سفر به جزایر دیدنی کوک در اقیانوس آرام

به گزارش مجله تور مالزی، در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره سفر به جزایر دیدنی کوک در اقیانوس آرام سخن خواهیم گفت .

سفر به جزایر دیدنی کوک در اقیانوس آرام

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

از جمله جزایر دیدنی و طبیعی در اقیانوس آرام جنوبی که این چندین جزیره کشوری بنام جزیره کوک را تشکیل می دهند . این کشور از مجموع این 15 جزیره زیبا که دارای مساحت 240 کیلومتری مربعی است . این کشور دارای جاذبه های دیدنی و طبیعی بی نظیری است که هر ساله مسافران و توریست های بسیاری از آن دیدن می نمایند. بیشتر مردم این کشور نیوزیلندی هستند ولی ملیت آنها با مردمان کشور نیوزیلند فرق می نماید. بیشتر مردم این کشور در جزایر شمالی زندگی می نمایند. با وجود مستقل شدن این کشور ولی باز در بعضی موارد سیاسی تحت نظر کشور نیوزیلند هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا بخش های دیدنی این کشور را برای شما معرفی کنیم.

جغرافیا

جزایر کوک در اقیانوس آرام جنوبی، شمال نیوزیلند، بین جزایر پولینزیای فرانسه و ساموآی آمریکا قرار گرفته است. این کشور شامل 15 جزیره و 2 آب سنگ است. 15 جزیره این کشور که 2200000 کیلومتر مربع از آب اقیانوس را از آن خود نموده اند به دو دسته جزایر جنوبی و شمالی آتول (آتول یا آب سنگ حلقوی مجموعه ای از آب سنگ های مرجانی جلبکی هستند که به شکل دایره مجمع الجزیره را در اقیانوس، و مرداب کم عمقی را در وسط به وجود آورده اند) تقسیم می شوند.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

این جزیره ها در اثر فعالیت های آتشفشانی به وجود آمده اند که قسمت شمالی قدیمی تر و شامل 6 آتول هستند.

تاریخ

جزایر کوک ابتدا در قرن 6 توسط مردمان پولنزیایی که از تاهیتی مهاجرت نموده بودند رنگ منطقه مسکونی به خود گرفت. اولین گزارش ثبت شده از این منطقه مربوط به دریانوردی اسپانیایی به نام آلوارو دو مندانا است که در سال 1595 در سفری، جزیره پوکاپوکا (از جزایر کوک) را مشاهده کرد و نام آن را سن برنارد نهاد. در سال 1606 دریانوردی پرتغالی به نام پدرو فرناندز که برای پادشاهی اسپانیا خدمت می کرد اولین گزارش مبنی بر پهلو دریافت و پا نهادن اروپایی ها بر جزیره اکاهانگا ثبت کرد و نام آن را ژنته هرموسا یا مردمان زیبا نهاد.

در سال 1773 و 1777 کاپیتان و دریانورود بریتانیایی جیمز کوک (James Cook) به این جزیره رسید و نام آن ها را جزایر هروی (Hervey) نهاد. بعدها به افتخار کاپیتان نام جزایر را کوک نهادند.

در سال 1813 جان ویلیام یک مبلغ روحانی اولین بار جزیره راروتونگا را مشاهده کرد و در سال 1814 توسط اروپایی ها ثبت شد که البته بین آن ها و بومیان جنگ درگرفت و عده زیادی کشته شدند. این جزیره تا سال 1821 یعنی آمدن مبلغان هیچ اروپایی دیگری به چشم ندید. مسیحیت به سرعت در بین مردمان جزیره رواج یافت.

اقتصاد

جغرافیای منطقه تاثیر مستقیمی بر اقتصاد آن دارد. جزایر کوک از از بازارهای خارجی بسیار دور، فاقد منابع طبیعی اصلی، دارای صنعت محدود و بسیار مورد حمله بلاهای طبیعی است. صنعت گردشگری پایه اقتصاد این کشور است. از این گذشته جزایر کوک از نظر مالی توسط نیوزیلند تامین می شوند. جمهوری خلق چین نیز یاری های بسیاری به جزیره نموده است که از میان آن ها می توان به ساخت ساختمان های شهربانی اشاره داشت. جزایر کوک با کوشش های مختلف در حال گسترش کشاورزی، معدن و صنعت ماهیگیری است.

زبان

زبان مردمان جزایر کوک شامل انگلیسی، مائوری یا راراتونگانی، و پوکاپوکانی است که شامل لهجه های بسیار زیادی نیز می شوند، البته زبان رسمی کشور انگلیسی و مائوری است. تمام این زبان ها و لهجه ها بسیار نزدیک به زبان تاهیتی و مائوری نیوزیلندی است.

هنر

حکاکی روی چوب یا منبت کاری

منبت کاری چوب رایج ترین هنر در جزایر کوک به شمار می رود. نزدیک بودن جزیره ها به یکدیگر یاری نموده تا سبکی مشابه تنها با تفاوت های جزیی در بین بومی ها رایج باشد. راروتونگا به خاطر مجسمه های خدایان، آتیو به خاطر جایگاه های چوبی، میتیارو، موکا و آتیو برای کوپال ها و تخته ها و مانگایا برای تیشه های مخصوص مراسم مذهبی شهرت دارد. بسیاری از آثار حکاکی های چوبی اصیل و قدیمی یا به دست اروپاییان دزدیده یا توسط مبلغان سوزانده شدند. امروزه کار با چوب دیگر هنر اصلی محسوب نمی گردد.

بافندگی

بعضی جزیره ها به بافتن حصیر، سبد یا کلاه می پردازند. نمونه شاخص این هنر کلاه های ریتو (Rito) است که توسط بانوان برای رفتن به کلیسا بافته شد. این محصول از رشته های صاف و تازه درخت نارگیل ساخته می شوند که کیفیت بسیار بالایی دارند.

تیویوی یا تایویوی (Tivaevae)

تایویوی یکی از مهم ترین و بزرگ ترین هنرهای مردمان کوک است. این محصول نوعی لحاف چند تکه دست دوز است که ابتدا در قرن 19 توسط همسران مبلغان به بومی ها معرفی گردید و تا به حال ادامه دارد. این لحاف چند تکه یکی از دلایل شهرت این منطقه است.

حیات وحش

گل های بومی این منطقه یاس تاهیتی نام دارند.

جزایر کوک مملو از موش های صحرایی سیاهی است که بومی منطقه نیستند. این موش ها باعث کاهش جمعیت پرند ه ها جزیره شده اند.

در 27 آوریل 2007 طوطی های کوهل (Kuhls lorikeet) را دوباره وارد جزایر آتیو و ریماتارا کردند. فسیل ها نشان می دهند که این گونه در حداقل 5 جزیره این کشور وجود داشته است. کشتن بیش از حد این پرندگان به خاطر پرهای قرمزشان دلیل اصلی انقراض پرندگان در جزایر کوک است.

تصاویری مربوط به جزایر کوک

راستا دستیابی

بهتر است برای سفری ایمن، به صرفه و عالی با تورهای مخصوص همسفر شوید. خود جزیره تورهایی چون تورهای بازدید از کلیساها را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 636

به "سفر به جزایر دیدنی کوک در اقیانوس آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جزایر دیدنی کوک در اقیانوس آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید