گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون درباره لیبی، اوکراین و قره باغ

به گزارش مجله تور مالزی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک مکالمه تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود در خصوص بعضی از مسائل بین المللی از جمله شرایط لیبی، بحران اوکراین و اوضاع قره باغ با وی رایزنی کرد.

گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون درباره لیبی، اوکراین و قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه کرملین آمده است که دو رئیس جمهور بر ادامه کوشش ها جهت یاری به فعال سازی فرایند سیاسی لیبی با مشارکت همه طرف های اصلی تأکید کردند.

بعلاوه پوتین همتای فرانسوی خود را در جریان پیشرفت در اجرای توافق نامه سه جانبه در خصوص مناقشه قره باغ قرار داد و گفت: به لطف حضور نیروهای حافظ صلح روسیه ، شرایط برای فعالیت های مالی عادی فراهم شده و شرایط تا حد زیادی ثبات پیدا نموده است. موانع موجود در مسیرهای مالی و حمل و نقل رفع شده است.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که مشارکت قوی تر شرکای اروپایی، به ویژه فرانسه در حل مسائل بشردوستانه در منطقه ها تحت تأثیر درگیری ضروری است.

درباره بحران اوکراین هم، دو رئیس جمهور خواهان احیای فرایند مذاکره به منظور اجرای توافقنامه های مینسک شدند که تنها راه برای حل و فصل بحران در دونباس (در جنوب شرق اوکراین) بوده و هست.

در این بیانیه آمده است که رئیس جمهور روسیه به اقدامات مخرب کی یف که منجر به سرخوردگی و ناکامی کوشش های انجام شده از جمله در چارچوب نورماندی می گردد، اشاره نمود.

وی همزمان بر لزوم پایبندی مقامات اوکراین به تعهدات خود، برقراری یک گفتگوی مستقیم با دونتسک و لوگانسک و مشخص شرایط حقوقی ویژه برای منطقه دونباس تاکید نمود.

پوتین بعلاوه در خصوص نتایج نشست روسیه و آمریکا در ژنو در 16 ژوئن به ماکرون شرح داد.

روسای جمهور دو کشور در این مذاکرات اهتمام ویژه ای به مسائل ثبات و امنیت در اروپا داشتند و در خصوص چشم اندازهای همکاری بین روسیه و اتحادیه اروپا و ضرورت حل فوری مسائلی چون امنیت سایبری، مبارزه با تروریسم بین المللی، بهداشت و درمان، آب و هوا و حل اختلافات منطقه ای که به ایجاد روابط سازنده و قابل پیش بینی بین روسیه و اتحادیه اروپا و بازگشت به یک گفتگوی عادی مبتنی بر احترام متقابل یاری کند، گفتگو کردند.

پوتین تأکید کرد: اگر اتحادیه اروپا تمایل واقعی برای این امر داشته باشد ، روسیه آماده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1654

به "گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون درباره لیبی، اوکراین و قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی پوتین و مکرون درباره لیبی، اوکراین و قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید