جریمه 11 هزار دلاری بیرون انداختن ته سیگار از خودرو در استرالیا

به گزارش مجله تور مالزی، رانندگان استرالیایی در صورت پرت کردن ته سیگارهای خود از خودرو به بیرون اکنون ممکن است با جریمه هایی تا 11 هزار دلار روبرو شوند.

جریمه 11 هزار دلاری بیرون انداختن ته سیگار از خودرو در استرالیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مجازات جدیدی که روز آدینه در ایالت نیو ساوت ولز به مرحله اجرا گذاشته شد، می تواند برای دیگر سرنشینان خودرو نیز در صورت پرت کردن سیگار از خودرو به بیرون اعمال گردد و مبلغ جریمه برای دیگر سرنشینان خودرو 1320 دلار خواهد بود.

این جریمه سنگین در صورتی اعمال می گردد که فرد تخلف را در روزهای ممنوعیت کامل آتش افروزی مرتکب گردد که در شرایط نامساعد آب و هوایی اعلام شده و شامل ممنوعیت روشن کردن آتش در فضاهای باز یا هر گونه فعالیت دیگری می گردد که احتمال آتش سوزی را در پی داشته باشد. با این حال هنوز مبلغ جریمه در روزهایی که ممنوعیت کامل آتش افروزی اعلام نشده، معین نشده است.

اعمال این جریمه ها در روزهایی در نظر گرفته شده که آتش سوزی های طبیعی گسترده در سراسر استرالیا، خسارت های بسیاری وارد نموده است.

طبق اعلام رسانه های داخلی استرالیا، در سال 2019 میلادی بیش از 200 نفر در حال پرتاب سیگار روشن از خودروی خود در ایالت نیو ساوت ولز دستگیر شده اند. رئیس خدمات آتش نشانی این ایالت ضمن تشکر از این اقدام دولت، پرت کردن ته سیگارهای روشن از خودروها را یکی از رفتارهای خطرناک برای امنیت آتش نشانان داوطلب تعریف نموده است.

علاوه بر جریمه نقدی، متخلفان در روزهای ممنوعیت کامل آتش سوزی 10 امتیاز منفی نیز روی گواهینامه های خود دریافت می نمایند و این میزان برای روزهایی که ممنوعیت اعلام نشده پنج امتیاز منفی خواهد بود.

این نخستین جریمه از این دست است که در ایالت نیو ساوت ولز اعمال می گردد. این ایالت واقع در جنوب شرقی استرالیا در آتش سوزی های اخیر این کشور دچار خسارات گسترده ای شده است.

  • دستگیری صدها عامل حریق عمد در جنگل های استرالیا

بیش از 15 میلیون هکتار زمین در سراسر کشور از بین رفته، دست کم 25 نفر کشته و تصور می گردد بیش از یک میلیارد حیوان جان خود را از دست داده باشند. به گفته یک کارشناس محیط زیست در دانشگاه سیدنی، برآوردها حاکی از آن است که بیش از 800 میلیون از این حیوانات تلف شده در ایالت نیو ساوت ولز بوده اند.

بنا بر گزارش ای بی سی نیوز، آتش سوزی های اخیر استرالیا در سپتامبر 2019 میلادی شروع شد و پیش بینی می گردد دست کم برای چند هفته آینده ادامه پیدا کند، اگرچه بارندگی های شدید این هفته موجب اطفا و کاهش بعضی از این آتش سوزی ها شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 727

به "جریمه 11 هزار دلاری بیرون انداختن ته سیگار از خودرو در استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه 11 هزار دلاری بیرون انداختن ته سیگار از خودرو در استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید