اتحادیه اروپا درباره دستیابی به توافق با یونان ابراز خوش بینی کرد

به گزارش مجله تور مالزی، خبرنگاران: مقامات اتحادیه اروپا بعد از ارائه پیشنهادات اصلاحی جدید از طرف یونان، درباره دستیابی به توافق قریب الوقوع با این کشور ابراز خوش بینی کردند.

اتحادیه اروپا درباره دستیابی به توافق با یونان ابراز خوش بینی کرد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هفته نامه اشپیگل در گزارشی نوشت: بعد از هفته ها دلسردی درباره حل بحران یونان ظاهرا رئیس گروه یورو بار دیگر درباره دستیابی به یک توافق با یونان در مناقشات بر سر بدهی ها ابراز خوش بینی نموده است.

یرون دایسلبوم رئیس گروه یورو در این باره گفت که امروز (شنبه) می تواند یک تصمیم عظیم گرفته گردد. وی پیشنهادات اخیر یونان به وام دهندگان بین الملی را دقیق و با ملاحظه ارزیابی کرد.

رئیس جمهوری فرانسه مشابه این ظهار نظرها را داشته و تاکید نمود که پیشنهادات جدید یونان برای غلبه بر بحران جدی و معتبر است. فرانسه همه اقدامات برای یک توافق خوب که قوانین اروپایی را محترم بشمارد انجام می دهد. یونانی ها عزم و اراده خود برای باقی ماندن در منطقه یورو را نشان داده اند. اصلاحات در یونان البته امری اجتناب ناپذیر است.

دیگر سران اتحادیه اروپا نیز درباره دستیابی به توافق با یونان و حل بحران در این کشور ابراز خوش بینی نموده اند.

ورنر فایمن صدر اعظم اتریش فرصت برای دستیابی به توافق در مناقشات بر سر بدهی ها با یونان را مناسب می بیند. نخست وزیر ایرلند نیز چنین اعتقادی دارد.

نخست وزیر ایتالیا نیز در این باره گفته است که سران کشورهای اتحادیه اروپا می توانند از نشست روز یکشنبه خود در بروکسل صرف نظر نمایند اگر تا پیش از آن یک توافق با یونان شکل گیرد.

دولت آلمان فعلا درباره برنامه های پیشنهادی یونان اظهار نظری ننموده است و سخنگوی دولت آلمان در این باره گفته است که ما هنوز نتوانسته ایم پیشنهادات ارائه شده از طرف آتن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وزارت دارایی آلمان اعلام نموده است که درباره ادامه تامین مالی یونان زمانی می توان سخن گفت و این مسئله مفهوم دارد که یک راهکار جامع در نظر گرفته گردد.

سخنگوی وزارت دارایی آلمان اعلام نموده است که کاهش بدهی های یونان مورد موافقت دولت آلمان نیست.

نخست وزیر لتونی نیز درباره موافقت مجلس کشورش برای پذیرش یک بسته نجات جدید برای یونان ابراز تردید نموده است.

عرصه مالی آلمان نیز درباره دستیابی به توافق با یونان و بهبود اوضاع ابراز خوش بینی نموده اند.

دولت یونان پنج شنبه شب لیستی از پیشنهادات اصلاحی و ریاضتی خود را به بروکسل ارائه داد. وام دهندگان بین المللی متشکل از صندوق بین المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپایی در حال آنالیز و ارزیابی این پیشنهادات هستند.

امروز (شنبه) وزرای دارایی منطقه یورو نیز این لیست را مورد ارزیابی قرار می دهند و فردا (یکشنبه) سران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم می آیند تا درباره چگونگی موضع گیری در قبال یونان مشاوره نمایند.

بانک های یونان به دلیل بحران مالی اخیر بیش از یک هفته است که تعطیل شده اند و برداشت پول نقد در این کشور به شدت کاهش یافته است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 888

به "اتحادیه اروپا درباره دستیابی به توافق با یونان ابراز خوش بینی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا درباره دستیابی به توافق با یونان ابراز خوش بینی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید