تبدیل خانه طبیب ارومیه به موزه

به گزارش مجله تور مالزی، بنای قدیمی طبیب ارومیه پس از بازسازی و ساماندهی تبدیل به موزه تاریخ طب می گردد.

تبدیل خانه طبیب ارومیه به موزه

حسن سپهرفر سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:

بازسازی و ساماندهی ساختمان طبیب یا خانه چوبی دانشگاه ارومیه که یکی از ابنیه تاریخی موجود در پردیس دانشگاه ارومیه است، از چندی پیش آغاز شده و با اتمام آن، مقدمات تبدیل این بنای ارزشمند تاریخی به موزه تاریخ طب فراهم خواهد شد.

سپهرفر اضافه کرد:

پس از آنالیز ها، جلسات هماهنگی و برنامه ریزی های لازم، پیشنهاد، تخصیص اعتبار و عقد قرار داد با پیمانکار ذی صلاح، طی فرآیند و ضوابط قانونی، کارگاه بازسازیی این بنای تاریخی از اواخر سال گذشته آغاز به فعالیت نموده و فعالیت آن هم اکنون در جریان است.

به گفته وی اصلاح ایرادهای سقف تخت بنا در سطح 40 متر مربع، تهیه و آماده سازی و جاگذاری تیرهای چوبی برای سقف طبقات، تخریب بخش های فرسوده و اجرای آجرکاری به متراژ 2 مترمکعب از اقدامات مهم بازسازیی آن به شمار می آید.

وی بعلاوه گفت:

بازسازی بخش هایی از دیوار سنگی در حجم 15 مترمکعب، اجرای تخته کوبی روی تیرهای چوبی، گرمایش از کف در سه طبقه زیرزمین، همکف و اول اجرا خواهد شد. بعلاوه ایجاد سیستم برق و روشنایی کل ساختمان و احداث سرویس های بهداشتی در طبقات از دیگر عملیات بازسازیی است.

سپهرفر اضافه کرد:

در ادامه عملیات بازسازیی قصد داریم انجام سفیدکاری فضاهای داخلی، بازسازی بالکن ورودی با تعویض تیرهای چوبی و فلزی، انجام لمبه کوبی سقف ها در طبقات، بازسازی و رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی، بازسازی و بهسازی راه پله چوبی داخل ساختمان، اجرای سنگ فرش کف زیرزمین، نصب پارکت در کف طبقات همکف و اول و نظافت و پاکسازی کل ساختمان را انجام داده و بنا را برای تبدیل به موزه تاریخ طب آماده کنیم.

سپهرفر اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه را حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خاطرنشان کرد و اضافه کرد:

این اعتبار از محل اعتبارات استانی تامین شده است. با اجرای این سرفصل های بازسازیی، ساختمان طب آماده تبدیل به موزه تاریخ طب می گردد که امیدواریم در امسال، این اتفاق بیفتد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1909

به "تبدیل خانه طبیب ارومیه به موزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل خانه طبیب ارومیه به موزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید