ترامپ از پوشش دیپلماسی برای جاسوسی در عراق استفاده می نماید

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، محمود الربیعی عضو دفتر سیاسی فراکسیون پارلمانی صادقون گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دیپلماسی به عنوان پوششی برای اقدامات امنیتی و جاسوسی در عراق سو استفاده می نماید.

ترامپ از پوشش دیپلماسی برای جاسوسی در عراق استفاده می نماید

وی اضافه نمود: تمام اخبار منتشر شده در مورد اینکه سفارت آمریکا در بغداد بسته می گردد به صورت رسمی از سوی دولت عراق یا آمریکا تأیید نشده است.

الربیعی اعلام کرد: این اقدامات، شبیه بازی بچگانه ای محسوب می گردد که به راه افتاده است.

وی اضافه نمود: ترامپ می ترسد که موشک های کاتیوشا که در اطراف سفارت آمریکا هر از چند گاهی اصابت می نماید بر وی تأثیر منفی بگذارد.

الربیعی ادامه داد: فرماندهان نظامی آمریکا برای باقی ماندن در عراق کوشش می نمایند. اگر این اعمال فشارها نبود نظامیان آمریکایی از عراق خارج می شدند.

نقش مخرب سفارت آمریکا در عراق به قدری برای همگان روشن شده است که روز گذشته نیز عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح دنیا عرب در سر مقاله خود در روزنامه رأی الیوم با تیتر سفارت آمریکا در بغداد لانه جاسوسی است نوشته بود: تماس تلفنی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با مقامات عراقی و تهدید به بستن سفارت آمریکا در بغداد، اوج گستاخی و وقاحت و باج گیری آمریکایی ها و زیر پا گذاشتن عرف های دیپلماتیک را نشان می دهد.

پمپئو به خود جرأت داده است که مانند نماینده عالی آمریکا با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق به مثابه کارمندان خود یا عوامل وابسته به دولت آمریکا رفتار کند. پمپئو یک وزیر است و باید با وزیر هم سطح خود صحبت کند اما رئیس جمهور یک کشور دارای 8 هزار سال تمدن را تهدید می نماید!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1182

به "ترامپ از پوشش دیپلماسی برای جاسوسی در عراق استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از پوشش دیپلماسی برای جاسوسی در عراق استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید