تفاوت بلیط چارتر و سیستمی چیست؟(آپدیت 1400)

به گزارش مجله تور مالزی، تفاوت بلیط چارتر و سیستمی چیست؟ این روزها با سرعت گرفتن فرایند واکسیناسیون، سفرها مجددا به جریان افتاده اند. خرید بلیط هواپیما اولین قدم در اقدام برای سفر است. اما کدام گزینه برای سفر ما مناسب تر است؟ بلیط هواپیما چارتی یا سیستمی؟ اگر زیاد اهل سفر کردن باشید احتمالا خیلی خوب تفاوت این دو را از یکدیگر تشخیص می دهید، اما اگر اطلاعاتی در این زمینه ندارید، هیچ نگران نباشید. در این مقاله از خبرنگاران ما صفر تا صد آن چه را که باید بدانید را برای شما توضیح می دهیم.

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی چیست؟(آپدیت 1400)

اگر در آستانه سفر به شهری دیگر و یا خارج کشور برای گذراندن تعطیلات عید هستید، احتمالا تا حالا بلیط هواپیمایتان را رزرو کرده اید. بلیط شما بلیط چارتر است یا سیستمی؟ آیا می دانید این دو چه تفاوتی با هم دارند و هر کدام چه خوبی ها و معایبی دارند؟ در دامه با خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات خوبی در این زمینه بدست آورید:

درباره بلیط سیستمی

بلیط سیستمی بلیط هایی هستند که چه آنها را از آژانس های گردشگری خریداری کنید و چه مستقیما از خود هواپیماهایی، فرقی ندارد چون قیمتشان یکی است و قیمت آن بر اساس مصوب خود شرکت هوایی است. اگر بخواهیم درباره مزیت های بلیط های سیستمی بگوییم باید بگوییم این بلیط ها 2 مزیت اصلی دارند: اول آنکه بلیط های سیستمی قابل باز پس دادن یا همان استرداد هستند. یعنی اگر به هر علت شما بلیط را خریداری کنید و بعد از پرواز منصرف شوید، مقداری از پول شما به عنوان جریمه برداشته شده و باقی پولتان به شما برگردانده می شود.

یکی دیگر از خوبی هایی که بلیط سیستمی دارد، تفاوت قیمت بلیط هواپیما برای افراد بزرگسال و کوچک و افراد با سن های مختلف است. مثلا بلیط هواپیما افراد کم سن و سال نسبت به افراد بزرگسال هزنیه کمتری دارد. بنابراین اگر دارید با خانواده ای که در آن افراد با سن های مختلف وجود دارند، سفر می کنید بهتر است بلیط سیستمی خریداری کنید.

مزایای خرید بلیط هواپیما سیستمی

بلیط هواپیما سیستمی یکی از گزینه های است که همواره می توانید برای سفرتان خریداری کنید. بلیط های سیستمی همواره روی سایت خبرنگاران در دسترس هستند و برای تمامی مقاصد آماده رزرو هستند. اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید قیمت بلیط هواپیما یسیستمی است. اگر در پی بلیط مقرون به صرفه و لحظه آخری هستید، بلیط چارتری گزینه بهتری برای شما است، زیرا این بلیط ها قیمت کمتری نسبت به بلیط هواپیما سیستمی دارند. بلیط هواپیما سیستمی در تمامی روزهای سال چه در های سیزن و چه در لو سیزن در دسترس است و می توانید تنها با چند کلیک آن را از سایت خبرنگاران خریداری کنید.

برای آشنایی با قوانین کنسلی بلیط هواپیما این جا کلیک کنید.

قیمت بلیط هواپیما سیستمی برای بزرگسالانو بچه ها یکسان نیز و برای خرید بلیط هواپیما سیستمی بچه ها باید هزینه کمتری پرداخت کنید. همچنین قوانین کنسلی بلیط هواپیما سیستمی نیز نسبت به بلیط هواپیما چارتری بهتر است . معمولا مبلغ تعیینی از هزینه بلیط هواپیما به شما عودت داده می شود. البته این مبلغ ممکن است در ایرلاین های مختلف متفاوت باشد، به همین دلیل بهتر است پیش از خرید بلیط هواپیما سیستمی با ایرلاین مربوطه تماس گرفته و قوانین کنسلی را به طور کامل پیگیری کنید.

بلیط چارتر چیست؟

اولین و متفاوت ترین نکته ای که درباره بلیط های چارتر وجود دارد این است که این بلیط ها، مدام تغییر قیمت دارند و در خیلی از مواقع، نسبت به بلیط های سیستمی خیلی مقرون به صرفه تر هستند. در واقع برخی از آژانس های مسافرتی همه جایگاه های یک هواپیما یا بخشی از آن را برای مدت معلومی پیش خرید می کنند و به این ترتیب، قیمت بلیط را خودشان تعیین می کنند. اما شاید از خودتان بپرسید که این تغییر قیمت دقیقا به چه چیزی بستگی دارد… تغییر قیمت بلیط چارتر به میزان تقاضای مسافر بستگی دارد. در مواقعی که میزان تقاضا بالا باشد مثلا عیدها یا ایام نوروز، قیمت این بلیط ها بالا می رود. هر وقت هم تقاضا کمتر باشد مثل فصل های کم گردشگر و Low season، قیمت این بلیط ها پایین تر می آید. علاوه بر این هر چه به زمان پرواز نزدیکتر شوید، قیمت این بلیط ها کمتر می شود.

بزرگترین عیب این نوع بلیط ها، این است که نمی توانید آن را لغو کنید یا پس بدهید و در ضمنً قیمت بلیط ها برای همه افراد با هر سن و سالی یکسان است و مثل بلیط سیستمی نیست.

مزایای خرید بلیط هواپیما چارتری

اگر زیاد اهل سفر کردن هستید، خرید بلیط هواپیما چارتری یک گزینه عالی برای شما محسوب می شود. با خرید بلیط هواپیما چاتری و بلیط های لحظه آخری می توانید هزنیه سفر خود ار تا حد قابل توجهی کاهش دهید. بلیط چارتری همان طور که گفته شد، تعداد جایگاه هایی است که آژانس هواپیمایی از پیش خریداری کرده و با قیمتی خیلی پایین تر به فروش می رساند. چون این بلیط ها از قبل خریداری شده اند، باید حتما به فروش برسند، به همین دلیل ممکن است هر چقدر به روز سفر نزدیک شویم، قیمت بلیط هواپیما به طرز قابل توجهی کاهش بیابد و به اصطلاح به بلیط لحظه آخری تبدیل شود!

بلیط های چاتری از لحاظ هزینه بسیار ایده آل و مقرون به صرفه هستند، اما معمولا در این نوع بلیط هواپیما امکان کنسلی وجود ندارد. یعنی حتی اگر بلیط را کنسل کنید، هیچ مبلغی به شما بازگردانده نمی شود. البته در هر صورت باید پیش از سفر این موضوع را با آژانس هواپیمایی چک کنید، چون ممکن است در برخی موارد امکان کنسلی و استرداد وجه تا مدت معینی برای شما وجود داشته باشد. همچنین در بلیط هواپیما چارتری، نرخ کودک و بزرگ سال با یک دیگر فرقی نمی کند و شما برای هر دو این موارد یک هزینه مشابه را پرداخت می کنید.

تفاوت قیمت بلیط چارتری با سیستمی

درباره بلیط سیستمی باید گفت که از ماه سوم یعنی خردادماه امسال، قیمت این نوع بلیط آزادسازی شد و برای آن سقف و کف تعیین شد. به این معنا که آژانس های هواپیمایی می توانند بلیط را طبق کلاس پرواز و یا خدمات ارائه شده تا 30 درصد بیشتر از نرخ مصوب بفروشند و بیشتر از این حد را مجاز نیستند و تخلف محسوب می شود.

قیمت بلیط های چارتر را هم خود آژانس مسافرتی تعیین می کند و بسته به شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد.

راستی در مطالب گذشته مفصل راجع به بلیط چارتر و ویژگی های آن صحبت کرده ایم که در صورت تمایل می توانید در لینک زیر مطالعه کنید:

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2083

به "تفاوت بلیط چارتر و سیستمی چیست؟(آپدیت 1400)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت بلیط چارتر و سیستمی چیست؟(آپدیت 1400)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید