بالغ بر 15میلیارد ریال برای بازسازی بازار ارومیه هزینه شده است

به گزارش مجله تور مالزی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: از سال 94 تا به امروز در مجموع حدود 15میلیارد ریال برای بازسازی بخش های مختلف بازار ارومیه هزینه شده است.

بالغ بر 15میلیارد ریال برای بازسازی بازار ارومیه هزینه شده است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری امروز پنجشنبه 25 اردیبهشت، با اعلام این خبر گفت: از سال 94 تا کنون، بازار ارومیه به عنوان مجموعه ای تاریخی و به هم پیوسته به طور مستمر مورد بازسازی نهاده شده است.

او اضافه کرد: راسته های نصیر زاده، بذرفروشان، عطاران، نظمی افشار، زرگران و پنیرفروشان مهم ترین بخش های بازار بوده که بازسازی های اساسی و گسترده ای در آن ها صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: بازسازی گنبدها و پایه های آسیب دیده راسته های مختلف، ترمیم سقف ها و عایق بندی، مین ترک ها در گنبدها و دیوارها، سامان دهی شرایط نابسامان سیستم برق رسانی، رسیدگی به کانال ها و سیستم فاضلاب، زدودن آلودگی ها و رسوبات از دیوارهای آجری حجرات و جداره ها از جمله اقدامات کلی و ضروری بوده که در ادامه بازسازی راسته های مختلف بازار صورت گرفته است.

او ادامه داد: در تعدادی از کارگاه های بازسازیی، تصمیم بر آن شده که احیا و بازسازی اساسی انجام گردد که نمونه آن، مربوط به راسته پنیرفروشان است که پس از قطعی شدن وجود فرسودگی کلی گنبدها و دیوارها، بازسازی اساسی در دستور کار نهاده شد.

جباری در مورد برنامه های آینده مطرح کرد: یکی از برنامه های مدنظر، برچینی شیروانی های موجود در بخش شمالی بازار، سبک سازی سقف و اجرای ایزولاسیون است.

او توضیح داد: اجرای سردر ورودی راسته نظمی افشار و مطالعه و طراحی جداره میدان ولایت فقیه از جمله برنامه های دیگر است که برای بازسازی و سامان دهی مجموعه بازار برای سال جای و سال آینده در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با تشکر از شهرداری و شورای شهر گفت: بخش هایی از هزینه های مربوط به بازسازی بازار با همکاری سازمان عمران و بهسازی فضاهای شهری و شورای شهر ارومیه تأمین شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 914

به "بالغ بر 15میلیارد ریال برای بازسازی بازار ارومیه هزینه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالغ بر 15میلیارد ریال برای بازسازی بازار ارومیه هزینه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید