تغییرات چشمگیر در مقام های ارشد کره شمالی

به گزارش مجله تور مالزی، بر اساس گزارشها رهبر کره شمالی به نظر می رسد دست به تغییرات چشمگیر در میان مقامهای ارشد این کشور بعد از ابراز ناخرسندی از غفلت و اقدامات غیرمسئولانه بعضی از مقامات و مقصر دانستن آنها از بابت وقوع یک بحران عظیم زده است.

تغییرات چشمگیر در مقام های ارشد کره شمالی

به نقل از بیزینس اینسایدر، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اخیرا با مقامهای ارشد کشورش عکسی انداخت که سوءظنها در مورد رخداد تغییرات گسترده در میان عالی ترین رده های این مقامها را تایید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه ان.کی نیوز، در این تصویر ری پیونگ چول، یک مقام ارشد نظامی که دارای درجه مارشالی بوده و ناظر بر جوانبی از برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی بود، نه در ردیف جلو بلکه در چند ردیف عقبتر و آن هم در پوشش لباس غیرنظامی دیده می گردد.

به نظر می رسد که ری دیگر یک عضو هیات رئیسه دفتر سیاسی حزب حاکم کره شمالی نیست.

از سوی دیگر هم به نظر می رسد پاک جونگ چون، یک مقام ارشد نظامی دیگر از درجه مارشالی به درجه جانشین مارشال تنزل درجه پیدا نموده و همینطور کیم جونگ گوان، یک مقام ارشد دیگر هم درجه خود به اسم جانشین مارشال را از دست داده است.

بر اساس گزارش رویترز، تصاویر بعلاوه حاکی از آن هستند که چوئه سانگ گون، یک مقام ارشد حوزه علم و آموزش کره شمالی هم جایگاهش را در دفتر سیاسی از دست داده است و همینطور این خبرگزاری متذکر شد که دو مقام دیگر به نظر می رسد که ترفیع درجه پیدا نموده اند.

این تغییرات ظاهری در رده های رهبران ارشد کره شمالی در پی نشستی در اواخر ژوئن که در آن کیم جونگ اون به مقامهای ارشد کشورش از بابت شکستهای نا معین که ظاهرا مرتبط با شرایط شیوع کووید-19 بوده، تاخت.

رسانه دولتی کره شمالی گزارش کرد، کیم جونگ اون، اظهار کرد، مقامهای ارشد مسئول امور مهم کشور در اجرای تصمیمات مهم (حزب کارگران کره) در زمینه تدابیر سازمانی، نهادی، اصولی، علمی و فنی همچنان که طبق کمپین پیشگیری از همه گیری و شرایط اضطراری مرتبط با بحران جهانی سلامت الزامی بوده، غفلت ورزیدند.

او خاطر نشان کرد، عدم توانایی و بی مسئولیتی آنها سبب ایجاد یک بحران عظیم در تضمین امنیت کشور و ایمنی مردم شد.

این که این بحران احتمالا چه بوده نا معین است، اما نشانه هایی از مواجهه کره شمالی با کمبود غذا، چالشهای مالی و احتمالا شیوع داخلی کووید-19 وجود دارد.

به گزارش دیلی بیست، نشریه رودونگ سینمون کره شمالی، وابسته به حزب حاکم کارگران این کشور اخیرا نوشت، هر چند بعضی اشتباهات قابل بخشش هستند، وارد کردن آسیب حیاتی به حزب، کشور و مردم ما به علت بی مسئولیتی و غفلت از وظایف هرگز قابل قبول نیست.

بروس بکتول، یک تحلیلگر اطلاعاتی سابق پنتاگون و کارشناس امور کره شمالی به دیلی بیست گفت، تحولات اخیر نشان می دهند این کشور هم اکنون در دردسری عظیم واقع شده است.

بعضی کارشناسان دیگر امور کره شمالی هم صحبت از احتمال وقوع تصفیه های بیشتر در این کشور می نمایند.

کن گائوز، یکی از این کارشناسان به وال استریت ژورنال گفت: کیم جونگ اون در حال بازنویسی دینامیک داخلی حکومت است.

بعضی کارشناسان دیگر هم گفتند، ممکن است کیم در پی انداختن تقصیر شکستهای رهبری خودش به گردن مقامهای دیگر باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1702

به "تغییرات چشمگیر در مقام های ارشد کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییرات چشمگیر در مقام های ارشد کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید