کرونا به گردشگری کشور بیش از 14 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد

به گزارش مجله تور مالزی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بر اساس آنالیز های صورت گرفته از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا مهرماه سال جاری بیش از 14 هزار میلیارد تومان به بخش گردشگری کشور خسارت وارد شده است.

کرونا به گردشگری کشور بیش از 14 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد

ایرنا: علی اصغر مونسان روزشنبه در یزد، افرود: یکی از بخش هایی که از شیوع کرونا آسیب بسیاری را متحل شده، حوزه گردشگری است و دولت برای جبران خسارات ناشی از این ویروس تا کنون 2 بسته حمایتی برای بخش های آسیب دیده در نظر گرفت که در مرحله اول بسته حمایتی حوزه گردشگری امهال مالیاتی حق بیمه کارفرمایی بود که به شرط حفظ اشتغال و با لحاظ کد بیمه به واحدها اختصاص پیدا می کرد.

وی اظهارداشت : دولت در مجموع 50 هزار میلیارد تومان بسته حمایتی برای بخش های مختلف آسیب دیده از کرونا تخصیص داده که 20 هزار میلیارد آن به وزارت بهداشت و مابقی بین بخش های دیگر توزیع شد.

مونسان توضیح داد: در بسته دوم تسهیلات با نرخ چهار درصد برای حمایت از مشاغل آسیب دیده در نظر گرفته شد که در این مرحله داشتن کد بیمه ای از سوی کارفرمایان مانند مرحله اول لحاظ نشده تا واحدهای گردشگری برای دریافت یاری های جبرانی مسائل کمتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده نیز هفت هزار میلیارد تومان برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در بخش گردشگری در نظر گرفته شده، اضافه نمود: کرونا به شدت به بخش گردشگری زیان وارد نموده است و این حمایت ها دردی را دوا نمی کند و فقط یک مسکن است.

مونسان ادامه داد: آنچه مهم است باید بخش گردشگری رونق بگیرد تا شاهد تداوم کسب و کار در این بخش باشیم و امیدواریم با تهیه واکسن بار دیگر بستر برای رونق صنعت گردشگری در کشور فراهم گردد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه یزد جزو مثبت طلایی گردشگری کشور در کنار استان های فارس و اصفهان است، گفت: به همین علت، یزد احتیاج به توسعه زیرساخت های گردشگردی دارد که در این زمینه اقداماتی در دستور کار قار گرفته است.

مونسان اضافه نمود: اکنون در استان یزد 180 طرح گردشگری با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان در حال اجرا که با بهره برداری از این طرح ها هفت هزار و 800 تخت اقامتی به مجموع تخت های استان اضافه می گردد.

افتتاح طرح های گردشگردی، نشست با تشکل های گردشگردی استان و سفر به شهرستان های اردکان و مهریز از برنامه های سفر 2 روزه وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به یزد است.

استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و یکهزار و 720 اثر ثبت ملی دارد.

شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی دنیا دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1417

به "کرونا به گردشگری کشور بیش از 14 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به گردشگری کشور بیش از 14 هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید