تور استرالیا: تایوان دست به دامن استرالیا شد

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام تایوانی از استرالیا خواسته است از پیشنهاد این جزیره برای پیوستن به پیمان تجاری توافق جامع و مترقی برای مشارکت سرتاسر پاسیفیک (CPTPP) که چین با آن مخالف است، حمایت کند.

تور استرالیا: تایوان دست به دامن استرالیا شد

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

الیوت چارنگ نماینده دفتر مالی و فرهنگی تایپه، امروز سه شنبه در کمیته مجلس در کانبرا مرکز استرالیا گفت که حمایت از پیشنهاد تایوان پیامی محکم برای مشاغل استرالیایی است که از تحریم های اخیر محصولات استرالیایی به وسیله چین متاثر شده اند.

وی بعلاوه ادامه داد: تحریم های مالی که چین علیه استرالیا وضع نموده است، موجب تقویت استدلال تعامل نزدیکتر و عمیق تر با تایوان می گردد.

هر یک از اعضای یازده کشور عضو پیمان تجاری مذکور باید اعضای تازه را تایید کند.

پیمان مذکور در سال 2018 شکل گرفت که در حال حاضر کشورهای کانادا، استرالیا، برونئی، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سنگاپور و ویتنام از اعضای آن هستند. بعلاوه درخواست هایی از چین، انگلیس و تایوان برای عضویت در این پیمان ارسال شده است.

دلیل مخالفت پکن این است که چین تحریم هایی را برضد استرالیا اعمال نموده است و می گوید که پیوستن تایوان به این پیمان تجاری می تواند جریان تجارت تجاری تکنولوژی بالا و تقاضا برای مواد معدنی استرالیا را افزایش دهد.

پیشتر هم سفارت چین در استرالیا در بیانیه ای سخنان تونی آبوت نخست وزیر پیشین استرالیا را علیه پکن محکوم نموده بود.

مطابق این بیانیه، سفارت خانه مذکور اعلام نمود که ابوت سیاستمداری شکست خورده و رقت انگیز است که عملکرد دیوانه کننده او در کنفرانسی در تایوان، نگرش ضد چینی او را آشکار کرد.

اظهارات فوق پس از آن مطرح شد که ابوت در تایوان گفته بود که چین با توجه به کندی اقتصاد، بحران مالی و پیری جمعیت می تواند به زودی فاجعه بار ظاهر گردد.

پیشتر هم هیئتی از سناتورهای فرانسوی با سفر به تایوان اظهاراتی برضد منافع ملی و ارضی چین مطرح نموده بودند، جایی که یکی از آنها جزیره تایوان را کشور خطاب نموده بود، که این اقدام هم با واکنش شدید پکن روبرو شد.

دولت های غربی و در راس آنها آمریکا در راستای سیاست ایندوپاسیفیک واشنگتن برای به چالش کشیدن قدرت چین، در حال آتش افروزی در این منطقه هستند و به ویژه نوک پیکان تفرقه افکنی خود را به سوی تایوان و هنگ کنگ که خط قرمز های چین محسوب می شوند، نشانه رفته اند.

شی جینپینگ رئیس جمهور چین پیشتر طی یک سخنرانی اعلام نمود که اتحاد کامل کشور چین محقق خواهد شد و تجزیه طلبان روسیاه خواهند شد.

پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1779

به "تور استرالیا: تایوان دست به دامن استرالیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: تایوان دست به دامن استرالیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید