کوالکام تاریخ رونمایی از اسنپدراگون 8 نسل 2 را لو داد

به گزارش مجله تور مالزی، اینطور که به نظر می رسد، ظاهرا کوالکام به صورت خیلی اتفاقی تاریخ رونمایی از پردازنده مورد انتظار خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 را لو داد.

کوالکام تاریخ رونمایی از اسنپدراگون 8 نسل 2 را لو داد

کوالکام ظاهرا سال جاری می خواهد اندکی از برنامه هر سال خود پیش بیفتد و به همین دلیل در نظر دارد رویداد Summit خود را یک ماه زودتر از زمان همیشگی برگزار نموده و از تراشه نو خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کند.

اگر به خاطر داشته باشید، پیش تر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی می خواهد سری 13 از پرچم دارانش را برخلاف هر سال، زودتر از انتظار (حوالی نوامبر) رونمایی کند تا بدین ترتیب این محصولات، نخستین گوشی های مجهز به تراشه مورد انتظار کوالکام باشند. در آن خبر هم گفتیم اگر قرار بر این باشد که این گوشی ها حوالی نوامبر رونمایی شوند، کوالکام هم باید در همان ماه از تراشه نوش رونمایی کند.

حال به نظر می رسد این اتفاق در حال وقوع است و شرکت آمریکایی می خواهد با برگزاری یک رویداد در تاریخ 14 نوامبر سال جاری (23 آبان)، از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کند. البته این رویداد چهار روز به طول خواهد انجامید؛ یعنی تا 26 آبان ماه ادامه خواهد داشت اما مهم ترین اتفاقی که در آن رخ می دهد، همین رونمایی از تراشه پرچم دار است که البته نمی دانیم دقیقا در کدام روز مراسم از آن رونمایی می گردد.

سال گذشته اسنپدراگون 8 نسل 1 در نخستین روز مراسم Summit رونمایی شد و یک روز بعد هم کوالکام از تراشه اسنپدراگون 8cx نسل 3 رونمایی کرد. انتظار می رود سال جاری هم برنامه به همین شکل باشد. با این تفاوت که سال جاری ظاهرا مراسم کوالکام دو روز بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

متأسفانه فعلا اطلاعات زیادی در رابطه با اسنپدراگون 8 نسل 2 نداریم که بخواهیم به صورت قطعی از آن صحبت کنیم، اما گفته می گردد اینبار وظیفه ساخت آن را TSMC برعهده خواهد گرفت تا با فناوری ساخت 4 نانومتری خود، این تراشه را فراوری کند. این خبر خوبی برای کاربران به شمار میرود چرا که سامسونگ عملکرد خوبی در ساخت تراشه ندارد؛ یا بهتر است بگوییم در مقایسه با TSMC عملکرد خوبی ندارد.

بعلاوه گفته می گردد شرکت می خواهد این بار از یک چینش متفاوت در مقایسه با چندین نسل قبل استفاده کند. به این صورت که هسته های اسنپدراگون 8 نسل 2 به چهار دسته تقسیم می شوند. نخستین هسته، Cortex-X3، دو هسته دوم هم نو و از نوع Cortex-A720، دو هسته سوم همان Cortex-A710 کنونی و سه هسته آخر هم از نوع Cortex-A510 خواهند بود. چندین سال بود که تراشه ها با ترکیب 4+4 فراوری می شدند، از سال 2019 این چینش به 4+3+1 تغییر کرد و احتمالا از سال جاری هم به 3+2+2+1 تغییر پیدا خواهد نمود.

نکته ای که در این رابطه وجود دارد، کاهش هسته کم مصرف از 4 به 3 است. این موضوع هم همراه شده با افزایش یک هسته قدرتمند که در نتیجه باعث می گردد توان پردازشی اسنپدراگون 8 نسل 2 بسیار بیشتر از نسل قبل باشد. از آن جایی هم که فناوری ساخت آن مشابه نسل گذشته است، نمی توان انتظار داشت از لحاظ مصرف انرژی، به شکل چشمگیری بهتر باشد، هرچند شایعات کنونی از کاهش مصرف انرژی نسل نو خبر داده اند.

مصرف انرژی تنها مشکل پرچم داران کنونی کوالکام است چرا که آن ها شدیدا در تداوم انجام یک کار سنگین داغ می نمایند. حال باید دید در اسنپدراگون 8 نسل 2 و با توجه به طراحی خاصی که گفته می گردد این تراشه خواهد داشت، کوالکام چگونه می تواند با مشکل یادشده دست و پنجه نرم کند.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2050

به "کوالکام تاریخ رونمایی از اسنپدراگون 8 نسل 2 را لو داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام تاریخ رونمایی از اسنپدراگون 8 نسل 2 را لو داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید