اوج گیری تنش در روابط چین و ژاپن

به گزارش مجله تور مالزی، خبرنگاران : ژاپن امروز 8فروند جت جنگنده را در واکنش به ورود یک هواپیمایی سازمان دولتی چین به حریم هوایی مورد مناقشه جزیره سنکاکو، در این جزایر به پرواز در آورد.

اوج گیری تنش در روابط چین و ژاپن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی؛ وزارت خارجه ژاپن اظهار داشت یک هواپیمای سازمان دولتی چین حریم هوایی مجمع جزایر مناشقه آمیز را نقض نموده است. توکیو این اقدام پکن را اسفناک خواند و اظهار داشت شکایتی علیه این کشور تنظیم نموده است.

همچنین این کشور سفیر چین در توکیو را اظهار کرد تا مراتب اعتراض خود را نسبت به اقدام پکن اعلام کند، و از دولت چین خواست از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند.

هونگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک واکنش فوری گفت هواپیما کاملا در جهت عادی خود حرکت می نموده و تاکید نمود این جزایر بخشی از خاک لاینفک چین است.

این جزایر خالی از سکنه است اما گفته می گردد سرشار ازمنابع نفت و گاز است. لازم به یادآوری است تایوان نیز ادعای مالکیت بر مجمع الجزایر فوق را دارد.

روابط چین و ژاپن اخیرا به پایین ترین سطح خود طی سال های گذشته رسیده است ژاپن این جزایر را در سال 1895 اشغال نموده است و چین مدعی است از سال 1783مالکیت این جزایر متعلق به این کشور بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 699

به "اوج گیری تنش در روابط چین و ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج گیری تنش در روابط چین و ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید