آلوئه ورا گیاهی برای تقویت مو

به گزارش مجله تور مالزی، یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت:آلوئه ورا دارای طبیعتی گرم و خشک است؛ که برای تقویت و مو مفید است.

آلوئه ورا گیاهی برای تقویت مو

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی خبرنگاران، اظهار کرد:گیاه آلوئه ورا خواص و فواید فروانی دارد که از جمله آن می توان به تصفیه نماینده خون، مسهل قوی و تقویت حواس پنجگانه اشاره نمود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اضافه نمود:افراد برای درمان مسائل مغزی و اختلالات هیجانی مغز مانند جنون و مالیخولیایی می توانند عصاره خشک شده آلوئه ورا را با مصطکی اصل پودر نمایندو با عسل مخلوط، و سپس میل نمایند.

حاج محمد خانی گفت: آلوئه ورا اگر با شیرین بیان و کندر مخلوط گردد و سپس پودر گردد برای زخم ها مفید است افراد می توانند این پودر را بر روی زخم خود ضماد نمایند.

او ادامه داد:افراد برای درمان تنگی نفس و درد مفاصل خود می توانند آلوئه ورا را با پودر الک شده غاریقون مخلوط نمایند و سپس میل نمایند.

او توضیح داد:افراد در انسداد های کبدی و اختلالات عملکرد کبدی می توانند ژل این گیاه را خارج و در کپسول خالی، ریخته و روزی دو عدد با آب سرد میل نمایند افرادی که زخم گوارشی دارند این کپسول را مصرف ننمایند.

3 ماسک طبیعی برطرف چین و چروک دور چشم + فرمول بوتاکس دور چشم با تخم مرغ

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اضافه نمود:افرادی که فشار خون بالایی دارند می توانند آلوئه ورا را با کمی حنا خمیر نمایند و شب تا صبح به کف پا ضماد نمایند این کار باعث کاهش فشار خونشان می گردد.

حاج محمد خانی گفت:افرادی که از ریزش موی خود رنج می برند و یا موی چربی دارند می توانند سر خود را با ژل آلوئه ورا ماساژ دهند این کار باعث تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن می گردد.

او اعلام کرد:افرادی که شغل هایی مانند جوشکاری دارند و یا در معرض اشعات مضر هستند می توانند عصاره این گیاه را با کرم مخلوط نموده وبه دست وصورت خود بزنند. این کار باعث محافظت بیشتر از پوست می گردد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اضافه نمود:مادرانی که می ئخواهند بچه هایشان را از شیر بگیرند می توانند عصاره خشک شده آلوئه ورا را با شیر خود مخلوط و به سینه ضماد نمایند این کار باعث می گردد تمایل کودک به شیر مادر کم گردد.

حاج محمد خانی در سرانجام گفت:مصرف آلوئه ورا و صبر زرد برای مادران باردار، افرادی که زخم گوارشی و یا بواسیر دارند مضر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 764

به "آلوئه ورا گیاهی برای تقویت مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلوئه ورا گیاهی برای تقویت مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید