ثبت نام 23 هزار گیلانی در طرح فاصله گذاری هوشمند

به گزارش مجله تور مالزی، خبرنگاران/گیلان معاون استاندار گیلان، از شناسایی 60 فعالیت صنفی مجاز در طرح فاصله گذاری هوشمند، گفت: ثبت نام از 22 فروردین شروع شده و تا به امروز 23 هزار نفر ثبت نام کره اند.

ثبت نام 23 هزار گیلانی در طرح فاصله گذاری هوشمند

محمود قاسم نژاد در گفت وگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز گیلان، فاصله گذاری هوشمند را ادامه فاصله گذاری اجتماعی دانست و اظهار کرد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی بیشتر کنترل ترددها و ممنوعیت تشکیل اجتماعات مد نظر بود و صنوف و مشاغل خدمت رسان و تامین نمایندگان مایحتاح عمومی مردم اجازه فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه در طرح فاصله گذاری هوشمند امکان فعالیت بعضی از صنوف و مشاغل مجاز شده است، اضافه نمود: اصناف و فروشندگان باید با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و دریافت کد بهداشتی، پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های بهداشت محیط را رعایت و مجوز لازم را بر سر درب اماکن نصب نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، از شناسایی 60 فعالیت صنفی مجاز در طرح فاصله گذاری هوشمند، اعلام کرد: ثبت نام از 22 فروردین شروع شده و تا به امروز 23 هزار نفر ثبت نام کره اند؛ البته همه صنوف و مشاغل اعم از کم خطر و پرخطر باید به سامانه سلامت مراجعه نمایند.

قاسم نژاد، مشاغل پرخطر را شامل پاساژها و مجتمع های تجاری، مدارس و دانشگاه ها، بازارهای روز و مسقف، استخرها و گرمابه ها، آرایشگاه های مردانه و سالن های زیبایی، رستوران ها و فست فودها، تالارها و... دانست و گفت: مشاغل پرخطر همچنان تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه از 17 فروردین ماه امکان فعالیت کارکنان دولت با دوسوم ظرفیت از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم شده است، بیان نمود: پرسنل با سنین بالا و دارای بیماری های زمینه ای در اولویت مرخصی و دورکاری هستند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای گیلان، از ابلاغ پروتکل های بهداشتی به کارفرمایان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع داد و یادآور شد: کارفرمایان باید تراکم نیروی کار را کم و فاصله گذاری و تامین لوازم حفاظت شخصی آنان را تامین نمایند. افرادی که به واسطه شیوع کرونا بیکار شدند نیز می توانند به سامانه وزارت تعاون مراجعه نمایند.

قاسم نژاد، با بیان اینکه سرمایه گذاران و کارفرمایان و واحدهای تولیدی آسیب زیادی از کرونا دیدند، گفت: دولت خود را موظف می داند به شرایط معیشتی دست فروشان و دکه داران و کارگران روزمزد و... رسیدگی کند. در این راستا تا به امروز بین 200 تا 600 هزار تومان یاری یارانه به حساب چهار میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر واریز شده است. همچنین وام یک تا دو میلیونی به اقشار یارانه بگیری که درخواست وام دارند، پرداخت می گردد.

وی تاخیر اقساط بانکی و چک برگشتی بدون دیرکرد تا خاتمه اردیبهشت را از دیگر اقدامات دولت دانست و اضافه نمود: 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات 12 درصد به مشاغل آسیب دیده در حوزه حمل و نقل، گردشگری، ورزشی و... تعلق می گیرد.

معاون استاندار گیلان، با بیان اینکه بستر آموزشی خوبی در فضای مجازی ایجاد شده است، توضیح داد: مدارس فعلا تعطیل هستند، اما در صورت مدیریت شرایط، دانشجویان مقطع دکتری از 30 فروردین می توانند آموزش حضوری ببینند.

قاسم نژاد، از پلمب 5000 واحد صنفی متخلف از ابتدای بحران کرونا در استان تا به امروز اطلاع داد و اعلام کرد: بازرسی دستگاه های نظارتی و اتاق اصناف و علوم پزشکی و تعزیرات همچنان ادامه دارد و اگر واحد صنفی مجوز فعالیت نداشته باشد پلمب می گردد.

وی با اشاره به شیوع بالای ویروس کرونا در جامعه، یادآور شد: امروز در گیلان پیروز به مدیریت کرونا شدیم و تا به امروز 93 درصد جمعیت استان در طرح غربالگری شرکت کردند، اما کرونا هنوز ناشناخته است و هیچ تجربه جهانی برای مبارزه با آن وجود ندارد لذا همچنان نیازمند همکاری مردم هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 909

به "ثبت نام 23 هزار گیلانی در طرح فاصله گذاری هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام 23 هزار گیلانی در طرح فاصله گذاری هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید