بببینید ، درگذشت برنده اسکار برای فیلم آخرین امپراتور در 71 سالگی

به گزارش مجله تور مالزی، ریوئیچی ساکاموتو - Ryuichi Sakamoto موسیقی دان و هنرپیشه ژاپنی برنده اسکار برای فیلم آخرین امپراتور در 71 سالگی درگذشت.

بببینید ، درگذشت برنده اسکار برای فیلم آخرین امپراتور در 71 سالگی

به گزارش خبرنگاران، ریوئیچی ساکاموتو از سال 1975 تا انتها عمر خود در زمینه موسیقی و سینما مشغول به فعالیت بود. از فیلم هایی که او در آن نقش داشته علاوه بر آخرین امپراتور می توان به کریسمس مبارک آقای لارنس در سال 1983 اشاره نمود. ساکاموتو علاوه بر همبازی شدن با دیوید بی در عین حال آهنگساز آهنگ دلهره آور این فیلم بود.

او روز سه شنبه گذشته پس از سال های طولانی مبارزه با سرطان درگذشت.

شرکت مدیریت روئیچی در بیانیه ای اعلام نمود: او تا انتها با موسیقی زندگی کرد. ما می خواهیم عمیق ترین قدردانی خود را از طرفدارانش و همه کسانی که از فعالیت های او حمایت نموده اند و بعلاوه متخصصان پزشکی در ژاپن و آمریکا که تمام کوشش خود را برای درمان او انجام دادند، ابراز کنیم.

یکی از آهنگ های مشهور ساکاموتو آهنگ تم رنگ های ممنوعه است که به وسیله دیوید سیلوین با موضوع مجذوب کننده روئیچی برای فیلم نوشته و خوانده شد. این آهنگ که به صورت تک آهنگ منتشر شد به یک موفقیت تبدیل که 40 سال پس از انتشار همچنان می توان آن را در کاخ جشنواره کن شنید.

آخرین امپراتور - The Last Emperor که زندگی پویی آخرین امپراتور چین را به تصویر کشیده برنده 9 جایزه اسکار از جمله برای برترین فیلم و برترین موسیقی در سال 1987 شد. آخرین امپراتور بر اساس کتابی به همین نام ساخته و به وسیله برناردو برتولوچی کارگردانی شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2179

به "بببینید ، درگذشت برنده اسکار برای فیلم آخرین امپراتور در 71 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بببینید ، درگذشت برنده اسکار برای فیلم آخرین امپراتور در 71 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید