث می گردد افراد از نظر روانی احساس بهتری داشته باشند. وقتی صحبت از خانه و محل کار می گردد ، یکی از قسمت هایی که زودتر از بقیه قسمت ها به هم می ریزد میز کار است. اغلب کارشناسان بر این باورند که مرتب بودن میز تأثیر زیادی بر ظرفیت تمرکز بر کار و بهره وری ما دارد. اگر شما فردی هستید که در خانه کار می کنید یا در محل کارتان پشت میز کار می کنید بهتر است به روش فنگ شویی میز خود را به طور دوره ای مرتب کنید. در ادامه این مقاله شما با چیدمان میز به روش فنگ شویی آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

چند نکته برای چیدمان میز به روش فنگ شویی

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی یک آموزه باستانی خاور دور است و اساساً اصول تزئینی خاصی را پیشنهاد می نماید تا اطمینان حاصل شود که انرژی های خوب طبیعت به فضاهایی که در آن زندگی می کنیم پخش می شود. کسانی که به فنگ شویی علاقه مند هستند ، تجربه نموده اند که وقتی خانه هایمان را بر اساس این اصول قرار می دهیم ، فضای زندگی بسیار جادارتر و پرانرژی تری خواهیم داشت.

در زیر اصول فنگ شویی و نکات و ترفندهای سازماندهی میز را به شما می دهم. با کمی زمان ، حوصله و برنامه ریزی ، می توانید یاد بگیرید که چگونه چیدمان میز خود را در خانه و محل کار سازماندهی کنید و آن را مرتب نگه دارید.

مرحله 1- با یک میز خالی آغاز کنید

طبق آموزه چینی باستانی فنگ شویی ، اگر فضاهای زندگی خود را سازماندهی کنیم ، انرژی مثبت طبیعی زمین در مبلمان و قطعات تزئینی فضای زندگی منعکس می شود و در نتیجه کیفیت زندگی ما در خانه افزایش می یابد. برای چیدمان میز ، دقیقاً این برنامه ها را در نظر خواهیم داشت. برای نظم دادن به میز خود ابتدا باید با یک میز کاملاً خالی و تمیز آغاز کنید.

ابتدا تمام قطعات روی میز خود را بردارید.

برای آغاز چیدمان میز ، اگر روی میز خود کشو دارید ، کشوها را نیز خالی کنید و همه چیزهای به هم ریخته را در یک مکان قرار دهید (قبل از بارگیری مجدد کشوها ، محتویات آن را مرور کنید تا تصمیم بگیرید چه چیزی مهم است و چه چیزی را می توان دور انداخت).

روی میز و فضای داخل آن مانند کمد و کشو را کاملا تمیز کنید. برای گردگیری میز خود از یک پارچه میکروفیبر و یک پاک کننده سطوح سازگار با مواد میز خود استفاده نمایید. اگر میز کار چوبی دارید و متوجه شدید که روی آن خط و خش وجود دارد ، با سمباده زدن و لاک زدن به میز ظاهری بسیار نوتر بدهید.

حالا بیایید به آنالیز محتویات کنار گذاشته بپردازیم. همه چیز را به 2 دسته تقسیم کنید ؛ اشیایی که می توانید دور بیندازید و محتویاتی که باید نگه دارید.

نباید فراموش کنید که برای چیدمان میز نو ، وسایل غیر ضروری را که در کشوهای میز خود پیدا می کنید دور بیندازید ؛ زیرا این اشیاء که در طول زمان جمع می شوند اغلب قسمت بزرگی از به هم ریختگی را تشکیل می دهند.

مرحله 2- گوشه سمت چپ میز شما نشان دهنده فراوانی است

اکنون می توانید به سراغ مرحله بعدی چیدمان میز یعنی اضافه کردن اشیاء کاربردی به روی میز بروید. طبق آموزش فنگ شویی ، گوشه سمت چپ بالای یک میز باید طوری چیده شود که نشان دهنده فراوانی باشد. در فرهنگ های چینی ، گیاهان نشان دهنده باروری و ثروت هستند. بنابراین یک گیاه زنده گلدانی را در گوشه سمت چپ بالای میز خود قرار دهید.

مرحله 3- قرار دادن عکس خانواده

همانطور که فنگ شویی به ما می آموزد ، قسمت مرکزی در سمت چپ میز باید برای مهم ترین افراد زندگی ، یعنی خانواده ، در نظر گرفته شود. یک عکس قاب شده زیبا از عزیزتان تهیه کنید و آن را در کنار گیاه گلدانی خود قرار دهید (لطفا میزان هر چیزی را که به میز خود اضافه می کنید در نظر بگیرید ؛ زیرا هرگز چیدمان میز نباید درهم و برهم و تنگ به نظر برسد).

مرحله 4- استفاده از نمادهای سفر در گوشه سمت راست

طبق اصول چیدمان میز بر اساس فنگ شویی ، قسمت پایین سمت راست میز شما ناحیه ای است که نشان دهنده سفر است (از این قسمت نه تنها برای سفر و تماشا مکان های نو ، بلکه برای معاشرت با فرهنگ ها و دانش های مختلف استفاده می شود). بنابراین ، یک کره زمین یا هر شی الهام بخش سفر دیگری مانند سوغاتی را که از یکی از سفرها خریداری نموده اید در پایین سمت راست میز خود قرار دهید.

مرحله 5- خلاقیت را نباید فراموش کنید

هنوز یک خلاء در سمت راست میز شما وجود دارد. بخش میانی در سمت راست میز ناحیه ای است که بر اساس فنگ شویی نشان دهنده خلاقیت است. به همین علت می توانید یک لیوان پر از اتوماتیک و مداد را برای طراحی و حتی یک دفترچه یادداشت خالی نیز قرار دهید تا بتوانید بعضی از ایده های عالی خود را یادداشت کنید.

مرحله 6- کمی چاشنی عشق اضافه کنید

فنگ شویی به ما می گوید که در کنار خلاقیت ، باید جایی برای عشق و محبت نیز وجود داشته باشد. بنابراین ، هنگام چیدمان میز خود ، تصویر یا نمادی از کسی را که دوستش دارید بر روی میز بگذارید.

مرحله 7- به نظر شما ویرایش تا کنون چگونه به نظر می رسد؟

تا اینجا شما توانسته اید اشیایی را در چیدمان میز به کار ببرید که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و زیبا باشند ؛ بدون اینکه میزتان نامرتب و تنگ به نظر برسد. ترفند این است که همه چیزهای غیر ضروری خود را در کشوها و کمدها نزدیک خود نگه دارید و آنها را مرتب نمایید تا بتوانید در صورت احتیاج به آنها دسترسی پیدا کنید.

کشوی بالایی میز خود را برای وسایل بزرگ تری مانند اتوماتیک و کاغذ رزرو کنید ؛ زیرا این کار فضای بیشتری را برای وسایل الکترونیکی شما مانند لپ تاپ یا تبلت باز می نماید. برای دسترسی آسان تر به اقلام کوچک تر ایده خوبی است که روی سازماندهی کشوهای میز سرمایه گذاری کنید که به شما یاری می نماید همه چیز را در جای مناسب مرتب و قابل مشاهده نگه دارید.

مرحله 8- نورپردازی را نباید فراموش کنید

نورپردازی در اصول فنگ شویی ضروری است. برای لذت بردن از چیدمان میز ، نورپردازی مناسب نیز باید وجود داشته باشد. یک لامپ یا آباژور رومیزی در نزدیکی مرکز بالای میز خود اضافه کنید ؛ زیرا به روشن شدن فضای کار شما یاری می نماید.

مرحله 9- قرار دادن لپ تاپ

در نهایت ، برای قسمت مرکزی اصلی میز با ارزش ترین و پرکاربردترین دستگاه الکترونیکی خود ، رایانه یا لپ تاپ و تبلت خود را قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مرکز میز شما برای تجهیزات اداری اصلی رزرو شده باشد.

مرحله 10- چیدمان میز تمام شد

اکنون که یاد گرفته اید چگونه چیدمان میز خود را منظم و زیبا انجام دهید ، آرام بنشینید و روی کار خود تمرکز کنید و از چیدمان نو میز خود لذت ببرید.

منبع: اتاق
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2127

به "چند نکته برای چیدمان میز به روش فنگ شویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند نکته برای چیدمان میز به روش فنگ شویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید