اخراج زن مسلمان از هواپیما به خاطر راحت نبودن مهماندار

به گزارش مجله تور مالزی، یک زن مسلمان از پرواز شرکت هواپیمایی Southwest که قرار بود از فرودگاه شیکاگو به مقصد سیاتل پرواز کند، اخراج شده است. بروز چنین حوادثی در ماه های اخیر باعث شده تا نگرانی ها درباره بروز اتفاقاتی که ریشه تعصب و تبعیض دارند، افزایش پیدا کند. برای خواندن جزئیات این خبر با خبرنگاران همراه باشید.

اخراج زن مسلمان از هواپیما به خاطر راحت نبودن مهماندار

یک زن مسلمان پس از این که از مسافر کناری خود تقاضا کرد تا جایگاهش را با او عوض کند، بدون هیچ توضیحی از هواپیما اخراج شد.

شورای ارتباطات اسلامی آمریکا (CAIR) درخواست کرده تا تحقیقاتی درباره این اتفاق صورت بگیرد. این شورا می خواهد بداند که سومالی بودن این خانم مسلمان که روسری به سر داشته باعث بروز انگیزه متعصبانه در خدمه پرواز شده است یا خیر؟

خانم حکیمه عبدل در فرودگاه شیکاگو سوار یکی از هواپیماهای خطوط هوایی ساوت وست (Southwest) شده بود. او از آقایی که در جایگاه کناری اش نشسته بود، درخواست کرد که اگر ممکن است در جایگاه کنار راهرو بنشیند و این درخواست او مورد موافقت آن فرد قرار گرفته بود.

طبق گفته زینب شودرای مدیر بخش مریلند (Maryland) شورای ارتباطات اسلامی آمریکا، حکیمه تنها سفر می کرد و قرار بود به کمک خانواده یک زن باردار در سیاتل (Seattle) برود.

علی رغم سیاست این خطوط هوایی در رابطه با معین نکردن جایگاه در کارت های پرواز، پس از اینکه حکیمه جایگاه اش را عوض می کند، یکی از مهمانداران به سمت او می رود و به خانم عبدل می گوید که تعویض جایگاه مجاز نبوده است.

خانم عبدل که از این حرف مهماندار متعجب شده بود، از او می پرسد که چرا چنین کاری مجاز نیست که با پاسخ قانع کننده ای از سوی مهماندار روبرو نمی شود و فقط از او درخواست می کنند که هواپیما را ترک کند.

هنگامی که پلیس از مهماندار می پرسد که آیا اخراج خانم عبدل از هواپیما علت خاصی دارد، با پاسخ جالبی روبرو می شود:

خیر، فقط از حضور این مسافر در هواپیما احساس خوبی ندارم.

پس از این اتفاق خانم عبدل با یکی از سرپرست های این خطوط هوایی صحبت می کند و چند ساعت بعد با یک پرواز دیگر به سمت سیاتل می رود.

خانم شودرای با خطوط هوایی Southwest تماس گرفته بود تا تحقیقاتی در این مورد انجام دهد که با عذرخواهی آنان روبرو شده بود و مسئولان Southwest اعلام کرده بودند هزینه پرواز خانم عبدل به او بازگردانده خواهد شد. خانم شودرای گفت:

حکیمه به خاطر این اتفاق دچار اضطراب و استرس شده بود. او در برابر تمام مسافران یک هواپیما تحقیر شده است.

همسر خانم عبدل، ابوکر فدو، هنگامی که حکیمه هنوز در سیاتل بود، به جای او پاسخ سوالات خبرنگاران را می داد. او می گفت که همسرش از بروز چنین اتفاقی کاملاً ناراحت بوده است.

همسرم از شدت ناراحتی در برابر همه گریه می کرد.

آقای ویلیام برگس وکیل این زوج معتقد است که تبعیض گذاشتن بین مسافران براساس دین آن ها نقض قوانین فدرال است. او افزود که فقط در سال جاری بیش از 6 گزارش مشابه دیگر در رابطه با مسلمانان دریافت کرده است.

خطوط هوایی Southwest طی بیانیه ای درباره پفراینده خانم عبدل این گونه اظهار نظر کرده است:

اطلاعات جمع آوری شده از لحظه وقوع این اتفاق نشان می دهد که رفتار کارمند ما برای پاسخ به این اعمال مشتری تا زمانی که سوار بر هواپیما بوده، کاملاً براساس روال قانونی بوده است. به علت عدم تجاوز به حریم خصوصی مشتری، جزئیات برخورد و تجربیات سفر او را فاش نخواهیم کرد.

همچنین در این بیانیه آمده است:

ما هرگز بدون وجود علت قانع کننده مسافران را از پرواز حذف نمی کنیم. هدف ما این است که تمام مسافران را در کمال امنیت به مقصد برسانیم. ما در برابر راحتی تمام مسافران مسئول هستیم و هیچ گونه تبعیضی برای ما قابل قبول نیست.

خانم شودرای از این اتفاق به عنوان بخشی از یک فرایند هشداردهنده یاد می کند.

ماه گذشته هم یک زوج مسلمان و سه فرزند آن ها که سوار بر هواپیمای خطوط هوایی یونایتد بودند، به بهانه مسائل امنیتی در فرودگاه شیکاگو از پرواز اخراج شدند.

منبع: کجارو / independent.co.uk
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1973

به "اخراج زن مسلمان از هواپیما به خاطر راحت نبودن مهماندار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج زن مسلمان از هواپیما به خاطر راحت نبودن مهماندار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید