اعتراضات در استرالیا علیه رهبران دیکتاتور آسه آن

به گزارش مجله تور مالزی، هزاران معترض امروز(شنبه) علیه رهبران انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا(آسه آن) به خیابان های سیدنی آمدند.آنها تصاویر از رهبر دوفاکتوی میانمار با داشتن سبیل هیتلری در دست داشتند و همچنین خواستار سرنگونی رهبر کامبوج شدند.

اعتراضات در استرالیا علیه رهبران دیکتاتور آسه آن

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حاشیه نشست ویژه آسه آن - استرالیا جایی که مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا در آن به رسیدگی به مسائل حقوق بشر متعهد شد، هزاران معترض به خیابان های سیدنی آمدند دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

این معترضان گردهم آمدند تا خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ویتنام، سرانجام حکومت هون سن در کامبوج و توقف سرکوب گری علیه مسلمانان روهینجا در میانمار شوند.

یکی از معترضان ویتنامی-استرالیایی گفت: ما اینجا هستیم تا به رویدادهایی که در ویتنام، کامبوج، تایلند و میانمار رخ می دهد، اعتراض کنیم. کافی است شما نام ببرید، ما اینجا هستیم تا صدای معترضان را به گوش این دولت ها برسانیم و به آنها بگوییم که شما با مسائل مربوط به حقوق بشر رفتار درستی ندارید.

رهبران آسه آن از جمله هون سن، آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوری میانمار که زمانی سمبل مبارزه با نقض حقوق بشر بود و نگوین شوآن پهوک، نخست وزیر ویتنام برای مذاکره در سیدنی به سر می برند. این در حالی است که رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین در این مذاکرات شرکت ندارد. همه این رهبران به سرکوب متهم شدند.

معترض ویتنامی-استرالیایی مذکور اضافه نمود: نشست ویژه رهبران آسه آن در سیدنی در حال برگزاری است و دولت استرالیا باید کاری انجام دهد. آنها باید مسائل مربوط به حقوق بشر را ارجح تر از مسائل مالی و مالی بدانند.

در بین بنرهایی که در دست معترضان بود تصویر آنگ سان سوچی نیز با داشتن سبیل هیتلری به چشم می خورد که زیر آن نوشته شده بود جایزه نوبل را پس بده.

آنگ سان سوچی به ناکامی در انجام اقدامات کافی برای متوقف کردن آزار و اذیت مسلمانان روهینجا در استان راخین متهم شده است.

دیگر معترضان نیز خواستار سرنگونی هون سن شدند که متهم است تنها نظاره گر نقض گسترده حقوق بشر در کشورش است. این اعتراضات به دنبال راهپیمایی روز جمعه صدها تن از اتباع کامبوجی-استرالیایی علیه هون سن برگزار گشت.

یکی دیگر از معترضان گفت: ما امروز در اینجا گردهم آمده ایم تا همبستگی در بین جوامع کشورهای جنوب شرق آسیا را که با دیکتاتوری و نسل کشی روبرو هستند به ویژه همبستگی با جامعه مسلمانان روهینجا را نشان دهیم.

آسه آن متشکل است از برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام است و استرالیا نیز از سال 1974 شریک مذاکره ای این انجمن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 593

به "اعتراضات در استرالیا علیه رهبران دیکتاتور آسه آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات در استرالیا علیه رهبران دیکتاتور آسه آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید