اعلام آمادگی ایران و روسیه برای سرمایه گذاری مشترک کشاورزی

به گزارش مجله تور مالزی، وزیر جهاد کشاورزی ایران و رئیس آموزشگاه کشاورزی وابسته به وزارت کشاورزی روسیه باهم ملاقات، و هر دو طرف برای همکاری در زمینه های علمی به ویژه کشاورزی اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی ایران و روسیه برای سرمایه گذاری مشترک کشاورزی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ولادیمیر تراکناسچی، رئیس آموزشگاه کشاورزی وابسته به وزارت کشاورزی روسیه امروز آدینه در ملاقات با کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی ایران از این مرکز علمی کشاورزی در مسکو، خواهان انعقاد قرارداد همکاری یا دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی ایران شد.

وی اضافه کرد: ما خواهان انعقاد قرارداد همکاری بین ایران و روسیه در زمینه های علمی به خصوص کشاورزی برای صدها سال هستیم.

تراکناسچی با بیان اینکه صدها مؤسسه آموزشی در روسیه در زمینه فعالیت های تحقیقاتی کشاورزی فعالیت دارند، توضیح داد: ایجاد زمینه همکاری با ایران می تواند منجر به بهبود فعالیت های مثمر ثمر گردد. سفر هیئت کشاورزی ایران می تواند زمینه ساز این همکاری ها گردد.

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان هم در این ملاقات، گفت: جهاد کشاورزی ایران یک تفاهم نامه با مؤسسه آموزشی کشاورزی سن پترزبورگ دارد و برای انعقاد همکاری با این دانشگاه هم آمادگی داریم و زمینه برای انعقاد یک قرارداد همکاری کاملاً فراهم است. زمینه های پژوهشی و علمی بین ایران و روسیه وجود دارد و مهم آغاز کار است که امیدواریم در این سفر زمینه آن فراهم گردد.

وزیر جهاد کشاورزی به مؤسسات پژوهشی و علمی ایران اشاره نمود و گفت: مؤسسات تحقیقاتی ایران قدمت زیادی در فعالیت های علمی دارند.

هیئت ایرانی بعلاوه از واحدهای تحقیقاتی و فناوری و بعلاوه موزه خاک این دانشگاه بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1683

به "اعلام آمادگی ایران و روسیه برای سرمایه گذاری مشترک کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ایران و روسیه برای سرمایه گذاری مشترک کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید