بهره گیری مدیریت شهری مشهد در حل مسائل شهری از دانشجویان

به گزارش مجله تور مالزی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ظرفیت های متعدد در مدیریت شهر بزرگی مانند مشهد برای فعالیت فارغ التحصیلان رشته های مختلف در حوزه علوم انسانی وجود دارد و امیداوریم از یاری دانشجویان برای حل مسائل بهره مند شویم.

بهره گیری مدیریت شهری مشهد در حل مسائل شهری از دانشجویان

هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در مصاحبه با خبرنگار استان های خبرنگاران، ضمن تبریک روز دانشجو، حضور فعال دانشجویان در حل مسائل مدیریت شهری را ضروری دانست.

دائمی گفت: جریان های حاکمیتی، خدماتی و مدیریت شهری باید عرصه را برای حضور جریان های دانشجویی و جوانان فراهم نمایند. یکی از از مسائل جدی در کشور ما این است که دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل خود باید در پی موقعیت های شغلی باشند، دانشجویانی که در حوزه علوم انسانی تحصیل نموده اند، با مسائل جدی تری نسبت به دانش آموختگان حوزه های فنی و عمران روبرو هستند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد به وجود ظرفیت های متعدد در مدیریت شهر بزرگی مانند مشهد برای فعالیت فارغ التحصیلان رشته های مختلف در حوزه علوم انسانی اشاره نمود و گفت:: دانشجویان حوزه های فنی و حرفه ای ملزم هستند در کنار تحصیل، در کارگاه ها نیز فعالیت داشته باشند، ولی فردی که در حوزه علوم سیاسی، حقوق و الهیات تحصیل می نماید، زمینه ای برای کار عملی ندارند؛ این موضوع به تمام رشته های علوم انسانی تسری پیدا می نماید، در نتیجه آن ها نسبت به دیگر دانشجویان با مشکل جدی اشتغال روبرو اند.

وی با بیان اینکه باید از کار دانشجویان باز کنیم، بیان کرد: در حوزه های علوم انسانی باید احتیاج های جامعه را احصا کنیم، فردی که تمایل به تحصیل در رشته حقوق دارد باید در خصوص حقوق شهروندی که در طی ادوار گذشته تنها بر روی کاغذ مانده است، تحقیق و مطالعه نموده و در جهت حل این مسئله حرکت کند.

دائمی در ادامه با اشاره به روحیه مطالبه گر دانشجویان گفت: آنچه که جریان دانشجویی باید بر روی آن تمرکز کند، بهره گیری از ظرفیت های موجود در حوزه های علمی، آکادمیک، پژوهشی و اجرایی در جهت پیشرفت و توسعه کشور است.

وی اضافه نمود: یکی از جریان های اصلی که از ابتدای انقلاب تا به امروز توانسته روحیه مطالبه گری خود را حفظ کند، جریان دانشجویی بوده که با حریت، آزادگی و عدم اتصال به جریان های قدرت، سعی دارد این روحیه را حفظ و در بالاترین سطح ممکن به منصه ظهور و بروز برساند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد توضیح داد: پیشرفت جریان های دانشجویی با حرکت به سمت پررنگ کردن فضای علمی کشور و ارائه تحقیقات پژوهشی به نها های حاکمیتی میسر می گردد؛ به طور مثال مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر مشهد با هدف اینکه اقدامی اثرگذار در حوزه ترافیک، پسماند، خدمات و مدیریت شهری صورت پذیرد، می تواند به جای مجموعه های خارج از شهر مشهد و عرصه بین المللی، از دانشجویان شهرمان در این عرصه یاری بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1877

به "بهره گیری مدیریت شهری مشهد در حل مسائل شهری از دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری مدیریت شهری مشهد در حل مسائل شهری از دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید