برنامه سفرهای حج 97 فرودگاه امام خمینی (ره)

به گزارش مجله تور مالزی، مناسک حج امسال هم پر شورتر از همیهش برگزار خواهد شد، معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) خبر از آغاز سفرهای گروه‌های دست‌اندکار و عوامل اجرایی حج به عربستان سعودی داد.

 

برنامه سفرهای حج 97 فرودگاه امام خمینی (ره)

علی رستمی معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاه امام خمینی (ره) گفت:

از صبح دیروز (شنبه) پرواز حج در فرودگاه امام خمینی (ره) رسما کلید خورد و در نخستین پروازها عوامل اجرایی به مقصد عربستان سعودی پرواز کردند.

این عوامل تا سه‌شنبه در سفر خواهند بود و اعزام حجاج به مدینه و جده از صبح چهارشنبه این هفته به‌طور رسمی آغاز می‌شود.

فرآیند اعزام حجاج از فرودگاه امام از 27 تیرماه تا 24 مردادماه امسال صورت خواهد گرفت، در این فرآیند 98 پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به دو مقصد جده و مدینه انجام می‌شود که در قالب آن 25 هزار و 250 حاجی به مکه می‌روند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوم شهریورماه تا 24 شهریورماه حاجیان ایرانی از فرودگاه‌های عربستان سعودی به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) باز خواهند گشت که در این فرآیند 26 هزار و 970 حاجی ایرانی در قالب 95 پرواز به کشور باز می‌گردند.

شرکت ایران‌ایر دو سوم از پروازها و شرکت هواپیمایی سعودی یک سوم از پروازها را بر عهده دارد.

فرودگاه امام خمینی (ره) حاجیان استان‌های تهران، البرز، مرکزی، قم، سمنان، لرستان، قزوین و شهر کاشان را اعزام و پذیرش می‌کند، به همین خاطر بخشی از ظرفیت ترمینال 1 به پروازهای حج اختصاص یافته و با هماهنگی‌های انجام شده شرکت‌های هواپیمایی در طول این مدت برای پروازها هواپیمای جایگزین خواهند داشت تا برای حاجیان مشکل خاصی به وجود نیاید.

پس از یک توقف کوتاه مدت از سال گذشته پروازهای حج ایران از سر گرفته شد که البته این تصمیم پروازهای حج عمره را دربر نمی‌گیرد.

سفرهای حج ایران پس از بالاگرفتن اختلافات سیاسی میان ایران و عربستان سعودی و فاجعه منا متوقف شد، اما از سال گذشته و با انجام مذاکراتی جدید بار دیگر فرآیند اعزام حاجیان آغاز شد.

همه پروازهای حج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) طی برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها انتقال یافت.

انتشار: 25 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1

به "برنامه سفرهای حج 97 فرودگاه امام خمینی (ره)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفرهای حج 97 فرودگاه امام خمینی (ره)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید