چگونه می توان ویزای تحصیلی گرفت ؟

به گزارش مجله تور مالزی، در این مقاله به چگونگی اخذ ویزای تحصیلی در کشورهای خارجی می پردازیم .

چگونه می توان ویزای تحصیلی گرفت ؟

همه چیز درباره ویزای تحصیلی

اگر دوست داشته باشید که برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی بروید شاید درباره ویزای تحصیلی سوالاتی در ذهنتان شکل گرفته باشد.

همه کسانی که می خواهند در کشورهای خارجی تحصیل نمایند باید ویزای دانشجویی کشور مورد نظر رو دریافت نمایند.

این ویزا در واقع نوعی اقامت موقت است که امکان تحصیل، زندگی و حتی کار در آن کشور را به شخص می دهد. برای آشنایی بیشتر با ویزای تحصیلی در ادامه الی گشت را همراهی کنید.

گاهی کیفیت و امکانات دانشگاه های خارجی و اروپایی برخی از دانشجویان را به فکر ادامه تحصیل در آن دانشگاه ها می اندازد در این هنگام است که شرایط ورود به آن دانشگاه فکرتان را مشغول می نماید و نمی دانید که برای پذیرش دانشگاه چه مراحلی را باید بگذرانید.

ویزای تحصیلی چیست؟

ویزای دانشجویی اجازه اقامت از طرف کشور مقصد به دانشجوی پذیرفته شده در دانشگاه معتبر در آن کشور است.

با این ویزا دیگر دانشجو برای اقامت در آن کشور به هیچ مدرک دیگری برای تایید شهروندی یا مهاجرت به کشور مقصد احتیاج ندارد.

هر شخصی از سن 4 سالگی می تواند با دریافت ویزای تحصیلی در خارج از کشور تحصیل کند. برای دریافت ویزای تحصیلی اول باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد تحصیل و در رشته مورد نظر بگیرید پس باید بدانید که به کدام دانشگاه می خواهید بروید و خیال تحصیل در چه رشته ای را دارید. همانطور که حتما متوجه شده اید برای تحصیل در کشورهای خارجی باید چندین مرحله را بگذرانید و در قدم آخر به مرحله دریافت ویزا می رسید.

مراحل تحصیل در دانشگاه های خارجی

  1. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور اول باید کشوری را انتخاب کنید که مناسب با روحیه و شرایط شما باشد. در این مرحله به هزینه های تحصیلی هم دقت کنید چون هزینه تحصیل در برخی از کشورها کمتر از کشورهای دیگر است. مثلا در کشوری مثل آلمان تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد برای آلمانی ها و غیر آلمانی ها رایگان است و همین عامل خیلی ها را مشتاق به تحصیل در این کشور نموده است هر چند که در برخی از ایالت های این کشور به تازگی بازنگری هایی برای تحصیل رایگان غیر اروپایی ها اجرا شده است. البته برای تحصیل در آلمان دانستن زبان المانی یکی از پیش احتیاجهاست.
  2. در قدم دوم باید ببینید در دانشگاه های آن کشور به چه زبانی آموزش داده می گردد تا مطابق با آن مهارت های زبانی تان را ارتقاء دهید. دانشگاه ها معمولا از دانشجویان بین المللی می خواهند تا در آزمون های بین المللی مثل تافل یا آیلتس شرکت نمایند. پس اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی را دارید باید در آزمون های بین المللی زبان نمره قبولی کسب کنید.
  3. مرحله سوم بالا بردن مهارت های علمی است، گاهی برای ورود به دانشگاه های یک کشور باید به ملزومات علمی آن دانشگاه دست پیدا کنید.
  4. قدم چهارم انتخاب رشته و دانشگاه ست، باید رشته ای را انتخاب کنید که کاملا با علاقه، اولویت و شرایط شما همخوانی داشته باشد. لیستی از دانشگاه هایی که دوست دارید دوره تحصیلی تان را در آنجا بگذرانید تهیه کنید. اگر می خواهید در آینده در ایران کار کنید حواستان باشد دانشگاهی را انتخاب کنید که مدرکش مورد تایید وزارت علوم ایران باشد
  5. این مرحله آماده کردن مدارک است؛ دانشگاه قبل از اینکه شما را به عنوان دانشجو قبول کند باید مدارک شما را آنالیز کند. مدارکی مورد احتیاج در این مرحله شامل ریز نمرات، مدرک آخرین مقطع تحصیلی، توصیه نامه از اساتید معتبر دانشگاهی، رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و … است.
  6. در این مرحله باید به وبسایت دانشگاه بروید و فرم پذیرش را پر کنید. می توانید به همه دانشگاه هایی که مایل به ادامه تحصیل در آن ها هستید درخواست بفرستید. در این مرحله هزینه ای کمتر از 100 دلار از شما گرفته و اطلاعات شما آنالیز می گردد.
  7. حالا وقت ارسال مدارکی است که از قبل آماده نموده اید، همه این مدارک باید قبل از ارسال در دفاتر رسمی ترجمه شوند.
  8. اگر مدارکی که به دانشگاه فرستادید مورد تایید نهاده شد دانشگاه برایتان نامه پذیرش می فرستد حالا وقتش است که برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. این مرحله فاز مهمترین قسمت های تحصیل در دانشگاه های خارجی ست.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی

مدارکی که باید برای درخواست ویزای تحصیلی ارائه دهید بسته به اینکه کدام کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اید متفاوت است ولی به طور کلی باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. درخواست نوبت مصاحبه از سفارت: معین وقت، معمولا به صورت آنلاین و به وسیله رفتن به سایت سفارت مورد نظر انجام می گردد. با توجه به این که تعداد متقاضیان زیاد است باید در انتخاب وقت برنامه ریزی لازم را انجام دهید تا به موقع به سفر خود برسید.
  2. کامل کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی
  3. ارائه پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر
  4. تهیه مدارکی که نشان دهد تمکن اقتصادی دارید، در واقع شما باید ثابت کنید که پول کافی برای پرداخت شهریه، مخارج زندگی و هزینه های برگشت به کشور خود را دارید.
  5. گواهی خاتمه دوره سه سال متوسطه (به همراه ترجمه)
  6. گواهی خاتمه دوره پیش دانشگاهی (به همراه ترجمه)
  7. گواهی خاتمه دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد (به همراه ترجمه)
  8. پاسپورت
  9. عکس
  10. ارائه مدارکی که نشان دهد دلایل کافی برای بازگشت به کشور دارید
  11. ارائه مدارک هویتی مثل شناسنامه
  12. پرداخت هزینه صدور ویزا

ویزای دانشجویی شینگن چیست؟

تمام تبعه کشورهایی که شهروندان آن ها برای ورود به ناحیه پیمان شینگن (26 کشور اروپایی) احتیاج به دریافت ویزای شینگن دارند، باید برای ادامه تحصیل در هریک از مراکز آموزشی این کشورها ویزای دانشجویی شینگن داشته باشند.

دانشجویان غیر اروپایی که شهروندی کشورهای عضو ناحیه شینگن را ندارند و می خواهند برای ادامه تحصیل به اروپا بروند، باید ویزای دانشجویی شینگن بگیرند.

علاوه بر این ویزا اگر دانشجو بیشتر از 90 روز در این کشورها اقامت کند باید اجازه اقامت یک سال آموزشی کامل را از کشور مقصد دریافت کند.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی شینگن

  1. تکمیل فرم درخواست وییزای شینگن: این فرم را دانلود و پس از تکمیل به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد تحویل دهید.
  2. پاسپورت معتبر: پاسپورت باید حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.
  3. ارائه مدارکی که ثابت کند در مدت اقامت در اتحادیه اروپا می توانید از پس تامین مخارج بربیایید.
  4. ارائه مستندانی از محل اقامت خود در کشور مقصد. این مدرک برای دانشجویانی که می توانند ثابت نمایند برای تحصیل یاری هزینه دریافت می نمایند احتیاجی نیست.
  5. دو عکس
  6. ارائه برنامه سفر
  7. بیمه سفر و پزشکی
  8. نامه پذیرش از دانشگاه
  9. رسید بانکی که نشان دهد هزینه های دریافت ویزا داده اید.

اعتبار ویزای ویزای دانشجویی شینگن

اعتبار ویزای شینگن معمولا 90 روز است اما اگر زمان تحصیل شما بیشتر از این مدت طول می کشد باید مدت ویزا را تمدید کنید.

اجازه اقامت پس از ورود به کشور مقصد با ارائه ویزای شینگن انجام می گردد، این اجازه به صورت مهر در پاسپورت شما زده می گردد.

با داشتن اجازه اقامت می توانید بدون هیچ مدرک دیگری به تمام کشورهای عضو پیمان شینگن بروید. ویزای شینگن دانشجویان از نوع چند بار ورود می باشد و تا زمانی که این ویزا اعتبار دارد می توانید بدون هیچ محدودیتی به کشورهای ناحیه شینگن بروید.

ویزای دانشجویی شینگن بعد از چه مدت صادر می گردد؟

نتیجه درخواست ویزای شینگن برای تحصیل حداکثر سه ماه به طول می انجامد پس اگر بعد از گذشت سه ماه به درخواست شما پاسخی داده نشد یعنی با آن موافقت نشده است.

بیشتر بخوانید :

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1153

به "چگونه می توان ویزای تحصیلی گرفت ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توان ویزای تحصیلی گرفت ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید