کاهش 25 درصدی یاری آمریکا به سازمان جهانی بهداشت

به گزارش مجله تور مالزی، داده های موقت نشان می دهد که یاری های اقتصادی ایالات متحده به سازمان جهانی بهداشت در طول همه گیری کرونا ویروس 25 درصد کاهش یافته است.

کاهش 25 درصدی یاری آمریکا به سازمان جهانی بهداشت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، داده های موقت نشان می دهد که یاری های اقتصادی ایالات متحده به سازمان جهانی بهداشت (WHO) در طول همه گیری کروناویروس 25 درصد کاهش یافته است.

براساس اطلاعات منتشر شده، حمایت های آینده واشنگتن از این آژانس سازمان ملل متحد نیز در دست آنالیز است.کاهش چشمگیر بودجه در مقایسه با دوره دوساله قبل، ناشی از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.

به طورکلی داده های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که این نهاد بین المللی در سال های 2020 و 2021 با کمترین یاری اقتصادی از سوی آمریکا روبرو بوده است.

داده های موقت نشان می دهد که واشنگتن 672 میلیون دلار برای آخرین بودجه دو ساله خود به سازمان جهانی بهداشت پرداخت نموده است که کمتر از 893 میلیون دلار در سال 2018-2019 است. در نتیجه، ایالات متحده دیگر اهداکننده اصلی سازمان جهانی بهداشت نیست؛ آلمان با میزان مبلغی که اهدا نموده درصدد تبدیل شدن به اهداکننده اصلی سازمان جهانی بهداشت است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1943

به "کاهش 25 درصدی یاری آمریکا به سازمان جهانی بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 25 درصدی یاری آمریکا به سازمان جهانی بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید