با طعم دوغ و ماست چکیده در پیچ و خم یک بهشت!

به گزارش مجله تور مالزی، خبرنگاران : عبور از پیچ و خم های رویایی یک جاده سرسبز و باریک و هراس از دره های سر راه مسیر پرهیجان جاده زیبای چالوس است.

با طعم دوغ و ماست چکیده در پیچ و خم یک بهشت!

سامان عابری : عبور از این باریکه راه، توأم با هیجانی دلهره آور است و گرچه پس از سالیان دراز، مسافران زیادی خطرهای پیش روی این مسیر را برای رسیدن به آن بهشت زمینی به جان خریده اند و از آن عبور نموده اند، اما هنوز پرخطر به جای مانده است و هماورد می طلبد!شاید روزی این باریکه راه نیز روزگار بهتری را به خود ببیند و گردشگران، بدون هراس از خطرات پیش رو، با امنیت بیشتری از آن عبور نمایند.

حتماً می دانید جاده چالوس معروفیت خاصی، هم در زیبا بودن و هم در پرمخاطره بودن، شهره عام و خاص است و بسیاری از گردشگران که مقصدشان رفتن به شهرهای استان مازندران است، از آن عبور می نمایند، اما بسیاری هم زیبایی های همین جاده و روستاهای اطراف آن را نمی بینند و بی خیال از کنارش می گذرند، بنابراین توصیه می کنیم این بار حتماً سری به روستاهای زیبای اطراف این جاده وسوسه انگیز بزنید تا شاید برای همواره خطرات این جاده را از فکرتان پاک کند!

با طعم دوغ و ماست چکیده!

درست در کنار جاده چالوس، منظره ها زیبایی نهفته است که باید برای تماشا آن توقف کنید. یکی از آن همه روستاهای سحرانگیز، سیاه بیشه است، یعنی همان روستایی که بر سر در مغازه های کنار جاده آن، کیسه های سفید ماست چکیده آویزان است. آخر اینجا ماست و دوغش معروف است و حتماً باید از آن خورد و نوشید تا مزه سیاه بیشه به خاطرتان بماند!

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

شما در هر فصلی از سال که از این جاده عبور کنید، خود را میان مه و ابری غلیظ و گاه سیاه رنگ خواهید دید، حال و هوایی که حس شاعرانگی عجیبی به آدم می دهد. اصلاً به علت همین مه سیاه رنگ، روستا را سیاه بیشه نامیده اند.

بخشی از روستا که پایین تر از سطح جاده قرار گرفته است، منظره بسیار زیبایی دارد، خانه های متراکم شیروانی دار و اغلب زنگ زده. اگر شما نیز در مسیرتان در این روستا توقف کردید، تمام زمان خود را به خرید از مغازه ها اختصاص ندهید، می توان با چند ساعت ماندن، یک گردش کوتاه، اما مفرح و سرشار از نشاط در این روستا داشته باشید.

سیاه بیشه، مردمانی دارد شیرین لهجه و دوست داشتنی، مردمانی که گردشگران، بخشی از زندگی آنها شده اند و هر روز زندگی را با نگاه پرسشگر و شوق انگیز مسافران آغار می نمایند و با پاسخ های ساده به خاتمه می رسانند. در سیاه بیشه یک زندگی طبیعی، اما پرشور و هیجان جریان دارد.

آبشارهای دست نیافتنی هزار چم

در کنار سیاه بیشه، آبشارهای طبیعی و منظره های وجود دارد که بازدید از آنها بدون داشتن وسایل و تجهیزات کافی امکان پذیر نیست. در یک تنگه به نام هزار چم چند آبشار بکر و زیبا از میان درختان وحشی جنگلی فرو می ریزند که با هر ریزش خود هزاران واژه در فکر آدمی روان می سازند.

توصیه می گردد تماشا این آبشارها را به فصل و هوای مناسب موکول کنید و حتماً با تجهیزات لازم و با حضور یک راهنمای محلی به آنجا بروید که در غیر این صورت، تنها به قدم زدن در روستا و گپی محبت آمیز با اهالی خونگرم آن بسنده کنید، ولی این آبشارهای تماشای را به گوشه فکرتان بسپارید تا زمان مناسب فرا رسد.

شاید این را بتوان یک اصل کلی در سفر دانست که نباید جاده را همین طور گرفت و رفت. جاذبه های طول مسیر، یک بخش جدی از سفر است. در هر مسیری، منظره ها زیادی وجود دارد که هر کدام چشمان شما را به خود خیره می نماید، جاهایی مانند سیاه بیشه که به یقین آن را با خاطره ای سپید ترک خواهید کرد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2201

به "با طعم دوغ و ماست چکیده در پیچ و خم یک بهشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با طعم دوغ و ماست چکیده در پیچ و خم یک بهشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید