باث، شهر حمام رومی ها

به گزارش مجله تور مالزی، هلال سلطنتی شهر باث (Bath) در انگلیس شهرت جهانی دارد. سریال ها و فیلم های سینمایی زیادی در این سازه که معماری جرجیایی آن در جهان معروف است، ساخته شده اند. هنوز هم این مجموعه یکی از دیدنی ترین و پر طرفدارترین جاذبه های شهر باث انگلیس است. این مجموعه از خانه های شخصی کوچک کنار هم تشکیل شده، اما نمایی سلطنتی و باشکوه پیدا کرده است. در حال حاضر هم خانه های این مجموعه مسکونی هستند، اما بعضی از صاحب خانه ها امکان بازدید از معماری داخلی منازلشان را برای گردشگران فراهم کرده اند.

باث، شهر حمام رومی ها

شهر باث از گذشته های دور با چشمه های آب گرم مطلوب و فراوانش شناخته می شد، پیش از میلاد مسیح این چشمه ها مکان های محبوبی برای رومی ها بودند و همین محبوبیت در طول قرن ها باعث شد تا حمام رومی این شهر در جهان شهرت پیدا کند و در حال حاضر این حمام اصلی ترین جاذبه گردشگری شهر محسوب می شود و گردشگران زیادی ولو برای یک روز، به این شهر سفر می کنند تا حمام رومی آن را که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده، تجربه کنند. اسپاهای مدرن این شهر هم که در کنار چشمه های آب گرم قرار داشته، شهرت جهانی دارند و پذیرای گردشگرانی هستند که در پی یک تفریح آرامش بخش و لوکس هستند.

در کنار این تفریحات، باث یک جاذبه فرهنگی نیز دارد که گردشگران علاقمند به ادبیات را به این شهر می کشاند. خانه ای که جین استین، نویسنده مشهور کتاب غرور و تعصب دو سال در آن زندگی کرده، امروز تبدیل به یکی از مراکز فرهنگی شهر شده و علاوه بر مرور بخشی از تاریخ ادبیات انگلستان می شود از اشیا و لوازمی مربوط به او و خانواده اش بوده نیز در این مجموعه بازدید کرد. این نویسنده محبوب انگلیسی در یکی از رمان هایش در ستایش شهر باث نوشته است: من کاملاً معتقدم که همیشه باید در مورد باث حرف بزنم، وقتی در خانه هستم آن را بسیار دوست دارم... اوه! چه کسی ممکن است از باث خسته شود؟

منبع: همگردی
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 319

به "باث، شهر حمام رومی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باث، شهر حمام رومی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید