ویزای کانادا: مقرون به صرفه ترین راه مهاجرت به کانادا در سال 2021

به گزارش مجله تور مالزی، احتمالاً شما هم از جمله افرادی هستید که قصد دارید زندگی و یا تحصیلات خود را در کشوری خارج از ایران و با امکاناتی عالی ادامه دهید. کانادا، یکی از آن کشورهایی است که طی چند سال اخیر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی در بین ایرانیان تبدیل شده است.

ویزای کانادا: مقرون به صرفه ترین راه مهاجرت به کانادا در سال 2021

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

ممکن است افراد زیادی آرزوی آن را داشته باشند؛ ولی همه نمی توانند به آن دست بیابند. برای مهاجرت باید شرایطی داشته باشید که دست برقضا یکی از این شرایط، برآمدن از پس هزینه ها است. همان چیزی که قبل از همه چیز باید در نظر گرفته گردد.

مسلما دلتان نمی خواهد فرایند درخواست مهاجرت به کانادا را آغاز کنید و درست وقتی که تیرتان دارد به هدف می خورد به خودتان بیایید و ببینید نمی توانید هزینه های مربوط به آن را بپردازید. داشتن یک نگاه دقیق به برخی از ارزان ترین گزینه های مهاجرت واجب و الزامی است. در این مقاله قصد داریم ارزانترین راه مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان معرفی کنیم!

آنالیز هزینه رفتن به کانادا در روش های مختلف مهاجرتی

این که بتوانیم یک راه ارزان پیدا کنیم واقعا مشکل است. خیلی از روش ها با این که ارزان اند، ولی برای ما مناسب نیستند. به اسم مثال روش های مهاجرتی ذکر شده در زیر، هر کدام هزینه های متفاوتی دارند و بودجه ای که می طلبند با هم فرق دارد. و البته، شاید شما نتوانید با استفاده از هر کدام که می خواهید برای مهاجرت اقدام کنید.

در صورتی که در پی ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا هستید، می بایست ابتدا درک کاملی از هزینه کلیه روش های مهاجرت به این کشور کسب کنید. یک شرح خلاصه در رابطه با هر کدام، به کلی دید شما را نسبت به موضوع عوض خواهد نمود.

هزینه مورد احتیاج مهاجرت به کانادا از طریق کار

شما می توانید از دو طریق، ویزای کار کشور کانادا را دریافت کنید. روش اول از طریق برنامه اکسپرس اینتری و روش دوم گرفتن جاب آفر و یا همان پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی است.

اخذ اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری و یا همان اسکیل ورکر، یکی از برترین و مطمئن ترین روش های مهاجرت به کانادا برای افراد متخصص است.

شاید باورتان نگردد، اما در صورتی که بتوانید از طریق اکسپرس اینتری، نمرات کافی را کسب نموده و شرایط مورد احتیاج را فراهم کنید، این روش می تواند راحت ترین و ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا برای شما باشد!

حتما بخوانید: همه چیز درباره اکسپرس انتری

هزینه مورد احتیاج مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های اخذ ویزای کانادا، تحصیل است. شما می توانید در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور مشغول به درس خواندن شوید. طبق آخرین آنالیز ها، هزینه تحصیل در مدارس کانادا چیزی بین 10 الی 55 هزار دلار است که البته بستگی به شرایط موجود و محل تحصیل هم دارد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی حتما باید دیپلم 12 ساله به همراه مدرک آیلتس با نمره 6 را داشته باشید. گفتنی است که داشتن تمکن مالی همیشه یکی از شروط اصلی در بیشتر روش های مهاجرتی به کشور کانادا است و مهاجرت تحصیلی هم از این قاعده مستثنی نیست.

بسیاری از افراد، مهاجرت از طریق تحصیل را ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا می دانند، زیرا امکان بورسیه در مقطع کارشناسی به بعد وجود دارد. اما خب، در صورت عدم اخذ بورسیه تحصیلی و در صورتی که بخواهید با هزینه خود به کانادا به منظور تحصیل مهاجرت کنید، باید حداقل 25 هزار دلار برای یکسال تمکن مالی داشته باشید.

البته این مبلغ صرفا مخصوص شهریه دانشگاه بوده و هزینه های زندگی را هم باید در نظر بگیرید. بنابراین، تحصیل، نمی تواند ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا باشد!

هزینه مورد احتیاج مهاجرت به کانادا از طریق حمایت مالی

یکی دیگر از روش های مطمئن برای اخذ اقامت کانادا، ازدواج با یک شهفرایند کانادایی است و یا کسی که اقامت کانادا را دارد. برای مهاجرت از طریق ازدواج باید هر دو طرف بالای 18 سال داشته باشند. ضمناً شهفرایند کانادایی باید بتواند اثبات کند که تا 3 سال توانایی پرداخت هزینه های زندگی همسرش را دارد هزینه حدودا 1050 دلار است.

اگر شما فرزندی هم داشته باشید هزینه 150 دلار به ازای هر فرزند هم اضافه خواهد شد. ضمناً، توجه کنید که برنامه مهاجرتی ازدواج نوعی از برنامه مهاجرتی اسپانسرشیپ است. اسپانسرشیپ یا حمایت مالی برنامه ای است که علاوه بر ازدواج شامل حال موارد دیگری هم می گردد. طی این برنامه می توان حمایت مالی افراد دیگری به غیر از همسر را هم برعهده گرفت: پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و حتی شریک زندگی.

مهاجرت از طریق ازدواج و اسپانسرشیپ را می توان به اسم ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا دانست، در صورتی که فرد مقیم کانادا اسپانسر گردد و تمامی هزینه ها را برعهده بگیرد. در غیر اینصورت، این روش هم نمی تواند باسم کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا شناخته گردد.

حتما بخوانید: شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

روش های ذکر شده در بالا همگی به نوعی احتیاجمند بودجه کافی هستند و در شرایط عادی کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا محسوب نمی شوند. سوال اصلی این است که واقعا کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟ آیا روش دیگری هم برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد که در آن احتیاجی به پرداخت هزینه های گزاف نباشد؟

برنامه های مهاجرت رایگان به کانادا

ارزانترین راه و کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا، از طریق برنامه های مهاجرت استانی و یا همان سیستم اکسپرس اینتری است. برنامه های استانی هزینه پردازش درخواست را دریافت نمی نمایند؛ اما ممکن است برای ویزا یا مجوزهایی مانند اجازه کار یا درخواست هایی شبیه درخواست اقامت دائم با هزینه های فدرال روبرو شوید. با این حال، این روش مهاجرتی نسبت به سایر روش ها به قدری مالی است که می توان از آن به اسم مهاجرت ارزان به کانادا یا حتی مهاجرت رایگان به کانادا یاد کرد.

برنامه مهاجرت استانی یوکان

برنامه مهاجرتی استان یوکان که به آن Yokon PNP هم گفته می گردد از طریق برنامه های زیر مهاجر جذب می نماید:

  • نیروهایی با تاثیر حیاتی Critical Impact Worker Stream
  • اکسپرس اینتری یوکان Yukon Express Entry
  • نیروی متخصص Skilled Worker Stream
  • انتخاب از طریق کسب و کار Business Nominee
نوع برنامهشرایطی که الزاما باید داشته باشید
نیروهای با تاثیر حیاتی6 ماه تجربه کار مرتبط و تمام وقت

CLB فرانسه یا انگلیسی با حداقل امتیاز 4 CLB معیاری است برای سنجش سطح زبان

حداقل تحصیلات دبیرستان یا معادل سازی کانادایی هر مدرکی که برای موقعیت های شغلی D یا C در سیستم ملی شغلی کانادا مورد احتیاج است.

نیروی متخصصحداقل 12 ماه سابقه کار تمام وقت مرتبط با مسند شغلی

داشتن امتیاز CLB فرانسه یا انگلیسی 5 برای مسندهای شغلی رده B و داشتن امتیاز CLB کانادایی 7 برای موقعیت های شغلی رده 0 و A

مبنای این برنامه مهاجرتی سطح مهارت است و داوطلبان اکسپرس اینتری برای ارائه درخواست خود احتیاجی نیست هزینه ای بپردازند. البته مهاجرت به این استان شرایط خاصی دارد که اگر آنها را دارا نباشید نمی توانید مهاجرت رایگان به کانادا از این طریق را تجربه کنید. در جدول بالا تمام شرایط آورده شده است.

برنامه مهاجرتی استان نوا

برنامه مهاجرتی استان نوا هم یکی دیگر از روش های مهاجرت رایگان به کانادا است که هزینه درخواست را دریافت نمی نماید. این برنامه مهاجرتی هم جریان های مختلفی دارد که بواسطه آنها اقدام به جذب مهاجر نموده است و در هیچ کدامشان هزینه درخواست از شما گرفته نمی گردد. جدول زیر شامل برنامه های تحت این روش مهاجرتی همراه با شرایط مورد احتیاج آنها آورده شده است:

نوع برنامهشرایطی که ملزم به داشتن آنها هستید
جذب پزشکتمامی پزشکان عمومی، خانواده و متخصص با داشتن درخواست کاری امضاشده از اداره بهداشت نوا یا مرکز بهداشت IWK می توانند از طریق این برنامه اقدام به مهاجرت نمایند.
اسکیل ورکر یا نیروی متخصصداشتن یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائم از یک کافرما در استان نوا

داشتن یک سال سابقه کار دائمی و مرتبط که البته این میزان برای کارگرهای نیمه متخصص تا 6 ماه تقلیل می یابد.

داشتن سن بین 21 تا 55 سال

داشتن مدرک دیپلم دبیرستان

گذراندن دوره آموزشی مرتبط برای شغل مورد نظر یا داشتن مهارت و اعتبار مناسب

داشتن حداقل CLB 5 برای کارگرهای ماهر و 4 برای کارگرهای نیمه ماهر

داشتن منابع مالی کافی برای اقامت در نوا

مشاغل موجود در فهرست تقاضاداشتن یک سال سابقه کار مرتبط

شرایط سنی 21 تا 55 سال

مدرک دیپلم

داشتن CLB 4

داشتن تمکن مالی کافی برای اقامت در نوا

برنامه مهاجرتی استانی سرزمین های شمال غربی

این برنامه هم طراحی شده تا کارفرماهای سرزمین های شمال غربی که به آنها NWT هم می گویند در صورت احتیاج بتوانند برای موقعیت های شغلی مختلفی که کارگر مورد احتیاج برای آنها ندارد، از بین کارگران خارجی افراد مورد احتیاج خود را استخدام نمایند.

حتما بخوانید: مهاجرت به منطقه ها روستایی و شمال کانادا

برنامه مهاجرتی NWT هم مانند سایر برنامه های ذکر شده هزینه بسیار اندکی در پی دارد و می توان آن را در فهرست کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا قید کرد. دو برنامه مهاجرتی برای این استان ها در نظر گرفته شده است که هر کدام شرایط خاص خودشان را دارند.

نوع برنامهشرایط مورد احتیاج
جذب کارگر نیمه ماهر

داشتن یک پیشنهاد کار تمام وقت

داشتن حداقل دانش زبانی انگلیسی-فرانسوی به حدی که قادر به برقراری ارتباط باشد.

حداقل 6 ماه سابقه کار مرتبط

داشتن یک درخواست کاری تمام وقت از یک کارفرما

جذب اسکیل ورکر یا نیروی متخصصتوانایی اثبات مهارت ها و توانایی های لازم برای مسند شغلی ای که قرار است در آن مشغول به کار شوند.

سابقه کار یک ساله به صورت تمام وقت

داشتن حداقل توانایی در استفاده از زبان کانادایی در حدی که بتواند از طریق انگلیسی و فرانسه با دیگران ارتباط برقرار کند.

داشتن یک پیشنهاد کاری تمام وقت در منطقه

کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا

همانطور که ذکر شد برخی از برنامه های مهاجرت استانی تا حدی به صرفه هستند که به اسم کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا معرفی می شوند. با این حال آنها باید از طریق دولت فدرال تایید شوند. وقتی که تایید شدند، دولت فدرال برای آنها به استان ها درخواست ارسال می نماید که شامل هزینه ای 1325 دلاری است.

البته اگر بخواهید به صورت مستقیم برای استان ها درخواست بفرستید هزینه شما از این میزان کاهش پیدا می نماید و به صرفه تر است. در جدول زیر، هزینه چند درخواست که به صورت مستقیم به استان ها فرستاده شده است آوره شده. گزینه های ارزان و گران در کنار هم به شما یاری می نماید تا آمادگی بیشتری برای پرداخت آنها داشته باشید. این هزینه ها مربوط به سال 2021 است.

نوع برنامه مهاجرت استانیهزینه (CAD)
برنامه مهاجرتی استانی نیوبرانزویک با پرتال INB250 دلار
برنامه مهاجرتی استان های لابرادور و نیوفاندلند250 دلار
جزیره پرنس ادوارد با پرتال INB300 دلار
برنامه مهاجرتی ساسکاچوان350 دلار
برنامه مهاجرتی استانی مانیتوبا500 دلار
درگاه آنلاین برنامه مهاجرتی استان آلبرتا500 دلار
برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا1150 دلار
برنامه مهاجرت استانی انتاریو1500 الی 2000 دلار

مهاجرت رایگان به کانادا؛ شایعه یا واقعیت؟

قطعا نمی توان همچین انتظاری داشت و مسلما برای مهاجرت به کشوری مانند کانادا که در بالاترین سطح جهان قرار گرفته است، احتیاجمند سرمایه مناسبی هستید. اما، خوب است بدانید که مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری درواقع یک روش رایگان محسوب می گردد و اگر با دقت مقاله را مطالعه نموده باشید، متوجه این موضوع خواهید شد.

شما برای اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه های استانی، احتیاجی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارید و نهایتا تا 2000 دلار بابت ثبت درخواست پردازش و اخد اقامت این کشور می بایست پرداخت کنید. احتیاجی به هزینه دیگری نیست!

کلام آخر

در این مقاله کوشش کردیم تا با یک آنالیز کلی در تمام روش هایی که به مهاجرت به کانادا ختم می شوند، ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کنیم. بااین حال، کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا ممکن است شرایطی داشته باشد که شما آن را ندارید. این که چقدر باید برای مهاجرت بپردازید کاملاً به این بستگی دارد که چه هدفی دارید، چه شرایطی دارید و چطور می توانید برای مهاجرت اقدام کنید. درصورتی که در این زمینه ابهاماتی برای شما وجود دارد یا احتیاج به داشتن یک مشاوره رایگان را در خود حس می کنید، می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

ژوئن 22, 2021

نویسنده : سمیرا علی جانی

نوشته قبلی

تحصیل در رشته تغذیه در کانادا

نوشته بعدی

ورود واکسینه شده ها به کانادا آزاد می گردد

ارسال نظرات لغو پاسخ

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

احتمالاً شما هم از جمله افرادی هستید که قصد دارید زندگی و یا تحصیلات خود را در کشوری خارج از ایران و با امکاناتی عالی ادامه دهید. کانادا، یکی از آن کشورهایی است که طی چند سال اخیر به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مهاجرتی در بین ایرانیان تبدیل شده است.

ممکن است افراد زیادی آرزوی آن را داشته باشند؛ ولی همه نمی توانند به آن دست بیابند. برای مهاجرت باید شرایطی داشته باشید که دست برقضا یکی از این شرایط، برآمدن از پس هزینه ها است. همان چیزی که قبل از همه چیز باید در نظر گرفته گردد.

مسلما دلتان نمی خواهد فرایند درخواست مهاجرت به کانادا را آغاز کنید و درست وقتی که تیرتان دارد به هدف می خورد به خودتان بیایید و ببینید نمی توانید هزینه های مربوط به آن را بپردازید. داشتن یک نگاه دقیق به برخی از ارزان ترین گزینه های مهاجرت واجب و الزامی است. در این مقاله قصد داریم ارزانترین راه مهاجرت به کانادا را به شما عزیزان معرفی کنیم!

آنالیز هزینه رفتن به کانادا در روش های مختلف مهاجرتی

این که بتوانیم یک راه ارزان پیدا کنیم واقعا مشکل است. خیلی از روش ها با این که ارزان اند، ولی برای ما مناسب نیستند. به اسم مثال روش های مهاجرتی ذکر شده در زیر، هر کدام هزینه های متفاوتی دارند و بودجه ای که می طلبند با هم فرق دارد. و البته، شاید شما نتوانید با استفاده از هر کدام که می خواهید برای مهاجرت اقدام کنید.

در صورتی که در پی ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا هستید، می بایست ابتدا درک کاملی از هزینه کلیه روش های مهاجرت به این کشور کسب کنید. یک شرح خلاصه در رابطه با هر کدام، به کلی دید شما را نسبت به موضوع عوض خواهد نمود.

هزینه مورد احتیاج مهاجرت به کانادا از طریق کار

شما می توانید از دو طریق، ویزای کار کشور کانادا را دریافت کنید. روش اول از طریق برنامه اکسپرس اینتری و روش دوم گرفتن جاب آفر و یا همان پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی است.

اخذ اقامت کانادا از طریق اکسپرس اینتری و یا همان اسکیل ورکر، یکی از برترین و مطمئن ترین روش های مهاجرت به کانادا برای افراد متخصص است.

شاید باورتان نگردد، اما در صورتی که بتوانید از طریق اکسپرس اینتری، نمرات کافی را کسب نموده و شرایط مورد احتیاج را فراهم کنید، این روش می تواند راحت ترین و ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا برای شما باشد!

حتما بخوانید: همه چیز درباره اکسپرس انتری

هزینه مورد احتیاج مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های اخذ ویزای کانادا، تحصیل است. شما می توانید در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور مشغول به درس خواندن شوید. طبق آخرین آنالیز ها، هزینه تحصیل در مدارس کانادا چیزی بین 10 الی 55 هزار دلار است که البته بستگی به شرایط موجود و محل تحصیل هم دارد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی حتما باید دیپلم 12 ساله به همراه مدرک آیلتس با نمره 6 را داشته باشید. گفتنی است که داشتن تمکن مالی همیشه یکی از شروط اصلی در بیشتر روش های مهاجرتی به کشور کانادا است و مهاجرت تحصیلی هم از این قاعده مستثنی نیست.

بسیاری از افراد، مهاجرت از طریق تحصیل را ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا می دانند، زیرا امکان بورسیه در مقطع کارشناسی به بعد وجود دارد. اما خب، در صورت عدم اخذ بورسیه تحصیلی و در صورتی که بخواهید با هزینه خود به کانادا به منظور تحصیل مهاجرت کنید، باید حداقل 25 هزار دلار برای یکسال تمکن مالی داشته باشید.

البته این مبلغ صرفا مخصوص شهریه دانشگاه بوده و هزینه های زندگی را هم باید در نظر بگیرید. بنابراین، تحصیل، نمی تواند ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا باشد!

هزینه مورد احتیاج مهاجرت به کانادا از طریق حمایت مالی

یکی دیگر از روش های مطمئن برای اخذ اقامت کانادا، ازدواج با یک شهفرایند کانادایی است و یا کسی که اقامت کانادا را دارد. برای مهاجرت از طریق ازدواج باید هر دو طرف بالای 18 سال داشته باشند. ضمناً شهفرایند کانادایی باید بتواند اثبات کند که تا 3 سال توانایی پرداخت هزینه های زندگی همسرش را دارد هزینه حدودا 1050 دلار است.

اگر شما فرزندی هم داشته باشید هزینه 150 دلار به ازای هر فرزند هم اضافه خواهد شد. ضمناً، توجه کنید که برنامه مهاجرتی ازدواج نوعی از برنامه مهاجرتی اسپانسرشیپ است. اسپانسرشیپ یا حمایت مالی برنامه ای است که علاوه بر ازدواج شامل حال موارد دیگری هم می گردد. طی این برنامه می توان حمایت مالی افراد دیگری به غیر از همسر را هم برعهده گرفت: پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ و حتی شریک زندگی.

مهاجرت از طریق ازدواج و اسپانسرشیپ را می توان به اسم ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا دانست، در صورتی که فرد مقیم کانادا اسپانسر گردد و تمامی هزینه ها را برعهده بگیرد. در غیر اینصورت، این روش هم نمی تواند باسم کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا شناخته گردد.

حتما بخوانید: شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

روش های ذکر شده در بالا همگی به نوعی احتیاجمند بودجه کافی هستند و در شرایط عادی کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا محسوب نمی شوند. سوال اصلی این است که واقعا کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟ آیا روش دیگری هم برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد که در آن احتیاجی به پرداخت هزینه های گزاف نباشد؟

برنامه های مهاجرت رایگان به کانادا

ارزانترین راه و کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا، از طریق برنامه های مهاجرت استانی و یا همان سیستم اکسپرس اینتری است. برنامه های استانی هزینه پردازش درخواست را دریافت نمی نمایند؛ اما ممکن است برای ویزا یا مجوزهایی مانند اجازه کار یا درخواست هایی شبیه درخواست اقامت دائم با هزینه های فدرال روبرو شوید. با این حال، این روش مهاجرتی نسبت به سایر روش ها به قدری مالی است که می توان از آن به اسم مهاجرت ارزان به کانادا یا حتی مهاجرت رایگان به کانادا یاد کرد.

برنامه مهاجرت استانی یوکان

برنامه مهاجرتی استان یوکان که به آن Yokon PNP هم گفته می گردد از طریق برنامه های زیر مهاجر جذب می نماید:

  • نیروهایی با تاثیر حیاتی Critical Impact Worker Stream
  • اکسپرس اینتری یوکان Yukon Express Entry
  • نیروی متخصص Skilled Worker Stream
  • انتخاب از طریق کسب و کار Business Nominee
نوع برنامهشرایطی که الزاما باید داشته باشید
نیروهای با تاثیر حیاتی6 ماه تجربه کار مرتبط و تمام وقت

CLB فرانسه یا انگلیسی با حداقل امتیاز 4 CLB معیاری است برای سنجش سطح زبان

حداقل تحصیلات دبیرستان یا معادل سازی کانادایی هر مدرکی که برای موقعیت های شغلی D یا C در سیستم ملی شغلی کانادا مورد احتیاج است.

نیروی متخصصحداقل 12 ماه سابقه کار تمام وقت مرتبط با مسند شغلی

داشتن امتیاز CLB فرانسه یا انگلیسی 5 برای مسندهای شغلی رده B و داشتن امتیاز CLB کانادایی 7 برای موقعیت های شغلی رده 0 و A

مبنای این برنامه مهاجرتی سطح مهارت است و داوطلبان اکسپرس اینتری برای ارائه درخواست خود احتیاجی نیست هزینه ای بپردازند. البته مهاجرت به این استان شرایط خاصی دارد که اگر آنها را دارا نباشید نمی توانید مهاجرت رایگان به کانادا از این طریق را تجربه کنید. در جدول بالا تمام شرایط آورده شده است.

برنامه مهاجرتی استان نوا

برنامه مهاجرتی استان نوا هم یکی دیگر از روش های مهاجرت رایگان به کانادا است که هزینه درخواست را دریافت نمی نماید. این برنامه مهاجرتی هم جریان های مختلفی دارد که بواسطه آنها اقدام به جذب مهاجر نموده است و در هیچ کدامشان هزینه درخواست از شما گرفته نمی گردد. جدول زیر شامل برنامه های تحت این روش مهاجرتی همراه با شرایط مورد احتیاج آنها آورده شده است:

نوع برنامهشرایطی که ملزم به داشتن آنها هستید
جذب پزشکتمامی پزشکان عمومی، خانواده و متخصص با داشتن درخواست کاری امضاشده از اداره بهداشت نوا یا مرکز بهداشت IWK می توانند از طریق این برنامه اقدام به مهاجرت نمایند.
اسکیل ورکر یا نیروی متخصصداشتن یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائم از یک کافرما در استان نوا

داشتن یک سال سابقه کار دائمی و مرتبط که البته این میزان برای کارگرهای نیمه متخصص تا 6 ماه تقلیل می یابد.

داشتن سن بین 21 تا 55 سال

داشتن مدرک دیپلم دبیرستان

گذراندن دوره آموزشی مرتبط برای شغل مورد نظر یا داشتن مهارت و اعتبار مناسب

داشتن حداقل CLB 5 برای کارگرهای ماهر و 4 برای کارگرهای نیمه ماهر

داشتن منابع مالی کافی برای اقامت در نوا

مشاغل موجود در فهرست تقاضاداشتن یک سال سابقه کار مرتبط

شرایط سنی 21 تا 55 سال

مدرک دیپلم

داشتن CLB 4

داشتن تمکن مالی کافی برای اقامت در نوا

برنامه مهاجرتی استانی سرزمین های شمال غربی

این برنامه هم طراحی شده تا کارفرماهای سرزمین های شمال غربی که به آنها NWT هم می گویند در صورت احتیاج بتوانند برای موقعیت های شغلی مختلفی که کارگر مورد احتیاج برای آنها ندارد، از بین کارگران خارجی افراد مورد احتیاج خود را استخدام نمایند.

حتما بخوانید: مهاجرت به منطقه ها روستایی و شمال کانادا

برنامه مهاجرتی NWT هم مانند سایر برنامه های ذکر شده هزینه بسیار اندکی در پی دارد و می توان آن را در فهرست کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا قید کرد. دو برنامه مهاجرتی برای این استان ها در نظر گرفته شده است که هر کدام شرایط خاص خودشان را دارند.

نوع برنامهشرایط مورد احتیاج
جذب کارگر نیمه ماهر

داشتن یک پیشنهاد کار تمام وقت

داشتن حداقل دانش زبانی انگلیسی-فرانسوی به حدی که قادر به برقراری ارتباط باشد.

حداقل 6 ماه سابقه کار مرتبط

داشتن یک درخواست کاری تمام وقت از یک کارفرما

جذب اسکیل ورکر یا نیروی متخصصتوانایی اثبات مهارت ها و توانایی های لازم برای مسند شغلی ای که قرار است در آن مشغول به کار شوند.

سابقه کار یک ساله به صورت تمام وقت

داشتن حداقل توانایی در استفاده از زبان کانادایی در حدی که بتواند از طریق انگلیسی و فرانسه با دیگران ارتباط برقرار کند.

داشتن یک پیشنهاد کاری تمام وقت در منطقه

کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا

همانطور که ذکر شد برخی از برنامه های مهاجرت استانی تا حدی به صرفه هستند که به اسم کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا معرفی می شوند. با این حال آنها باید از طریق دولت فدرال تایید شوند. وقتی که تایید شدند، دولت فدرال برای آنها به استان ها درخواست ارسال می نماید که شامل هزینه ای 1325 دلاری است.

البته اگر بخواهید به صورت مستقیم برای استان ها درخواست بفرستید هزینه شما از این میزان کاهش پیدا می نماید و به صرفه تر است. در جدول زیر، هزینه چند درخواست که به صورت مستقیم به استان ها فرستاده شده است آوره شده. گزینه های ارزان و گران در کنار هم به شما یاری می نماید تا آمادگی بیشتری برای پرداخت آنها داشته باشید. این هزینه ها مربوط به سال 2021 است.

نوع برنامه مهاجرت استانیهزینه (CAD)
برنامه مهاجرتی استانی نیوبرانزویک با پرتال INB250 دلار
برنامه مهاجرتی استان های لابرادور و نیوفاندلند250 دلار
جزیره پرنس ادوارد با پرتال INB300 دلار
برنامه مهاجرتی ساسکاچوان350 دلار
برنامه مهاجرتی استانی مانیتوبا500 دلار
درگاه آنلاین برنامه مهاجرتی استان آلبرتا500 دلار
برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا1150 دلار
برنامه مهاجرت استانی انتاریو1500 الی 2000 دلار

مهاجرت رایگان به کانادا؛ شایعه یا واقعیت؟

قطعا نمی توان همچین انتظاری داشت و مسلما برای مهاجرت به کشوری مانند کانادا که در بالاترین سطح جهان قرار گرفته است، احتیاجمند سرمایه مناسبی هستید. اما، خوب است بدانید که مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری درواقع یک روش رایگان محسوب می گردد و اگر با دقت مقاله را مطالعه نموده باشید، متوجه این موضوع خواهید شد.

شما برای اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه های استانی، احتیاجی به پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارید و نهایتا تا 2000 دلار بابت ثبت درخواست پردازش و اخد اقامت این کشور می بایست پرداخت کنید. احتیاجی به هزینه دیگری نیست!

کلام آخر

در این مقاله کوشش کردیم تا با یک آنالیز کلی در تمام روش هایی که به مهاجرت به کانادا ختم می شوند، ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کنیم. بااین حال، کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا ممکن است شرایطی داشته باشد که شما آن را ندارید. این که چقدر باید برای مهاجرت بپردازید کاملاً به این بستگی دارد که چه هدفی دارید، چه شرایطی دارید و چطور می توانید برای مهاجرت اقدام کنید. درصورتی که در این زمینه ابهاماتی برای شما وجود دارد یا احتیاج به داشتن یک مشاوره رایگان را در خود حس می کنید، می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

منبع: پارسی کانادا
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1678

به "ویزای کانادا: مقرون به صرفه ترین راه مهاجرت به کانادا در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: مقرون به صرفه ترین راه مهاجرت به کانادا در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید