آیپد پرو 11 اینچی احتمالاً با نمایشگر Mini، LED عرضه نخواهد شد

به گزارش مجله تور مالزی، راس یانگ، تحلیلگر معروف فناوری و صنعت نمایشگر در گزارشی تازه اعلام نموده که آیپد پرو 11 اینچی تازه مجهز به همان صفحه نمایش LED رتینا خواهد بود که در نسل فعلی وجود دارد و از فناوری تازه نمایشگر Mini-LED که در آیپد پرو 12.9 اینچی استفاده می گردد، بهره نخواهد برد.

آیپد پرو 11 اینچی احتمالاً با نمایشگر Mini، LED عرضه نخواهد شد

یانگ در پاسخ به یک توییت، شایعات قبلی مبنی بر اینکه آیپد پرو 11 اینچی تازه فناوری صفحه نمایش Mini-LED نخواهد داشت را تایید کرد و با این تفاسیر کاربرانی که نمایشگر Mini-LED آیپد پرو را ترجیح می دهند، باید آیپد پرو 12.9 اینچی اپل را خریداری نمایند. شایعات اولیه حاکی از آن بود که برای به روزرسانی آیپد پرو، اپل نمایشگر Mini-LED که آوریل 2021 با آیپد پرو 12.9 اینچی معرفی نموده بود را، در مدل کوچک تر آیپد پرو 11 اینچی نیز مورد استفاده قرار خواهد داد.

صفحه نمایش رتینا XDR در آیپد پرو 12.9 اینچی، محدوده دینامیک بسیار فوق العاده، تجربه بصری خیره نماینده با جزئیات واقعی تر و پشتیبانی از فناوری HDR را به کاربران ارائه می دهد. برای آن دسته از کاربرانی که نمی دانند باید اشاره کنیم که فناوری Mini-LED از LED های بسیار کوچک برای تأمین نور نمایشگر بهره می برد. در واقع این نوع نمایشگرها از نوع LCD محسوب می شوند؛ با این تفاوت که به جای بهره گیری از چند بک لایت کوچک یا یک بک لایت بزرگ، نمایشگر Mini-LED از هزاران بک لایت LED بسیار کوچک استفاده می نماید و با این تفاسیر، قابلیت هایی نظیر دستیابی به رنگ مشکی عمیق تر، نرخ کنتراست بهبودیافته و پنل های روشن تر را امکان پذیر می سازد.

نمایشگر 11 اینچی آیپد پرو، صفحه نمایش رتینا XDR است که بسیاری از قابلیت های نمایشگر آیپد پرو 12.9 اینچی را در خود دارد، اما بعضی از قابلیت ها نظیر محدوده دینامیکی بیشتر، روشنایی بالاتر و رنگ مشکی عمق تر تنها مختص به نمایشگر آیپد پرو 12.9 اینچی است. طبق پیش بینی یانگ انتظار می رود که مدل های تازه آیپد پروهای 11 اینچی و 12.9 اینچی دارای نمایشگرهای مشابه مدل های فعلی خود باشند.

در خصوص تبلت های تازه اپل تا به امروز شایعات متعددی در رسانه های خبری مطرح شده که بر اساس آن ها، این محصولات با طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبلی خود روانه بازار تبلت های هوشمند خواهند شد. گفته می گردد که آیپد پرو 2022 در هر طرف صفحه نمایش حاشیه های کمتری خواهد داشت. ظاهراً این حاشیه ها آنقدر کوچک خواهند شد که غول فناوری آمریکایی از یک بریدگی در بالای تبلت برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده می نماید و بعلاوه انتظار می رود که تکنولوژی فیس آیدی در این تبلت ها همچون نسل قبلی به انجام وظیفه می پردازد.

این رویکرد بسیار شبیه به رویکرد استفاده شده در مک بوک پرو M1 و M1 مکس است. آن طور که شنیده می گردد آیپد پروی تازه مجهز به صفحه نمایش اولد دو لایه است که روشنایی و مقاومت فوق العاده ای دارد. در این نوع از صفحه نمایش ها، دو لایه ساطع نماینده نور وجود دارد که همین عامل روشنایی آن ها را با افرایش دوبرابری روبرو می نماید. فناوری تازه LTPO در این نوع نمایشگرها مورد استفاده قرار می گیرد تا رفرش ریت متغیر بین 10 تا 120 هرتز را به کاربران ارائه دهد.

قلب تپنده این تبلت ها را احتمالا پردازنده M2 تشکیل می دهد. پیش تر گزارشی در خصوص قیمت احتمالی این تبلت های تازه اپل منتشر شد که طبق آن، قیمت آیپد پروی 11 اینچی ظاهراً از 799 دلار آمریکا آغاز خواهد شد و مجهز به اینترنت 5G و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز است. در سوی دیگر، کاربران باید برای خرید آیپد پروی 12.9 اینچی حدود 1099 دلار هزینه بپردازند که با این کار از از اتصال 5G و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز بهره مند خواهد شد.

مارک گورمن، روزنامه نگار معتبر بلومبرگ گزارش داده که اپل قصد ندارد در این ماه رویداد دیجیتالی را برای معرفی آیپد پروهای تازه برگزار کند و در عوض آن ها را طی چند روز آینده به وسیله یک کنفرانس مطبوعاتی در وب سایت خود رونمایی می نماید.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2106

به "آیپد پرو 11 اینچی احتمالاً با نمایشگر Mini، LED عرضه نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو 11 اینچی احتمالاً با نمایشگر Mini، LED عرضه نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید